Gå til innhold

Holder på å bli gal....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Heisann.

Kort fortalt: Vært sammen med kjæresten i 3 år. I de siste har vi kranglet ofte og mye. Det er som regel jeg som starter. Jeg starter fordi jeg ser han ikke lenger er like forelsket og betatt som før. Jeg savner slik han var.

For to månder siden sa han at han har mistet følelser fordi vi har kranglet så masse. Da bristet hjertet mitt.

Nå har det slik at vi har bestemt oss for å ikke være oppi hverandre heletiden. Dvs ikke snakke heletiden på msn og telefon, og heller ikke besøke hverandre for mye. Dette er for å unngå krangling.

Problemet er at jeg rett og slett ikke takler dette her. Jeg savner så sykt den gutten som aldri kom til å miste følelser, den gutten som gjorde alt for meg, og da mener jeg alt.

Nå virker det som han ikke bryr seg så mye lengre. Han reiste idag hjem til foreldrene, og han skal vente på gardemoen i 3 timer alene. Jeg vet selv at hadde det vært meg som hadde ventet, hadde jeg ringt han for å snakke med han. Det vet jeg også han også hadde gjort FØR.

Synes også det er virkelig skjipt å gjøre ting uten han. Se film, gå på kino osv.. betyr ingenting når han ikke er der.

Hvorfor har han plutselig mistet interessen? Han var totalt betatt før!

Jeg vil han skal bli slik som før :(

P.S Han har sagt han ikke vil slå opp, for han vil se om jeg klarer å skjerpe meg med kjeftingen og kranglingen. Men jeg klarer ikke å late som alt er bra når jeg vet han ikke lenger har de samme følelsene :( :(

Vi blir begge 20 år.

Kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han var betatt av deg før var han jo betatt av den sterke kjekke og interessante jenta. Han var betatt av jenta som han møtte som var en spesiell person, ei jente som lyste opp hverdagen og rommet. Er du enda denne jenta? Er du den spennende jenta som er ute med venner eller er du den mer slitsomme jenta som sender 100 meldinger til dagen, og som gjør lite uten å være sammen med ham?

Noe har jo forandret seg siden følelsene har forandret seg, og da må du nesten tenke over hva det er han savner i deg? Han har også mistet noe av det han tidligere hadde, og du må se om du har forandret deg fra den du var. En del jenter blir mindre interessante når de har hatt kjæreste en stund desverre. De slutter å være like livsglade, men trives bedre hjemme i sofaen i armkroken til kjæresten, de slutter å være spennende og mystiske fordi de ALLTID er sammen med kjæresten og alltid snakker med ham i telefonen og forteller ham allt. De slutter ofte å ha like mange spennende interesser, fordi det er mer koselig å være hjemme å lage mat til kjæresten. Altså ender mange opp i denne prosessen med å slutte å gjøre mange av de tingene som kjæresten fallt for i utgangspunktet. (har du ikke sett one tre hill, haha)

Det er nok desverre ikke like spennende å ha en kjæreste som ringer og ringer og som er veldig avhengig av kjæresten sin og som slutter å være en selvstendig person. Er du en av disse jentene som har mistet deg selv? Du sier selv at du ikke kan tenke deg å gjøre ting uten ham, og det tyder på at du passer ganske godt til den beskrivelsen jeg gir her. Jeg er ikke interesert i å ha en kjæreste som er så uselvstendig at han ikke ønsker å gjøre ting uten med. Jeg ønsker en sterk og selvstendig partner som beholder alle delene av sin individualitet som jeg fallt for til å begynne med.

Skrevet

Ja jeg er nokk desverre denne jenta. Men det irriterer meg at han mister følelser for det. Må jeg hele tiden spille kostbar, selvstendig og avvisende for at han skal bli betatt av meg.... det blir som et spill.

Ja, jeg ser One tree hill, hehe. Hvem tenkte du på der ?

Skrevet

HAAALLLOOO!!!!

SVAR???

Nå ringte jeg han nettopp å spurte hvorfor han ikke hadde ringt meg, og han svarte: Fordi jeg vet hva du gjør på. Enten sitter du med pcen, eller ser på tv"

Altså hva faen? Jeg ringer ikke han for å skjekke hva han gjør, og jeg ringer selv om jeg vet hva han gjør fordi jeg vil snakke med han.

Skrevet

Jeg tror noe sånt som dette ofte hender når et par blir forelsket: Mannen jakter, mens jenta holder litt igjen (spiller litt kostbar).

Så begynner hun å føle seg trygg nok på hans hensikter og følelser til å slippe fram sine egne. Når hun så gjør det blir hun mer sårbar.

Så blir mannen trygg på at han har "vunnet" henne, og kan begynne å slappe litt mer av (ikke være så oppvartende og uttrykke sin kjærlighet like ofte/mye). M.a.o han blir mer seg selv.

Da blir jenta utrygg, og begynner å lure på om han har mistet alle disse følelsene. Så blir hun "needy" og klengete, fordi hun er redd for å miste han.

Da kan mannen føle seg mistrodd (fordi han faktisk føler han elsker henne like høyt som før, selv om han ikke sier/viser det like ofte. Når han føler seg mistrodd blir han irritert, og jenta får enda en "bekreftelse" på at han ikke har de samme følelsene.

Hvis hun da ikke "roer seg" så opplever han det som mas, og går lei, og til slutt får hun "rett": Han mister følelsene.

Cluet for oss jenter må være å holde hodet kaldt i det mannens "jaktinstinkter" begynner å avta og han begynner å slakke litt på oppvartingen. For det betyr ikke at han ikke elsker like høyt lengre, det tar bare en litt annen form.

Det er nå hva jeg tror.

Skrevet
HAAALLLOOO!!!!

SVAR???

Nå ringte jeg han nettopp å spurte hvorfor han ikke hadde ringt meg, og han svarte: Fordi jeg vet hva du gjør på. Enten sitter du med pcen, eller ser på tv"

Altså hva faen? Jeg ringer ikke han for å skjekke hva han gjør, og jeg ringer selv om jeg vet hva han gjør fordi jeg vil snakke med han.

Og han ringer visst deg for å få vite hva du gjør...

Jeg ville holdt meg unna, det er nok mulig at du har mast ham bort. Gi det litt tid og hold deg i aktivitet så det ikke blir så vanskelig. Dra ut med venninner og ha det gøy på egen hånd, da blir du fort mer interessant.

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

JEg vet jeg må holde meg litt borte. Men det er lettere sagt enn gjort :(

Jeg har ingenting å gjøre på uten han. Eller jeg har jo lekser osv...

Men som dere selv merket så ringer ikke kjæresten når jeg gjør lekser eller lignende, for da vet han jo hva jeg gjør. :(

Jeg må nokk begynne å gjøre noe mer spesielt for at han skal få følelsene opp?

Hater at jeg har blitt så avhengig av han:'( ! Jeg trenger konstant bekreftelse på at han elsker meg osv....

Skrevet

Dette forholdet tror jeg du har ødelagt. Du sliter jo fyren ut totalt, med slik adferd.

Skrevet

Nettopp! Det er kjedelig med mennesker som ikke har noe liv utenfor kjæresteforhold. Finn på noe og få egne hobbyer, venner, interesser etc.. Da blir du veldig mye mer interessant med en gang.

Skrevet
Dette forholdet tror jeg du har ødelagt. Du sliter jo fyren ut totalt, med slik adferd.

Ja, jeg har nokk slitet han godt ut. Men om forholdet er ødelagt, hvorfor går han ikke i fra meg?

Skrevet
Ja, jeg har nokk slitet han godt ut. Men om forholdet er ødelagt, hvorfor går han ikke i fra meg?

Fordi han fremdeles har følelser for deg.

Men, en ting kan jeg fortelle deg med en gang. Fortsetter du slik du gjør nå, tar det nok ikke lange tiden før han blir totalt uinteressert og går videre i livet uten deg.

Det du MÅ gjøre, er å gi han space og tid. Du sier du ikke har noe å gjøre uten han? Vel, kanskje på tide å få seg en hobby? Begynne å trene? Gå ut med venninner? Bli litt selvstendig igjen.

Slutt å ringe han bare fordi.

La han få lov til å savne deg.

Skrevet

Hadde det vært meg ville jeg dratt på byen med noen veninner, bare sendt en mld til typen om at "drar på byen med xxxxx. Ser deg i morra! " og kost meg, han ville garantert lurt på hvem, hvor og hva dagen etter på. Min mann ville hvertfall :)

Kjip situasjon du er i, gi han litt rom.

Skrevet
Og han ringer visst deg for å få vite hva du gjør...

Jeg ville holdt meg unna, det er nok mulig at du har mast ham bort. Gi det litt tid og hold deg i aktivitet så det ikke blir så vanskelig. Dra ut med venninner og ha det gøy på egen hånd, da blir du fort mer interessant.

Signerer denne, god ide Hilde Christina!

Få deg et liv utenom kjæresten istedet for å mase ham huden full hele tiden :) Da blir det mye mer interessant for ham å være sammen med deg, og du får det bedre med deg selv :klem:

Skrevet

Jeg er generelt enig i det andre her har skrevet. Det er lett å mase guttene bort, når alt man egentlig vil er å få bekreftelse!

Jeg var akkurat som deg i mitt forrige forhold. Det tror jeg var en av de store grunnene til at det ble slutt. Der og da så jeg ikke hvordan jeg var, men jeg ser det nå. Jeg måtte prate med han hele tia, selvom vi bare pratet om det samme dag ut og dag inn.

Det er aldri lett å tenke på andre ting og bare "komme seg over det" når man har det slik. Det tar tid og krever vilje. Hvis du feks skal begynne med en hobby, så tenk at det er for å gjøre noe mot deg selv. Utvikle deg, lære noe nytt, oppfylle en drøm osv. Ikke tenk at det er bare så du ikke skal slite ut kjæresten. Da vil du for det første ikke klare å konsentrere deg 100% og virkelig få utbytte av det. I stedet kommer du til å tenke konstant at "nå blir sikkert alt bedre. Nå blir han interessert igjen". Slike tanker fører ingensteds hen.

Skrevet

Jeg vet jeg må få meg en hobby, men det er ikke lett.

Jeg kjøpte meg to fugler for å få selskap, men det er ikke mye å gjøre med dem om dagen da. Så tenkte jeg å begynne å trene, men prisen var for høy for mitt studielån. Så tenkte jeg å få meg noen venninner, men alle som jeg går i klassen med bor 3 mil ifra her.

Såå her sitter jeg alene.

Skrevet

Så det er kun fugler, trening og gamle venninner som gjelder?

Hva med kurs i noe du interesserer deg for?

Det er ganske så lett bare du legger litt tid og energi i det :)

Skrevet
Ja jeg er nokk desverre denne jenta. Men det irriterer meg at han mister følelser for det. Må jeg hele tiden spille kostbar, selvstendig og avvisende for at han skal bli betatt av meg.... det blir som et spill.

Ja, jeg ser One tree hill, hehe. Hvem tenkte du på der ?

Nei det handler ikke om å måtte spille et spill og leke kostbar, det handler om å være en egen person som er selvstandig og har sitt eget liv og som ikke er avhengig av kjæresten hele tiden. Du gir ham ikke mulgieht til å se de positive sidene som han fallt for med deg lenger, og da er det ikke rart at følelsene også forsvinner. Menn ønsker en partner som er et selvstendig individ, og ikke en som bare dilter etter ham hele tiden.

Hva gjorde du før du ble sammen med ham som du ikke gjør så mye av lenger? Ikke tenk at det hanlder om å spille kostbar, det handler om hvilke sider av personligheten din som du har lagt fra deg og erstattet med avhengig og diltende kjæreste.

One tree hill: sesong 5 eller noe slikt, hvor Hayley og mannen går til parterapi. Da spør terapauten om akkurat dette. Hva var det som gjorde at dere fallt for hverandre i utgangspunktet? Og hvorfor gjør dere ikke disse tingene lenger nå? Hun hadde sluttet å synte og han hadde sluttet å bry seg om basket. De hadde begge lagt fra seg ganske grunnleggende sider ved seg selv og ble da ikke de samme spennende personene som var lykkelge og lyste opp et hvert rom.

Skrevet

Men som dere selv merket så ringer ikke kjæresten når jeg gjør lekser eller lignende, for da vet han jo hva jeg gjør. :(

Jeg må nokk begynne å gjøre noe mer spesielt for at han skal få følelsene opp?

Hater at jeg har blitt så avhengig av han:'( ! Jeg trenger konstant bekreftelse på at han elsker meg osv....

Hadde du egentlig syntes at han var så veldg attraktiv om han bare satt hjemme og så på tv hele dagen og aldri gjorde noe annet? Hadde du syntes det var veldig attraktivt med en mann som var så avhengig av deg at han ikke klarte å gjøre noe uten deg og hele tiden maste på deg og rett og slett bare var veldig uselvstendig?

Uselvstendige mennesker er ikke attraktivt. Vi ønsker oss alle en partner en som er likestillt med oss. Vi ønsker oss ikke en slapp sokk som bare sitter hjemme og aldri er i stand til å ta initiativ til å gjøre noe alene. Slik er det desverre. Dersom du skal få noen til å eksle deg så må du faktisk være en egen person hvor det er noe å elske. Nå er du ikke en egen person, du er bare et påslep på en annen så hva er det da egentlig som er igjen å elske?

Jeg er ganske hard nå jeg vet det. Du er sikkert en veldig god kjæreste, og sikkert veldig snill og grei mot ham. Sikkert morsom å være sammen med også. Men likevel er det enda slik at skal man elske en person må den ha en egen selvstendig personlihget. Har man ikke dettte blir man mer som en forelder og et barn i forholdet, hvor den ene er uselvstendig og alltid trenger den andre. Dette er ikke forhold som vekker annet enn omsorg i oss, det vekker ikke ekte kjærlighet og spenning.

Skrevet

Spennende nyforelskelse går over etterhvert, ja man er fortsatt forelsket men alt er ikke så rosenrødt som i begynnelsen... Man har ikke lenger lyst til å bare tilbringe tid sammen med kjæresten, men også finne på ting med venner. Det betyr IKKE at man ikke er glad i hverandre lenger.

Dessverre for deg så virker det som om kjæresten din har kommet til det stadiet før deg. Men gi han litt rom, siden han ikke har sagt han ønsker en slutt på forholdet så er det håp! Finn på noe med venner, vis at du ikke er avhengig av å være sammen med han hele tiden.

Når dere er opptatt med ting på hver deres kant så er tiden dere har sammen også mye mer verdifull og hyggelig!

Lykke til iallefall!! :klem:

Skrevet
Jeg vet jeg må få meg en hobby, men det er ikke lett.

Jeg kjøpte meg to fugler for å få selskap, men det er ikke mye å gjøre med dem om dagen da. Så tenkte jeg å begynne å trene, men prisen var for høy for mitt studielån. Så tenkte jeg å få meg noen venninner, men alle som jeg går i klassen med bor 3 mil ifra her.

Såå her sitter jeg alene.

Du behøver ikke å trene på treningssenter. Du kan trene ute, jogge, gå turer, finne noen trapper som du kan springe i. Det hele blit det man gjøre det til selv.

Bor du tre mil fra skolen din? Er du student eller er det videregående fag du tar? Det er jo uansett mulig å feks arrangere en fredagspils med klassen. De tre milene kan du reise en gang i uka. Du kan få til tvkveld med noen i klassen en hveld i uka kanskje?

Hva med å lese? Når jeg er alene og alle er reist vekk fra studentbyen om sommeren pleier jeg å sitte ute i parken og lese, eller sitte inne på biblioteket å lese i en krok om det er dårlig vær. Dette gjør jeg for å komme meg litt ut og ha litt annnen tilværelse rundt meg.

Er det noen frivilige organisasjoner i nærheten? Røde kors eller lignende? Dette er en fantastisk mulighet til å dele litt av deg selv med andre og samtidig møte andre mennesker. Let på nett og på kommunen din side internett sider etc. Det finnes helt sikkert organisasjoner i din kommune som gladligen ønsker deg.

Hva om du faktisk mister kjæresten din, skal du da sitte igjen helt alene? Jeg skjønner godt at kjæresten din er lei av å være den eneste som har ansvaret for at du skal ha noen form for sosialt liv. Det er ganske mye annsvar du legger over på ham, ved at han er den eneste som skal være den som gir deg noe i livet ditt. Dette er noe som faktisk skal være ditt eget ansvar og ikke hans. Du må nok ta et ganske godt tak i deg selv for å se hvordan livet ditt ville blit tuten ham? Er det slik du ønsker å leve livet ditt? Hva kan du gjøre for å forandre på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...