Gjest Gjest_Ingvild_* Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er ei jente på 15 år som sliter veldig med store porer i kinnene, sorte prikker på nesen og mange kviser. Er så lei av å bare få halve tips om den og den peelingen og den og den kremen som skal funke. Jeg er helt uerfaren når det kommer til hudrens, og fatter ikke hvilken rekkefølge alt skal i, og hvor ofte jeg skal bruke det. Ønsker meg tips på daglig hudrens, ansiktsmasker o.l som hjelper, og helst noe som ikke koster så alt for mye, og som ikke må bestilles. Håper helt inderlig på svar!
tomatsuppe Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Det er mange kremer og peelinger som lover gull og grønne skoger, men få som faktisk holder det de lover. Jeg vil anbefale deg å gå til legen med problemet ditt, og spørre om han kan skrive ut noe som virkelig hjelper på problemet. Store porer er det vanskelig å gjøre noe med, men kvisene kan du få hjelp med hos legen. Har du forresten prøvd Basiron? Det er et reseptfritt legemiddel du kan kjøpe på apoteket, som skal hjelpe mot kviser. De hjelper imidlertid ikke spesielt mot sorte prikker, men det tror jeg en reseptbelagt krem som for eksempel differin kan hjelpe med. Lykke til!
Gjest Gjest_unni_* Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg slet kjempemye med kviser før! Jeg prøvde alt mulig. Men til slutt dro jeg til fastlegen min, og jeg fikk to produkter på resept. På kjempekort tid ble huden min helt fin! Så mitt tips: Gå til fastlegen! Han/hun vurderer huden din og gir deg produkter, og følger deg opp dersom det ikke virker:)
Gjest Gjest_muttern_* Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg er ei jente på 15 år som sliter veldig med store porer i kinnene, sorte prikker på nesen og mange kviser. Er så lei av å bare få halve tips om den og den peelingen og den og den kremen som skal funke. Jeg er helt uerfaren når det kommer til hudrens, og fatter ikke hvilken rekkefølge alt skal i, og hvor ofte jeg skal bruke det. Ønsker meg tips på daglig hudrens, ansiktsmasker o.l som hjelper, og helst noe som ikke koster så alt for mye, og som ikke må bestilles. Håper helt inderlig på svar! Hei :-) Min datter er 15 år og sliter på samme måte som deg. Mange sorte, og til dels store prikker, spesiellt på hake, nese og i pannen. Også noen på kinnene. Hun har et kviseproblem også, men det er ikke spesiellt stort, og er mest merkbart i tiden rundt mensen. Vi fikk ikke bukt med dette på egen hånd, så jeg bestillte time hos hudpleier. 500 kr kostet det, for en skikkelig dyprens. (Vask, damp, utklemming, ansiktsmaske....) jenta kom ut strålende fornøyd....maaaaange sorte prikker "fattigere". Hun skal tilbake om en mnd. I mellomtiden ble hun rådet till å bruke MD forfulations rensekrem, samt noen andre produkter fra decleor. Vi kjøpte rensekremen, kostet 430 kr i salongen, men den varer leeeenge. Det ble litt for dyrt å kjøpe alle produktene på en gang, så de andre fikk vi flere små prøvepakkninger av, som hun kan bruke til neste time. Jeg vil råde deg til å gå til hudpleier.....det er verdt det!
Gjest jeg ovenfor Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Jeg betalte over 2000 på hudpleier, men det hjalp ikke i det hele tatt. Jeg ville gått til legen.. Da får du slutt på det en gang for alle. Jeg har nesten ikke fått kviser siden
Vulpes Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har slitt med fet hud, kviser og svarte prikker, og generelt dårlig hud. Dette har hjulpet for meg: * Sluttet med L'Oreal foundation, bruker kun Everyday Minerals mineralsminke i ansiktet nå * Diane p-piller * Hudpleieprodukter fra MD formulations og Decleor (bruker Facial Cleanser fra MD, Face and Body scrub fra MD, og hydra floral emulsion fra Decleor) Jeg ser stor forbedring!!!!!! Ellers vil jeg også anbefale deg å dra både til hudlege og hudpleier. Hudleger kan gi deg reseptbelagte medisiner om det trengs, og hudpleiere er gode på å pleie huden og råde deg til å bruke riktige produkter. Disse tipsene vil kanskje ikke gi deg perfekt hud, men tro meg, du vil se forandring til slutt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå