Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

jeg har veldig lyst til å begynne å jogge/løpe, men desverre har jeg veldig dårlig kondisjon og orker knapt å jogge i lavt tempo 100 meter før jeg må begynne å gå..

Har dere noen tips til hvordan jeg kan oppnå raskest mulig progresjon når det gjelder løping?

Jeg synes det er veldig demotiverende å gå, føler alltid at jeg vil løpe hele tiden og synes det er leit at pusten/kondisjonen skal hindre meg i å gjøre dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei :)

jeg har veldig lyst til å begynne å jogge/løpe, men desverre har jeg veldig dårlig kondisjon og orker knapt å jogge i lavt tempo 100 meter før jeg må begynne å gå..

Har dere noen tips til hvordan jeg kan oppnå raskest mulig progresjon når det gjelder løping?

Jeg synes det er veldig demotiverende å gå, føler alltid at jeg vil løpe hele tiden og synes det er leit at pusten/kondisjonen skal hindre meg i å gjøre dette....

Musikk er mitt tips, du må ha motiverende musikk i ørene, det kicker meg ihvertfall =)

Ellers så anbefaler jeg deg å begynne rolig, som over nevnt er det ikke dumt å starte med litt intervaller for å "komme i gang". Løp noen minutter, spaser noen minutter osv.. Etterhvert minker du på spaseringen og kan etterhvert gjennomføre en joggetur uten å ta disse spaserpausene.

Men for å få en god kondis er også intervaller god trening, men da med ett litt høyere tempo under løpingen og spaseringen enn jeg anbefaler deg under starten din.

Se hva som passer deg best. Selv liker jeg å løpe og gjør det ofte, men jeg jogger da i samme tempo, men med oppoverbakker, nedoverbakker osv for å ha litt intervaller på den måten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...