Gjest Gjest1 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Har lån i Sparebanken Vest på ca 1,2 m. For øyeblikket ser jeg at renten er 4,61 %. Men man kan binde renten på rundt 4%. Lavere rente ved å binde... Så snakkes det om at den ideelle renten er på mellom 6-8 etter det jeg har fått med meg. Da forstår jeg ikke hvorfor det ikke burde være ideelt å binde den så lenge den er under 4 ?
Annikken Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Har lån i Sparebanken Vest på ca 1,2 m. For øyeblikket ser jeg at renten er 4,61 %. Men man kan binde renten på rundt 4%. Lavere rente ved å binde... Så snakkes det om at den ideelle renten er på mellom 6-8 etter det jeg har fått med meg. Da forstår jeg ikke hvorfor det ikke burde være ideelt å binde den så lenge den er under 4 ? Man mener sikkert at det er generelt ideelt for boligeiere når renta ligger mellom 6-8%. Helst ideelt hadde vel alt vært gratis, men da hadde alle pengene dine gått i skatt. Så det er vel en balanse der, med skattelettet. Betaler du bare 2% rente kan det være at du ender opp med å betale mer til sammen i skatt og renter enn du ville gjort om renta var 6%. Eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå