Gå til innhold

Han er ikke klar for å binde seg...

Anbefalte innlegg

Gjest Rebecca19
Skrevet

Jeg har holdt på med en fyr jeg liker veldig godt i snart et halvt år.. Vi har det veldig koselig sammen. Vi er sammen flere ganger i uka, sover hos hverandre og har det veldig fint sammen. Jeg begynner å bli ganske forelsket i ham, og har egentlig lyst til at vi skal bli sammen, men jeg tror ikke han er helt klar for å binde seg enda.

Jeg vet at han har blitt såret veldig tidligere, for litt siden fikk jeg vite (av noen andre) at den forrige kjæresten hans var utro mot ham. Jeg tror dette er grunnen til at han ikke vil binde seg, og er redd for å få sterke følelser for noen igjen.

Jeg er ikke i tvil om at han liker meg. Han spør meg ofte spørsmål om jeg holder på med andre enn ham, noe jeg ikke gjør. Han har sagt til meg at han ikke holder på med fler enn meg, jeg vet ikke helt om det er sant, men så lenge det ikke betyr noe så trenger jeg ikke å vite om det heller.

Som sagt har vi det veldig fint sammen, og vi er så godt som sammen, det eneste som mangler er at vi er "offentlige" sammen.

Jeg har truffet noen av vennene hans og han noen av mine, men vi er ikke ofte ute sammen. Som regel er vi hjemme hos ham eller meg.

Jeg trives veldig godt med å ha ham i livet mitt, men samtidig blir jeg litt utolmodig, og vil gjerne at det skal skje noe snart. Men jeg vet at han er redd for å binde seg for sterkt til meg, og at han ikke er helt klar for det enda.

Burde jeg vente å se om han blir klar eller bør jeg ende ting med ham før jeg blir for forelsket, og såret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere sover sammen så ofte og har møtt hverandres venner over et halvt år virker det som om dere er sammen allerede:)!

Skrevet

Spør ham :) Selvom noen er redde for å binde seg er det lov å spørre om hvor man står, det er jo alltid greit å vite !

Gjest Rebecca19
Skrevet

Problemet er at han er litt vanskelig å forholde seg til.. På den ene siden merker jeg at han er glad i meg, og at han vil at jeg skal være bare hans, og sånn. Men på den andre siden er han litt redd for å slippe meg inn i livet sitt.

Noen uker ser vi hverandre nesten hver dag, mens andre uker kun en dag i uka. Vi er ikke "offentlige" sammen, og jeg kaller ham ikke for kjæresten min. Han har fortalt meg at det skal mye til før han blir sammen med noen, og jeg merker på ham at han er redd for å binde seg til meg, så egentlig vet jeg hva jeg har å forholde meg til.

Problemet mitt er at jeg ikke vet om jeg skal bli eller gå. På den ene siden er jeg glad i ham, og koser meg veldig med ham. Men på den andre siden er jeg ikke sikker på om det blir mer enn dette, og det gjør meg litt trist. Og jeg vet ikke om det er verdt å vente på ham hvis det ikke skulle skje noe, og jeg bare ender opp med å bli såret..

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet

Jeg er gutt og har blitt skikkelig såret et par ganger. Forrige eks sa hver dag til meg hvor mye hun elsket meg. Plutselig dumpa hun meg og fant seg en ny. Fant ut i ettertid at hun hadde vært utro mot meg med flere forskjellige gutter.

Gav meg tilogmed kjønnsvorter. Dette hadde hun fått før vi ble sammen, og det brøt ut mens vi var sammen sa hun. Gud hvor naiv jeg var.

Derfor har jeg store problemer med å stole på og binde meg til nye jenter, så jeg skjønner "typen" din. Tror bare du må la det gå sin gang, se hvor mye du orker legge i det, før eller siden begynner han å stole på deg, hvis du orker vente da ;)

Gjest Rebecca19
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg forsår ham jo veldig godt, og hadde nok gjort det samme hvis jeg var i lignende situasjon. Har du noen tips til noe jeg kan gjøre for å vise ham at han kan stole på meg? Han har spurt meg flere ganger om jeg holder på med fler enn ham, noe jeg ikke gjør. Jeg prøver å gjøre det klart for ham at jeg liker ham uten å være masete, eller forvente noe av ham..

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet
Tusen takk for svar! Jeg forsår ham jo veldig godt, og hadde nok gjort det samme hvis jeg var i lignende situasjon. Har du noen tips til noe jeg kan gjøre for å vise ham at han kan stole på meg? Han har spurt meg flere ganger om jeg holder på med fler enn ham, noe jeg ikke gjør. Jeg prøver å gjøre det klart for ham at jeg liker ham uten å være masete, eller forvente noe av ham..

Har du prøvd å si det rett ut i klartekst? Si at du liker ham veldig godt og kunne tenke deg et seriøst forhold, og at du er til å stole på.

Hvordan er du med andre gutter? Flørter du mye eller?

Skrevet

Det hjelper ikke å si det til ham. Det gjør bare ting verre. Du må bare vente til han blir klar eller gå.

...det er i alle fall min svindyrekjøpte erfaring

Skrevet
Det hjelper ikke å si det til ham. Det gjør bare ting verre. Du må bare vente til han blir klar eller gå.

...det er i alle fall min svindyrekjøpte erfaring

Enig!

Jeg har vært i samme situasjon, og jeg måtte bare begynne å spørre han. Det ble litt surt, han klarte ikke å svare skikkelig og jeg klarte ikke å leve i "usikkerhet". Plutselig var jeg dumpa og det beste forholdet (eller begynnelsen på et forhold) jeg har hatt i mitt liv var over.

Har lært i ettertid at gutter sjelden vet hva de skal svare på sånt, de tenker ikke så mye over forhold. Det skjer bare. Presser du han så stikker han. Så det beste er å holde kjeft.

På en annen side så kan det virke fælt å bare "holde på" uten å få den bekreftelsen i evigheter. Kjenner til utålmodigheten. Og man tenker gjerne at det må være bedre å avslutte det før i stedet for senere. Men man dumper jo ikke fyren, man spør han først. Og da dumper han deg. Og det er noe av det jævligste et menneske kan gå gjennom. Hvis jeg kunne spolt tilbake tiden så hadde jeg fortsatt det fantastiske vi hadde uten den endelige bekreftelsen. For den kommer med tiden, ikke med press.

Gjest Rebecca19
Skrevet
Har du prøvd å si det rett ut i klartekst? Si at du liker ham veldig godt og kunne tenke deg et seriøst forhold, og at du er til å stole på.

Hvordan er du med andre gutter? Flørter du mye eller?

Jeg har fortalt ham at jeg liker ham. Har ikke sagt at jeg har lyst på et forhold, fordi jeg er redd for at han skal bli skremt, eller stressa. Men jeg tror han vet det litt alikevell.

Jeg anser ikke meg selv som veldig flørtete, ikke mer enn vanlig, og jeg flørter ikke med andre enn ham på den måten.

Min taktikk til nå har vært å prøve å vise ham at jeg liker ham og at han kan stole på meg, uten å legge for mye press på ham. Syns det er vanskelig å finne en mellomting, blir liksom til at jeg enten ikke viser ham det i det hele tatt eller at jeg blir masete og pågående.

Skrevet

Hvis han ikke er klar så blir han det heller aldri. Er man interessert så skjer det, det er min erfaring. Mitt råd til deg er å gi opp!

Skrevet

Er du dum? Hvis han er interesert hadde han blitt sammen med deg, gutter er enkle sånn. Jeg har aldri møtt en gutt som har blitt såret og så ikke klart å gå videre. Sånn er bare jenter, ikke gutter.

Gjest TittTitt
Skrevet

Jeg og holdt på med min kjæreste leeeeeenge før vi ble sammen. Vis ting gikk for fort, så backet han ut og ble redd. Men vi har vært sammen no i ltt over 2 år. Men vis vi regner med tiden vi holdt på, så kan det fort nærme seg 3 og 4 år :) Bare gi han tid, og ikke mas, for da kan han bli redd og trekke seg ut, selvom han har følelser for deg.

Vis han ofte hvor gla du er i han og gjør ting som gjør at han stoler helt på deg. Ikke lyg for han eller hold ting skjult. Selvom det kansje høres teit ut, så er det litt psykologisk, vis du forteller han hva du gjør og hvem du er med :) Du merke rjo om han liker deg, og du sier jo han gjør det. Slutter han å like deg, så merker du det også :) Lykke til :kose:

Og forresten; ikke hør på han som skrev innlegget før meg, det er ikke sant! ;)

Gjest Rebecca19
Skrevet
Jeg og holdt på med min kjæreste leeeeeenge før vi ble sammen. Vis ting gikk for fort, så backet han ut og ble redd. Men vi har vært sammen no i ltt over 2 år. Men vis vi regner med tiden vi holdt på, så kan det fort nærme seg 3 og 4 år :) Bare gi han tid, og ikke mas, for da kan han bli redd og trekke seg ut, selvom han har følelser for deg.

Vis han ofte hvor gla du er i han og gjør ting som gjør at han stoler helt på deg. Ikke lyg for han eller hold ting skjult. Selvom det kansje høres teit ut, så er det litt psykologisk, vis du forteller han hva du gjør og hvem du er med :) Du merke rjo om han liker deg, og du sier jo han gjør det. Slutter han å like deg, så merker du det også :) Lykke til :kose:

Og forresten; ikke hør på han som skrev innlegget før meg, det er ikke sant! ;)

Tusen takk for svar! Nå ble jeg glad :)

Jeg tror kanskje det jeg er mest redd for med vårt forhold er at han plutselig skal forsvinne, men jeg tviler på at han gjør det med mindre jeg begynner å mase. J

eg er nok redd for å miste ham, og hvis jeg slutter å holde på med ham gjør jeg jo det, og selvom det er jeg som har endt det tror jeg jeg kommer til å føle meg like såret.

Veldig greit å vite at andre har erfaring med dette. Føler liksom at alle mine venner finner noen og blir sammen i løpet av noen måneder, men det er jo ikke slik i alle tilfeller.

Men merker jeg blir utålmodig av å vente, håper det er verdt det. Tusen takk for svar hvertfall!

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

jeg har også vært i din situasjon, og jeg kan fortelle deg at mest sansynelig så blir du såra. mitt råd er å droppe han før du blir for glad i han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...