Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hvilken motivasjon har du for å ville gifte deg, kontra det å være samboer? Kom gjerne med all verdens små og store grunner. Ting som betyr noe for deg. Takker!
Dalmore Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Egentlig to store grunner til det: 1) vi ønsker å feire at vi har bestemt oss for å dele resten av livet med hverandre og 2) det gjør ting enklere i forhold til gjeld/arv osv. Jada, man kan sikkert ordne det ved å skrive testamenter og sånn, men ved å gifte oss får vi ordnet opp i det praktiske ved å gjøre noe hyggelig!
Gjest Gjest_SØTA_* Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Fordi jeg synes det er viktig at kjæresten min har like "rettigheter" til barnet som vi venter. Dette får han nemlig ikke om vi gifter oss etter at barnet er født. Og gjøre ting lettere i forbindelse med arv/gjeld særlig nå som vi snart blir flere:)
-Alvildebrud- Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Vi har allerede giftet oss, men svarer likevel jeg. Den første og største grunnen til at vi hadde lyst til å gifte oss var rett og slett for å feire kjærligheten vi har funnet i hverandre. Vi synes det er en flott tradisjon! Noe man ønsker å gjøre - bare EN gang i livet. Og en fest med alle venner og hele familien tilstedet.., det finnes ingenting bedre enn det . Det juridiske rundt ekteskapet er selvfølgelig også viktig! Spesielt om noen av oss skulle dø og vi har barn. Det er forskjellige milepæler i livet. For oss var det å gifte seg en sådan. For andre betyr det overhodet ingenting... (Så jeg ønsker ikke å "forsvare" hvorfor jeg synes det er en viktig og en veldig veldig fin tradisjon, ytteligere enn hva jeg har gjort her .)
Strix Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Vi har allerede giftet oss, men svarer likevel jeg. Den første og største grunnen til at vi hadde lyst til å gifte oss var rett og slett for å feire kjærligheten vi har funnet i hverandre. Vi synes det er en flott tradisjon! Noe man ønsker å gjøre - bare EN gang i livet. Og en fest med alle venner og hele familien tilstedet.., det finnes ingenting bedre enn det . Det juridiske rundt ekteskapet er selvfølgelig også viktig! Spesielt om noen av oss skulle dø og vi har barn. Det er forskjellige milepæler i livet. For oss var det å gifte seg en sådan. For andre betyr det overhodet ingenting... (Så jeg ønsker ikke å "forsvare" hvorfor jeg synes det er en viktig og en veldig veldig fin tradisjon, ytteligere enn hva jeg har gjort her .) Jeg måtte sitere Alvildebrud her. For jeg er så enig i det jeg har uthevet! Det juridiske har jeg ikke tenkt så mye over, men det er jo ikke en bakdel akkurat.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Vi gifter oss først og fremst pga det juridiske. Vi gifter oss for å vise alle at vi har valgt å satse på hverandre, og at vi skal klare oss gjennom de dårlige dagene også
Gjest hopeful Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Vi gifter oss for å feire at vi har bestemt oss for å dele resten av livet med hverandre. For å feire kjærligheten! I tillegg ser vi jo de juridiske fordelene med å være gift, men det er ikke hovedargumentet vårt for å inngå ekteskap. For min del er det nok også for å få oppfylt drømmen om å være hvit brud, og gå opp kirkegulvet til mannen jeg elsker:)
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Vi gifter oss fordi vi elsker hverandre, og etter mange år sammen er vi helt sikre på at vi vil være sammen for alltid :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Vi gifter oss først og fremst fordi vi elsker hverandre! Men det som utløste avgjørelsen var at vi har prøvd å bli gravide en stund og vil ha trygge rammer for familien når/om barnet kommer. Dessuten er det godt å fokusere på oss, og feire det fantastiske forholdet vi har!
Leiah Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Vi gifter oss for å feire at vi har funnet hverandre og skal leve sammen resten av livet! Det er en flott begivenhet som vi vil feire sammen med familie og venner, og de praktiske tingene rundt et ekteskap gir jo også noen fordeler. Hvorfor ikke gifte seg? Det koster jo i utgangspunktet ingen ting...
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Hvorfor ikke gifte seg? Det koster jo i utgangspunktet ingen ting... Fordi det er fordeler med å leve i et forhold med litt færre plikter ovenfor hverandre også? Jeg har vært samboer i flere år, og egentlig ikke hatt noe bestemt ønske om å gifte meg før i det siste. Årsakene til at det har forandret seg er kanskje at det har vært tøffe tider pga ytre ting (sykdom i nær familie, økonomi), hvor vi har fått bevist for hverandre at vi prøver å stille opp så godt vi kan på alle måter, også måter som stort sett har ligget litt skjult i lettere dager. Så vi kommer nok til å gifte oss, på enkelt vis. Mest fordi det føles riktig å forplikte seg. Kjærligheten ellers har mange topper og daler synes jeg.
miss_pretty Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 vi gifter oss fordi vil vise hverandre hvor mye vi elsker hverandre og er "avhengige" av hverandre. det juridiske er også en bra del av det i tilfelle det skulle skje noe med en av oss. jeg har fått slengt i trynet noen ganger at alt vil bare dale nedover etter man gifter seg, men jeg tror om vi begge er innstilt på at dette er noe vi vil og fortsatt vil brenne for hverandre så tror jeg det blir stort. det er jo også en sannhet at jeg er jente som vil stå brud! med fokuset rettet mot oss, at det blir vår spesielle dag! og om vi en gang i fremtiden får barn så er det mye "tryggere" ramme rundt de!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #13 Skrevet 20. februar 2009 Spurte min forlovede om dette i går kveld... Fordi jeg vil binde meg til deg resten av livet, fordi jeg elsker deg, fordi jeg er klar til å vise deg og verden at det skal være oss to resten av livet. Fordi jeg ikke kan leve uten deg, og fordi jeg vil gjøre det vanskeligere for deg å forlate meg Ja, også det praktiske da, og av hensyn til ungene. Vi deler vel samme oppfatning der :rødme:
Phaedra Skrevet 23. februar 2009 #14 Skrevet 23. februar 2009 Fordi vi begge har en følelse av at det er "riktig" at "tiden er inne" og at det er det neste steget i livet vårt (forhåpentligvis etterfulgt av barn innen kort tid) Vi har vært samboere i mange år, vi elsker hverandre fortsatt og alt vi har av framtidsdrømmer og planer inkluderer den andre. Jeg ønsker å kunne si at han er "min", og så vidt jeg har forstått så ønsker han å si det samme om meg tilbake Og til slutt kommer det juridiske og økonomiske, men for å være helt ærlig så er dette noe vi har blitt mer klar over etter at vi forlovet oss, og hadde ingen stor inflytelse på valget originalt. Det bare forsterker det.
Gjest nextlife Skrevet 23. februar 2009 #15 Skrevet 23. februar 2009 For å være helt ærlig var det nok mest for å få samlet familie og venner til en trivelig fest
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #16 Skrevet 23. februar 2009 For å være helt ærlig var det nok mest for å få samlet familie og venner til en trivelig fest
allyhoo Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 Vi gifter oss fordi vi ønsker å feire at vi elsker hverandre og vil være sammen alltid. Grunnen til at vi gifter oss akkurat når vi gjør det er det juridiske rundt flytting til utlandet, og det landet vi flytter til ikke godkjenner samboerskap som grunn til å få visum til den som følger med på flyttelasset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå