Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hva synes dere passer når man er en jente i 20-årene og jobber på kontor? Hva passer ikke?
Gjest Gitte Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Jeg er i 20årene og jobber på kontor. Går i det jeg vil egentlig, men ikke ødelagte, møkkete klær selvfølgelig. Heller ikke joggebukse. Men skjørt, kjole, bukser, høye heler, flate sko, sandaler, t-skjorter, skjorter.. Så lenge det er rent og pent er alt tillatt hos oss. Jeg jobber innen finans forresten Endret 19. februar 2009 av Gitte
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Innenfor hviken bransje jobber du og i evnt. storby? Det er stor forskjell i å jobbe i f.eks. et reklamebyrå i en av norges største byer, eller å jobbe på kontoret til et byggevarefirma på en litt mindre plass
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er i 20-årene og jobber på advokatkontor. Advokatene har dress/drakt og skjorte, administrasjonen har pent og rent, ikke dongeri, shorts eller joggebukse, ellers fritt frem.
Gjest MissBella Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Det tenkte jeg også på. Åssen kontor mener du= Jeg sitter også på et kontor men kan gå i hva jeg vil. Bare en gang at jeg har gått i joggebukse men da var jeg skikkelig lei og gadd ikke bruke så mye tid på å finne klær. Greit å kunne gå i hva man vil. Fordi jeg møter bare kollegene mine. Ingen kunder. Men selvfølgelig trenger man ikke komme i de verste klærne heller.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Det kommer helt an på hvor du jobber. Noen steder har man litt strengere kleskoder enn andre steder. Også innenfor samme bransje kan det være store forskjeller. Mitt tips er å kle deg litt pent første dag, og studere hva de andre går med. Spør også om det er noen kleskoder. Her jeg jobber går vi i nett det vi vil. Sjefen har en tendens til å subbe rundt i hullete dongeri og ditto sokker (han går som regel uten sko).
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Innenfor hviken bransje jobber du og i evnt. storby? Det er stor forskjell i å jobbe i f.eks. et reklamebyrå i en av norges største byer, eller å jobbe på kontoret til et byggevarefirma på en litt mindre plass Jobber innen økonomi, i Oslo. Grunnen til at jeg spør, er at folk kler seg så forskjellig her...
Gjest kvinne24 Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Jobber også på kontor, i ei lita bygd rett utenfor en stor by. Vi er privat firma med kontor og lager arbeidere, og har et veldig avslappet miljø. Så de fleste går i dongri og en genser/topp, både damer og herrer av de som jobber på kontor. De som jobber på lager går i joggebukse,genser, t-shirt, shorts osv. Vi har alle lunsj sammen så det er lett blanding Hvis du spør fordi du skal første dag i ny jobb, så vill jeg anbefalt ei svart bukse, en topp, og flate sko. (ikke joggesko) Du er pyntet, men ikke stiv pyntet Dermed kan du se hva de andre går i å heller dresse deg ned/opp til neste dag.
Sofi* Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Jeg jobber som office assistant i et stort internasjonalt konsern i Oslo. Jeg går i olabukse, thigts, tunika, skjorte, tskjorte, kjole, shorts, skjørt, støvletter, ugg, ++. men alltid rent og pent. aldri joggebukse eller hettegenser. Det er bare å spørre på jobben hva som er "dress code" på jobben. Også kan du se litt på hva de andre har på seg. Hvis alle kler seg veldig forskjellig betyr det kanskje at du kan velge litt selv, og velge noe du er komfortabel med Jeg liker hvertfall å "pynte" meg litt på jobb. Så kan jeg være litt mere avslappet i klærne etter jobb og i helger
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Jeg jobber som office assistant i et stort internasjonalt konsern i Oslo. Jeg går i olabukse, thigts, tunika, skjorte, tskjorte, kjole, shorts, skjørt, støvletter, ugg, ++. men alltid rent og pent. aldri joggebukse eller hettegenser. Det er bare å spørre på jobben hva som er "dress code" på jobben. Også kan du se litt på hva de andre har på seg. Hvis alle kler seg veldig forskjellig betyr det kanskje at du kan velge litt selv, og velge noe du er komfortabel med Jeg liker hvertfall å "pynte" meg litt på jobb. Så kan jeg være litt mere avslappet i klærne etter jobb og i helger Jeg er også office assistant, og er helt enig med deg. Jeg går i klær jeg liker som jeans, skjørt, kjole, cardigan, støvletter osv. Men holder meg unna joggebukse og hettegenser. De jeg jobber med går kledd veldig variert, noen går i drakt, andre i jeans og en enkel genser. Kle deg nøytralt, men pent den første dagen og se an hvordan de andre går kledd.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Hva synes dere passer når man er en jente i 20-årene og jobber på kontor? Hva passer ikke? Det passer fint med skjørt, høyhelte sko, tynn pologenser og eventuelt en lett/tynn "jakke" utenpå.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har hatt forskjellige kontorjobber, og det har variert veldig med kleskode. Første dagen har jeg alltid stilt opp i relativt pent antrekk, av typen man gjerne har på intervjuer, men etter hvert har jeg justert ettersom hva de andre går i. På et rederi jeg jobbet så var kleskoden stram, vi var ofte i kontakt med kunder og måtte se representative ut. Det ble et lite problem da jeg som ung rebell ikke eide så mange dressbukser og bluser, så jeg måtte jo bruke halve lønna på det! På et annet kontor i oljebransjen så gikk folk i akkurat hva de ville, de fleste var faktisk ganske slaskete. En fyr labba konstant rundt i joggebukser, en annen var stor fan av metal og kledde seg som det. Der gikk jeg i akkurat den stilen jeg har til hverdags, men ikke for dristig da de mannlige kollegene hadde en tendens til å glo. Jeg har også jobbet i resepsjonen på et trykkeri, der måtte jeg droppe de røffeste klærne men kunne gå i helt normale hverdagsklær slik som jeans og t-skjorte. Nå jobber jeg hjemmefra og kan gjøre det naken om jeg vil
Gjest Gjest1 Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Jobber innen økonomi, i Oslo. Det gjør jeg også, og i tilfelle vi møtes en dag så ser jeg helst at du går i lårkort. Dyp utringning skader heller ikke. *** Da kan jeg sette meg tilbake og vente på tyn fra alle damer blottet for humor: :slår: ***
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå