Drmjente Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Jeg skal til Thailand i mars og lurer på hvor sterk solen er der nede. Jeg har tatt noe solarium så har en gyllen farge. Bruker ikke bli veldig solbrent, men når jeg har vært i Hellas har jeg begynt på sf 15 og etterhvert gått ned til 10 og 6. Hvordan er dette i Thailand? Noen sier man bør holde seg til faktor 30 hele tiden gjennom 14 dager. Noen som har vært der og har erfaringer? Tenker også på myggbitt. Bruker være veldig populær blant alle små bugs og lurer på om dette kan unngås på noen måte? Håper noen har tips å komme med ;o)
gard Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Hei Det spørs vel litt hvilken hudtype man har. Men jeg må bruke mellom 20 og 30 i Thailand for å ikke bli grillet. Selv da jeg reiste der i september for noen år siden og jeg mente selv at jeg hadde fått en god grunnfarge etter en lang og flott sommer i Norge, selv da ble jeg litt grillet da jeg kom til Thailand.
angeleyes Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Da jeg var i Thailand i februar for noen år siden begynte jeg på faktor 20 de to første dagene og gikk gradvis nedover. Brukte 8-10 den siste dagen. Jeg hadde da litt grunnfarge og har en hud som ikke pleier å bli brent. Det er bedre å starte på litt for høy faktor og heller gå litt ned dagen etterpå enn å måtte holde seg vekk fra solen i noen dager fordi man er brent. Solen er veldig sterk i Thailand. Så mange som så ut som kokte hummere blant turistene der nede. Må legge til at jeg ikke var i solen hele dagen da. Og faktisk så lå jeg og solte meg under parasoll en del av tiden:) Trodde aldri jeg kom til å gjøre det, men fant ut at det var lurt. Selv under parasoll ble jeg veldig brun på under to uker. Og det uten å ligge på stranden hele tiden.
effy Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Selv om du tåler mye sol bør du ha med deg en solfaktor 20 el 30 i tillegg. Kan være lurt å bruke den til ansiktet eller andre steder hvor huden er tynn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå