Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn er situasjonen min:

Samboer driver å sier foran meg "Åh, hun dama var fin!", "Hun var fader meg deilig" og dytter litt på meg for og tulle. Dette var greit i begynnelsen; jeg bryr meg ikke så fælt. Det er jo tross alt meg han er sammen med, og selvfølgelig skal han få se på andre damer. Jeg ser da på andre mannfolk.

Det er bare det at han drar det vel litt langt til tider, spesielt når jeg sier at "det er nok nå". Av og til er det greit å holde det for seg selv, ikke sant? Nå har han hengt opp diverse plakater av forskjellige damer. Greit nok. Men så snart jeg begynner og nevne at han kan slutte med å kommentere slik og henge opp plakater (jeg bor jo her jeg også? har ikke så lyst å se de damene hver dag.) så ler han av meg. Så snart jeg forklarer meg og sier "Det er greit at du syns andre damer er fine, det er greit at du tuller med meg om det, men nå er det vel nok? Du trenger vel ikke tulle med det hele tiden?" så er jeg teit og sjalu.

Jeg vet dette er en bagatell, og jeg vet det går over snart - men hvordan skal jeg forklare ham dette uten at han bare fnyser av det? Jeg blir irritert. Vil bare bli tatt seriøst, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg synes slett ikke det er en bagatell. Jeg oppfatter det som respektløst at han kommenterer andre damer etter at du ber han stoppe. Enda verre synes jeg det er at han henger opp bilder av andre damer i deres felles hjem.

Kluet må jo være å få han til å forstå at det ikke er morsomt å være kjæresten hans når han oppfører seg slik. Hva ville han sagt om det var motsatt - og det ikke nyttet å si at nok var nok?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det første som slår meg, er at dette er forferdelig barnslig. Hvor gammel er denne samboeren egentlig?

Ikke skjønner jeg motivasjonen heller. Hva ønsker han å oppnå med dette?

Jeg hadde hvert fall ikke giddet ha det sånn.

Skrevet

Han er 25.

Det er det jeg lurer på også, hva han vil oppnå med det. Får bare henge opp noen deilige mannfolk på veggen da, og se hva som skjer. Neida, kanskje ikke - men må muligens "gi han det med teskje", kanskje han skjønner da.

Skrevet

25 år?? Jeg tenkte umiddelbart at han må være maks 18. Stakkars fyren prøver nok iherdig å få bekreftelse på at du vil ha hele oppmerksomheten hans. I bunn og grunn handler det om hans usikkerhet, ikke din. :)

Jeg hadde ikke brydd meg med å henge opp plakater av über-deilige menn som f.eks. Leonardo DiCaprio (smak og behag). Nei, jeg hadde gjort det slutt. The end. Pronto finale. Han er ikke samlemateriale.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Ok, det må jeg si gjorde det enda mer barnslig og uforståelig. 25 år og gjøre slik? Huttetu...

Kan hende han tester grensene dine, for å se hvor langt han kan dra dette før du smeller til. Ikke vet jeg, syns det var veldig umodent og spesielt å oppføre seg sånn mot sin samboer.

Kunne til nød skjønt det hvis det var en 17-åring, og dere ikke bodde sammen.

Skrevet

Nå er det ikke så ille at jeg vil gjøre det slutt. Det skal mer til enn noen "fine" damer!

Men jeg tror dere er inne på noe, han er litt usikker og at han tester ut grensene mine. Får se om det skjer noe mer og da blir det en lang samtale i heimen...

Akkurat nå er han borte, så jeg har tatt ned plakatene hans. Blir bare mer irritert og oppgitt over dette om jeg må se de mer!

Gjest Gjest_Liana_*
Skrevet

Du har nok vært for snill, derfor drar han den bare lenger og lenger...

Det høres helt usannsynlig ut at noen mann skulle tørre å henge opp plakater av damer i vårt felles hjem. Og hadde noen prøvd på det hadde jeg revet plakaten sakte i to foran han og sparket han i rumpa ut døra. Det skulle vært en glede.

Skrevet

Å gjøre det slutt eller tuppe han på "rævva" ut, er vel en overdrivelse ja.

Skjønner godt at du blir lei. Og det er respektløst av han, det er klart. For meg virker han veldig umoden! En på 25 år skulle vært så voksen at han skjønner at dette ikke er morsomt lenger og stoppet spøken lenge før han hengte opp plakater!

Det kan nok være lurt å prøve å snakke med han ja. Spør han hvordan han hadde følt det hvis du hadde gjort tilsvarende? Spør han om han har så liten selvtillit at han må gjøre slike ting for å få bekreftelse fra deg?

Lykke til!

Skrevet

Da hadde jeg tatt ned plakatene og tent på de. Plakater er stygt og harry, ikke noe jeg vil ha i mitt hjem.

Kommentarene er så latterlige at han ikke fortjener annet en himling med øynene og tysnad. Si du velger å overse ham til han blir voksen.

Skrevet

Ehm, han er 25, dere bor sammen og han henger opp plakater av "fine damer" på soverommet??? :lete: Hadde han vært 18 og dette var snakk om gutterommet hans, greit nok.... Er det mulig...

Hadde det vært meg hadde jeg sagt klart fra, jeg er ikke kompisen din du sjekker damer med, og soverommet vårt er ikke noen ungkarsbule med halvnavne damer på veggene. Kutt det ut når du går rundt sammen med meg og fjern plakatene, kommentere andre damer får han gjøre når han er ute med kompiser, om han absolutt må gjøre det....

:klem:

Skrevet

Om mannen min hadde hengt opp dameplakater, hadde jeg vekslet mellom om å le meg halvt i hjel, og lurt på om det holdt på å tilte for ham. Selvfølgelig skal du ta dem ned. Han gjør det vel for å være morsom, og jeg tviler på at han har hengt dem opp i fullt alvor. Men det kan nesten høres ut som om han liker at du er sjalu? En form for bekreftelse på at du er glad i ham og redd for å miste ham, kanskje?

Skrevet

Enten så gjør han dette for å provosere deg, eller så må han være utrolig umoden.

Teit er det iallefall. Sikker på at han er noe å samle på...

Skrevet

I all verden for en patetisk oppførsel. Om han ler når du forsøker å si ifra ville jeg gitt ham det med spiseskje jeg. Er han borte nå, heng opp en masse plakater av menn til han kommer hjem. Han kommer jo til å reagere og da skjønner han kanskje hvordan du har det?

Barnslig taktikk, men noen forstår jo ingenting før de selv opplever det de utsetter andre for.

Skrevet

en spøkefull tone mellom ett par, er bare morsom så lenge begge er med på den. Når den ene parten synes det trekker litt for langt, så slutter man, rett og slett fordi det da er nok.

Trekker han den lenger og lenger, noe han tydeligvis har gjort hittil, så risikerer han at han gjør deg til en utrygg og usikker person.

Jeg hadde en eks som flere ganger daglig fleipet med at jeg var ikke dum, var bare blond! og at neida, var ikke feit, bare litt lubben!

Og dette fleipet han med fordi for ham var jeg langt ifra begge deler, så han følte det trygt å tulle med. Regnet med at jeg visste jo at dette var så langt ifra sant som han kunne komme. Og jeg visste egentlig at det var tull, jeg var godt i nederkant av normal bmi og gjorde det bra på skolen med akkurat samme utdannelse som han tok.

Det hele endte med at jeg ble totalt manipulert, sakte men sikkert, ble det som for ham bare var fleip, for meg fakta. Ikke fordi jeg er en usikker person, og ikke fordi jeg bevisst trodde på ham etterhvert, men rett og slett fordi manipulering er manipulering selv om det ikke er ment slik. Når noen sier noe til deg mange nok ganger, kan selv den sterkeste etterhvert faktisk ende opp med å bli så vant til tanken at de tror det er slik. Igjen, helt ubevisst.

Jeg så det ikke selv, før jeg en dag satt hjemme hos mamma, litt tankefull og spurte "er jeg tykk og dum?".... (mamma hater denne mannen fremdeles...)

Jeg tok det med ham, og han trodde ikke på at dette kunne være ett problem, det var jo bare fleip, det visste jeg jo mente han.

Først flere år etter det ble slutt, har vi pratet om det, og han har forstått hva fleipen hans faktisk gjorde, og forstått at det ble som manipulering.

Det ble også ubehagelig, fordi det faktisk er litt slitsomt å stadig måtte ta imot en fleip som egentlig bare er morsom for en part... man kan blåse av det og le litt med, men dette ER vel ikke egentlig en fleip du synes er skrekkelig festlig? Selv før, når den var mindre og den var uvesentlig. Å ikke bry seg om det, er noe annet en å synes det er kjempegøy.

Prøv å prat med ham igjen, fortell ham at han til nå bør vite at du ikke er verken sjalu eller teit, men at du risikerer å bli det dersom dette strekker seg over dine grenser for hva du synes er ok.

du kan jo også spør ham om han hadde syntes det var komfertabelt om du konstant snakket om andre menn du synes er kjekke, at du hele tiden snakket om andre en deg, at du hang opp bilder av andre menn i deres hjem etc. Altså hvordan han ville følt det dersom rollene var snudd, og det var ham som til stadighet måtte le av at du synes en hel haug andre menn en ham, er så deilige at du må fortelle ham det hele tiden.

Skrevet

I stedet for å bli surmulende og grinete og spørre alle mulige hva som er gærent med typen din, -

hvorfor gjør du ikke heller som følger? ; -hei see, tror du han afroeuropeern der har stor kuuuk eller?, eller hva med han rumerniern der med trekkspill tror du han klarer å kjøre doggy anal med trekkspillern der eller?, - å seeee se den boletullingen der, tror du jeg kan få han til å ronke på treningsstudioet eller? hææ se på han dere gamlingen der altså, vedder på at han veit hvordan han skal kjøre damer med trippel multiorgasm..

Jeg forstår det bare ikke

Skrevet

Han kom hjem i sted, så at plakatene var borte og spurte hvor de var blitt av. Tok hele samtalen med han, at jeg ikke vil ha noe av det og snudde det: "Hvordan ville han følt seg om han var meg i denne situasjonen?" Og selv om det tok litt tid for å få han til å skjønne meg, så gjor han det. Han trodde jeg ikke tok det så seriøst, og sa det var mest bare for og være "morsom". De plakatene ser jeg nok ikke igjen, og noen kommentarer om damer hører jeg nok ikke med det første. It's okay :)

Gjest crossiant
Skrevet
en spøkefull tone mellom ett par, er bare morsom så lenge begge er med på den. Når den ene parten synes det trekker litt for langt, så slutter man, rett og slett fordi det da er nok.

Trekker han den lenger og lenger, noe han tydeligvis har gjort hittil, så risikerer han at han gjør deg til en utrygg og usikker person.

Jeg hadde en eks som flere ganger daglig fleipet med at jeg var ikke dum, var bare blond! og at neida, var ikke feit, bare litt lubben!

Og dette fleipet han med fordi for ham var jeg langt ifra begge deler, så han følte det trygt å tulle med. Regnet med at jeg visste jo at dette var så langt ifra sant som han kunne komme. Og jeg visste egentlig at det var tull, jeg var godt i nederkant av normal bmi og gjorde det bra på skolen med akkurat samme utdannelse som han tok.

Det hele endte med at jeg ble totalt manipulert, sakte men sikkert, ble det som for ham bare var fleip, for meg fakta. Ikke fordi jeg er en usikker person, og ikke fordi jeg bevisst trodde på ham etterhvert, men rett og slett fordi manipulering er manipulering selv om det ikke er ment slik. Når noen sier noe til deg mange nok ganger, kan selv den sterkeste etterhvert faktisk ende opp med å bli så vant til tanken at de tror det er slik. Igjen, helt ubevisst.

Jeg så det ikke selv, før jeg en dag satt hjemme hos mamma, litt tankefull og spurte "er jeg tykk og dum?".... (mamma hater denne mannen fremdeles...)

Jeg tok det med ham, og han trodde ikke på at dette kunne være ett problem, det var jo bare fleip, det visste jeg jo mente han.

Først flere år etter det ble slutt, har vi pratet om det, og han har forstått hva fleipen hans faktisk gjorde, og forstått at det ble som manipulering.

Det ble også ubehagelig, fordi det faktisk er litt slitsomt å stadig måtte ta imot en fleip som egentlig bare er morsom for en part... man kan blåse av det og le litt med, men dette ER vel ikke egentlig en fleip du synes er skrekkelig festlig? Selv før, når den var mindre og den var uvesentlig. Å ikke bry seg om det, er noe annet en å synes det er kjempegøy.

Prøv å prat med ham igjen, fortell ham at han til nå bør vite at du ikke er verken sjalu eller teit, men at du risikerer å bli det dersom dette strekker seg over dine grenser for hva du synes er ok.

du kan jo også spør ham om han hadde syntes det var komfertabelt om du konstant snakket om andre menn du synes er kjekke, at du hele tiden snakket om andre en deg, at du hang opp bilder av andre menn i deres hjem etc. Altså hvordan han ville følt det dersom rollene var snudd, og det var ham som til stadighet måtte le av at du synes en hel haug andre menn en ham, er så deilige at du må fortelle ham det hele tiden.

Nå fikk jeg vondt langt inn i meg av å lese innlegget ditt, og veldig dårlig samvittighet for en eks jeg var sammen med som jeg pleide å fleipe med på denne måten. Skammer meg. :(

Bare så det er sagt så var det aldri for å være slem på noen måte. Jeg regner med at din eks heller ikke mente noe vondt med det. Men sett fra deres side så forstår jeg nå i ettertid at det faktisk ikke er så utrolig morsomt gang på gang.

Du fikk iallefall meg til å bli bevisst på det! Så takk for innlegget.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
I stedet for å bli surmulende og grinete og spørre alle mulige hva som er gærent med typen din, -

hvorfor gjør du ikke heller som følger? ; -hei see, tror du han afroeuropeern der har stor kuuuk eller?, eller hva med han rumerniern der med trekkspill tror du han klarer å kjøre doggy anal med trekkspillern der eller?, - å seeee se den boletullingen der, tror du jeg kan få han til å ronke på treningsstudioet eller? hææ se på han dere gamlingen der altså, vedder på at han veit hvordan han skal kjøre damer med trippel multiorgasm..

Jeg forstår det bare ikke

Kanskje du generelt forstår deg lite på damer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...