Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Candyfloss
Skrevet
altfor mye

Jaha, det tviler jeg sterkt på Kidey :blunke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan man også finne sin BMI.

Skrevet

Derfor er jeg så mot bmi og i det hele tatt vekt.

Man kan se på et menneske - noen ganger overfaltisk - andre ganger ved nærmere undersøkelse - om det er for mye eller for lite fett.

Hvorfor kan ikke leger og vi selv gjøre det da? Regne forhold høyde og vekt kan jo være så misvisende at det er skremmende.

BMI er en billig løsning - da får man billige resultater. KAN få, mener jeg - for noen ganger stemmer det.

Har man en stor og lang kropp med masse muskler får man høyere BMI enn den som er lavere og er tynnere. Likevel kan den store med høy BMI være i bedre form, har mer muskler, være sunnere og mer veltrent - enn en tynn en med slaskete rompe og i dårlig form.

:evil: Blir så forbanna av disse diskusjonene.

Gjest Candyfloss
Skrevet
Derfor er jeg så mot bmi og i det hele tatt vekt.

Man kan se på et menneske - noen ganger overfaltisk - andre ganger ved nærmere undersøkelse - om det er for mye eller for lite fett.  

Hvorfor kan ikke leger og vi selv gjøre det da? Regne forhold høyde og vekt kan jo være så misvisende at det er skremmende.

BMI er en billig løsning - da får man billige resultater. KAN få, mener jeg - for noen ganger stemmer det.

Har man en stor og lang kropp med masse muskler får man høyere BMI enn den som er lavere og er tynnere. Likevel kan den store med høy BMI være i bedre form, har mer muskler, være sunnere og mer veltrent - enn en tynn en med slaskete rompe og i dårlig form.

:evil: Blir så forbanna av disse diskusjonene.

Nemlig :Nikke: BMI og vekt er bare tall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...