Gå til innhold

Større sjanse for utroskap? (kun sex vs. sex/kjærlighet)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest kvinnelig gjest

Jeg lurer på om det er en mulighet for at det er større sjanse for utroskap i et forhold der en av partene klarer å skille sex og kjærlighet og den andre ikke gjør det?

I den forstand at den som skiller sex og kjærlighet kanskje lettere faller for fristelser; "for det er bare sex"?

Har noen opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja, det er klart. Og det er nok derfor det er lettere for menn å være utro!!!!!!!!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt.

Dersom man har hatt flere partnere, og det ikke nødvendigvis må være kjærlighet med i bildet for at man skal kunne ha sex - så ser jeg på det som en positiv erfaring.

Man vet hva man ikke går glipp av, for å si det sånn... og har et grunnlag til å ikke ta det så alvorlig dersom man blir tiltrukket av andre i framtiden, evt. når man er gift/samboer og i fast forhold.

Mens dersom man har lite erfaringsgrunnlag, tror man kanskje at en forelskelse og tiltrekning betyr kjærlighet og at det nødvendigvis - før eller siden - må ende i senga?

Vet ikke jeg - stiller bare spørsmålet litt annerledes.

Tror ikke det finnes en oppskrift på dette. Noen er notoriske rundbrennere, men de er vel i fåtall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...? :o

Jeg skiller mellom sex og kjærlighet, men vet selvfølgelig at sex med kjærlighet er den beste, så det er liksom ikke noen problemstilling...

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt.

Dersom man har hatt flere partnere, og det ikke nødvendigvis må være kjærlighet med i bildet for at man skal kunne ha sex - så ser jeg på det som en positiv erfaring.

Man vet hva man ikke går glipp av, for å si det sånn... og har et grunnlag til å ikke ta det så alvorlig dersom man blir tiltrukket av andre i framtiden, evt. når man er gift/samboer og i fast forhold.

:enig:

Jeg tror ikke at det faktum i seg selv at man klarer å skille sex og kjærlighet gjør at man har større sjans for å være utro!

Jeg klarer godt å skille sex og kjærlighet, har hatt mye sex uten kjærlighet med i bildet, tidligere i livet, jeg VET jo av erfaring at sex med en du ikke elsker/ er glad i ikke gir meg like mye som sex med en partner jeg er glad i.

Det gjør det lettere for meg å la være kanskje? Fordi, som Vega sier, jeg VET hva jeg IKKE går glipp av, jeg vet hvor lite det gir.

Men dette kommer helt an på person, forholdet man er i, verdier og en masse andre ting, ikke noe så enkelt som om man klarer å skille sex og kjærlighet. Det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...