Gjest TS Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Prøver å finne ut hva vi skal skrive i gifteringene. :klø: Jeg syntes det ville vært fint med et slags sitat. Men ikke et hvilket som helst klisjefylt ordtak ala kjærligheten overvinner alt. Føler at den typen sitat ikke sier så mye. Og jeg har heller ingen tro på at kjærligheten overvinner alt. Hvertfall ikke at det kan være en hvilepute. Man må jobbe seg gjennom de dårlige dagene også. Det er det man sier ja til. (Jeg er bare realistisk, det kommer dårlige dager også, selv om jeg er 100 % sikker på at jeg vil gifte meg med han. Vi har det kjempefint sammen :rødme: ) Alle har det fint når alt går bra, men det er når det virkelig blir prøvelser at man må være sterk. Noen som vet om noen fine ordtak som sier noe om dette?
Nigo-san Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Ja, den er søt, ikke sant? Men det er vel ikke alle som vil ha noe sånt i ringen, så kanskje andre har bedre forslag... *venter i spenning*
Gjest TS Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Jeg tenker litt i kategori av: elsk meg mest når jeg fortjener det minst. Men har ikke funnet noen formulering på det. Ofte leser jeg flotte sitater, som jeg tenker at: dette var det visdom i! Men så glemmes det. Ekteskapet er så viktig, og jeg vil minnes om at man må jobbe seg gjennom problemene. Og hva er bedre enn å skrive det i gifteringen Da glemmer jeg det hvertfall ikke Eventuelt kunne jeg skrevet noe av de de leser opp i vielsen :klø:
Gjest Deception Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Hva med "per ardua ad astra" (sjekk sitatet); på norsk "gjennom motgang til stjernene"?
twinklestar Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 det er et emnet fra før om dette, med masse tips. søk på giftering (Din/deres gifteringer)
Gjest TS Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Det var flott! Er det latin? Jeg skriver det ned på papiret. Kunne egentlig gjerne tenkt meg noe på fransk, for vi skal gifte oss i Paris. Litt symbolikk i det.
Amalie_85 Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 "Den som gir seg er en dritt!"? :klø: jeg dør på meg den skal jeg bare sååå foreslå for gubben
Gjest Deception Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Det var flott! Er det latin? Jeg skriver det ned på papiret. Kunne egentlig gjerne tenkt meg noe på fransk, for vi skal gifte oss i Paris. Litt symbolikk i det. Det er latin, ja. Jeg sjekket om sitatet stemte, grammatisk sett, og joda, jeg husket rett. For noen franske sitater, se her. Google er en fin ting.
Gjest TS Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har googlet skjønner du, men fant bare masse dårlige norske sitater. Har ikke tenkt på å søke på engelsk! Tuuusen takk Der var det mye fint
Gjest Deception Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Aha, jeg googlet automatisk på engelsk; tror jeg er yrkesskadet, siden arbeidsspråket mitt er engelsk.
Gjest latin Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Hvis du er inne på det latinske: Ab imo pectore = Fra hjertet Ad vitam acternam = I evighet Amor vincit omnia = Kjærligheten overvinner alt Omnia vincit amor = Kjærlighet overvinner alt E pluribus unum = Av flere ble ett Vade mecum = Gå med meg (dobbeltsjekk dersom du skal bruke noen!! ) Og de (kanskje) mindre romantiske: Pares cum paribus facillime congreantur = Krake søker make De gustibus non est dispotandum = Smak og behag kan ikke diskuteres Varium et mutabile semper femina = Kvinnen er foranderlig og uforutsigbar Prehende uxorem meam, sis! Vær så snill, ta min kone!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Hos oss står det bare TVILLINGSJEL Og dato...
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #15 Skrevet 20. februar 2009 Varium et mutabile semper femina = Kvinnen er foranderlig og uforutsigbar Hahaha, denne vet jeg om flere som kunne hatt i mannens ring
Heartbeats Skrevet 20. februar 2009 #16 Skrevet 20. februar 2009 Vi spøker litt med at det skal stå: Hun ville 29.08.09 (i hans) Han måtte 29.08.09 (i min)
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #17 Skrevet 20. februar 2009 "Den som gir seg er en dritt!"? :klø: Begynner og bli oppbrukt kanskje?
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 20. februar 2009 #18 Skrevet 20. februar 2009 Hvis du er inne på det latinske: Ab imo pectore = Fra hjertet Ad vitam acternam = I evighet Amor vincit omnia = Kjærligheten overvinner alt Omnia vincit amor = Kjærlighet overvinner alt E pluribus unum = Av flere ble ett Vade mecum = Gå med meg Jeg klarte bare å se Vademecum (munnvann)
Bare innom Skrevet 20. februar 2009 #19 Skrevet 20. februar 2009 Tror vi skal ha denne: Du & jeg.. 01.01.09 ..for alltid 01.01.09
S_Dreams Skrevet 22. februar 2009 #20 Skrevet 22. februar 2009 Vårt liv sammen På godt og vondt Vi har forøvrig bare Din navn og forlovelsesdato. Har lyst å sette inn bryllupsdato også, men har ikke plass:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå