Mrs. B Skrevet 3. juli 2003 #1 Del Skrevet 3. juli 2003 Har jobbet for to firmaer de siste to årene (60% for det ene (kalt A), og 40% for det andre (kalt B), men for to uker siden gikk A konkurs. Jeg jobber fortsatt for B, men siden arbeidstiden min ble redusert med mer enn 50%, da A gikk konkurs, har jeg krav på dagpenger. Så da meldte jeg meg arbeidsledig og søkte om dagpenger. Fikk brev igår om at dagpenger er innvilget, men jeg får mer utbetalt enn det jeg regnet med... Jeg trodde at jeg skulle få 60% av inntekten jeg hadde hatt hos A. Men Aetat har regnet ut 60% av hele min forrige årsinntekst (altså A+B). Blir dette riktig, eller har Aetat gjort en feil? Gjør ikke meg noe å få mer penger enn beregnet, men jeg vil jo gjerne at det skal være riktig da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 3. juli 2003 #2 Del Skrevet 3. juli 2003 Tror Aetat har regnet riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 3. juli 2003 #3 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg har ikke så veldig greie på dette her, men det er vel slik at det du jobber og tjener på den 40% stillingen du har nå skal trekkes fra og meldes inn på et sånt meldekort) det du vil få utbetalt. Dermed vil jo summen bli riktig når den utbetales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 5. juli 2003 #4 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg mener at det er 62% av din ÅRSINNTEKT i fjor. Spiller ingen rolle hvordan du jobber nå tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. juli 2003 #5 Del Skrevet 5. juli 2003 Ja, den inntekten du får vite at du får, er beregnet etter årsinntekten din fra i fjor, eller snittet de siste tre år - hva som lønner se for deg. Men når du jobber litt, så må du skrive det, og da blir dette selvsagt trukket fra. Inntekten du fpr bergenet er for full tid. Jobber du et annet sted i tillegg, skriver du det på meldekortet og du får utbetalt det du har fått vite nå - minus i prosent det du har jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå