Gjest hankjønn Skrevet 15. mai 2009 #141 Skrevet 15. mai 2009 Tenkte jeg rett og slett skulle svare her for å gi noen råd om hva dere kan gjøre. Jeg har selv aldri spilt WoW, jeg syntes det er dritt kjedlig. Men jeg kan selv bli oppslukt i spill. Jeg har derfor en regel at jeg spiller kun spill som en kan komme igjenom og bli ferdig med. Når jeg sjeldent engang spiller online er det spill hvor en "kamp" er over på under en halvtime og en kan når som helst gi seg. Men mange av vennene mine, og slektninger og, har spilt WoW, og de har spilt mye WoW. En del av vennene mine har helt klart valgt spillet foran virkligheten og jeg lurer seriøst på hva som skjer med de den dagen de våkner opp fra dvalen og merker at vi gav opp å kontakte dem for over et år siden. Andre derimot har gitt seg og det er her rådene kommer. De som jeg kjenner som har gitt seg med WoW sier alltid når de har sluttet at de forstår at de kan aldri røre spillet igjen. De ser seg selv fra utsiden igjen og skjønner at de var så avhengige at hele livet handlet om dette. De har gitt seg pågrunn av samlivsbrudd, mistet arbeid/studieplass og lignende ting som ikke alltid er så alvorlige. Men for at de skal gi seg så sletter de karakteren sin. De rører aldri spillet igjen. Dette er det eneste som fungerer som jeg har sett. Andre har sagt at de skal "trappe ned", dette skjer aldri, det er kun for en kort periode og en kan se på dem når de gjør andre ting at hodet er helt andre steder og ofte føles det som om personen ikke engang er tilstede. Jeg har faktisk opplevd med enkelte at de sier "jeg må på do" for så å aldri komme tilbake derfra fordi de har sneket seg hjem fra byen eller en filmkveld eller til og med familiemiddager(!!!) for å spille. Så mitt råd er enkelt å greit å fortelle dem at det må bli slutt med WoW. Om dere føler det er et veldig stort problem at partnerne deres bruker mye tid på det så er det den eneste løsningen.
Gjest Mjaubeibi Skrevet 15. mai 2009 #142 Skrevet 15. mai 2009 Samboern min og jeg spiller wow, vi har begge spillt siden det kom ut, har masse venner der inne vi fester med et par- tre ganger i året. De fleste er barndomskamerater av ham, som jeg og trives veldig godt i selskap med. Nå hadde jeg en samboer før jeg traff ham som ikke spilte wow, og som ikke taklet at jeg ikke satt foran tven med ham. Det ble nok hovedsaklig slutt pga WOW mellom oss to, nå storkoser jeg meg med å spille noen kvelder i uka. Det er ikke kjekt å spille uten sambo, så hvis ikke han sitter foran dataen så stikker vi på kafe eller ser en serie på tv. Regner dessuten med at spillingen vil avta slik den gjør hver sommer til fordel for andre uteaktiviteter WoW er et sosialt spill, raiding er spennende en periode, men alt kommer på farm. Nå er det bare om å gjøre å bli ferdig med Ulduar innen ferien Kanskje vi finner et nytt MMORPG vi kan sulle med sammen med kameratene hans?
Gjest wowmann Skrevet 19. mai 2009 #143 Skrevet 19. mai 2009 Spelte wow i eit par år siden spelet kom ut...stoppet heilt da oppgraderings pakken kom tbc (the burning crusade) 6-8 måneder etter tbc spelte eg ein måned i ny og ne + masse på slutten. So kom wotlk (wrath off the lich king) stoppet eg igjen. Noen måneder etter wotlk begynte eg å spele i ny og ne...og no er det i full gang igjen. Raidet i eit par år i begynnelsen no speler eg stort sett for meg selv, i rolig hastighet. Behandler det som eit såkalt single player spel. Akkurat nu føler eg at wow er min reddning. Einaste lyspunktet i livet utenom filmer og tv serier. Litt trist men men... hadde nok sett anneledes på det om eg ikke var singel. Og ja eg har netopp lagt på hylla 3 måneder med fest og fyll + dame frustrasjoner. Har selvtilit som det griner er bare det at damene liker meg nok for min humor og gode humør, er bare ikke pen nok og har ikke stor sosial status. Så da er det veldig fint å ha world of warcraft til å få dagane til å gå. Hadde nok gitt wow på båten for ei dame/dama. Men ja kan skjønne damer blir frustrerte over mennene som speler heile tida når eg ser kor mange timer eg kan bruke sjølve på å spele i ny og ne (eg er veldig av å på kan spele 1 måned intensivt og so blir eg lei og stopper i 2-3 måneder med ein og annan pålogging) Blir nok mye wow framover, trenger litt suksess ingame når RL butter litt imot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå