Gå til innhold

Schäfer som røyter NÅ.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

flere som har Schäfer? Min er en "god, gammel" tispe på ca 8,5 år som er frisk og rask på alle måter. Men, nå har hun plutselig begynt å røyte... igjen?! Siste periode var som vanlig i oktober/november, og da er hun vanligvis helt normal til i april/mai, når vinterpelsen skal av. Men ikke denne gang, altså, her røytes det som bare en schäfer kan....

Og adferd/spising/avføring og alt annet er i grunn helt som vanlig.

Har noen noen oppmuntrende ord om at det denne gangen bare varer ett par tre dager eller noe :forvirret: ?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Schäfere er jo "verdenskjent" for røytinga si, men hvis hun ikke har vært slik før så er det kanskje litt merkelig.. Kan kanskje være en periode, like før løpetid eller noe? Alderen kan sikkert også ha noe å si. Mine bikkjer kan ihvertfall begynne å røyte litt ekstra dersom det er store temperaturforandringer...

Skrevet

Hvis den er lik kattene mien så begynner den å røyte når det er tempraturforskjeller.. Så jeg har allerede hatt et par tre omganger med røyting hittil i år!

Skrevet

Min røyter også, og jeg tror det har med temperaturforskjellene å gjøre. Ene dagen er det minus grader, for så å bli plussgrader.

Skrevet (endret)
Min røyter også, og jeg tror det har med temperaturforskjellene å gjøre. Ene dagen er det minus grader, for så å bli plussgrader.

Er hunden mer inne nå enn da den var yngre?

Husk at vi ofte har høyere temperatur innendørs når det er kaldt ute (mange minus) enn hvis det er rundt null. I tillegg er luften tørrere.

Dersom hunden da er mye inne, vil det si at den nå opplever at det er VARMERE nå enn det var for en stund siden. Dermed er det helt logisk at den røyter.

Har du derimot en hund som er mest ute, og dette er en røyting du ikke har opplevd tidligere, ville jeg kontaktet veterinær.

Endret av Modic
Skrevet

Min hund skiftet til sommerpelsen nå for en uke siden. Hun røyter som regel på det kaldeste og det varmeste virker det som, så hun er litt utav rytmen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...