Gå til innhold

Når skal alle dokumentene inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når dokument med prøvelse av giftemålet skal sendes inn? Evt når resten skal sendes inn (forlovererklæring)? Har dere mottatt dette fra kirken? Har bare lastet de ned jeg... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som vet når dokument med prøvelse av giftemålet skal sendes inn? Evt når resten skal sendes inn (forlovererklæring)? Har dere mottatt dette fra kirken? Har bare lastet de ned jeg... :sjenert:

Hei du. Det skal sendes inn tidligst 4 mån før bryllupsdagen. Å alle papirene sender duinn samtidlig. Prøveattesten, forloverærklæringen og eventuelt navne endringer. Men du får også somregel info fra kirken hvordan det fungerer. De papirene tror jeg å blir sendt ut 4 mån før ca. =)

Ja så klart kan du bare laste de ned =) Det har jeg også gjort!

Skrevet

Tror det er maks. 4 måneder før bryllupet. Jeg fikk mine da jeg bestilte kirken (den snille damen sendte dem til meg), men det går nok veldig fint å bare printe dem ut. :Nikke:

Skrevet

Hmmm, max fire mnd før er det det samme som tidligst fire mnd før? Altså gifter man seg i juli, så fra mars og utover? Eller fra nå og fram til mars?

Skrevet
Hmmm, max fire mnd før er det det samme som tidligst fire mnd før? Altså gifter man seg i juli, så fra mars og utover? Eller fra nå og fram til mars?

Tidligst 4 måneder før. Attesten dere får er gyldig i 4 måneder, dvs dere må gifte dere innen 4 måneder etter at attesten er utstedt.

Skrevet

Med maks. fire måneder mente jeg selvfølgelig ''ikke mer enn fire måneder før''. :ler: Ikke alltid like lett å få tankene på papiret. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...