Gå til innhold

New York- noen som akkurat har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra- vi reiser om tre uker til NY!

Jeg lurer på om noen her inne nettopp har vært der og i såfall hvordan været er?

Mye snø, hvor kaldt?

Jeg er jevnlig inne på yr.no etc men vet av erfaring hvertfall temperaturmessig så stemmer det ikke alltid så bra.

Er det fullt vinter antrekk som gjelder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Som en kan se av værstatistikk på http://www.weatherbase.com/weather/weather...mp;units=metric så kan det variere mye. Laveste temp som er målt er -15 og høyeste er 30 <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Så her tror jeg nesten du må sjekke været et par dager før du drar så vil du se hvilken værtype du kan forvente deg. Vi var der i november/desember 2007 og da var det kjølig der men jeg klarte meg fint ettersom jeg hadde med lue og hansker. Men jeg så mange turister fra sydlige strøk som frøs :gjeiper: Her er mitt NYC reisebrev med bilder og linker: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Håper dere får en fin tur til NYC :-)

Skrevet

Jeg var der i januar, og da var det full vinterhabitt som gjaldt. Så ta med vinterjakke og ullundertøy...bedre å ha med for mye enn for lite...

Skrevet (endret)

Jeg var der også i januar. Hadde ordentlg vintertøy, men syns egentlig ikke at det var så innmari kaldt.. Hadde flott vær alle dagene.. Hadde visst vært kaldere hjemme i Oslo...

Endret av ThePink
Skrevet

Men folkens da...selv om dere var der i januar...så har jo ikke det noe med hvordan temperaturen er når ts skal dit. Hun skal jo ikke dit før i midten av mars.

Ts:

Følg med når det nærmer seg avreise, men ha i bakhodet at det nok vil være norsk vårtempratur.

Skrevet

følg med på yr.no og cnn.com

ellers var jeg der før jul og da var det BIKKJEKALDT... kjentes ut som minus 20 og det snødde siste dagen vi var der mens de to første dagene var sol men grusomt kaldt som sagt. tykk strømpebukse, hansker og lue og varm jakke er viktig. ellers var det mange newyorkere som snurra skjerfet rundt hele fjeset sitt og noen med finlandshette (nesten).... men er sikkert betraktelig varmere når du skal dit, ts

Gjest Ikke medlem
Skrevet

omskiftelig er været på tidlig-våren i NY. Denne uken både snø, regn, sol, vind, med jakke-vær, uten jakke-vær. Det er generelt varmere enn i Norge, men blåser ofte surt. Ta med norske vinterklær hvis du har tenkt å gå mye rundt (og det har du vel tenkt, det er jo NY!) og bli heller oppriktig glad når plutselig sola varmer og du føler for å kaste lue/skjerf/vanter/jakke. Fantastisk er det jo uansett. God tur!

Skrevet
Men folkens da...selv om dere var der i januar...så har jo ikke det noe med hvordan temperaturen er når ts skal dit. Hun skal jo ikke dit før i midten av mars.

Ts:

Følg med når det nærmer seg avreise, men ha i bakhodet at det nok vil være norsk vårtempratur.

Hun spør jo om noen har vært der nylig og hvordan været er.. Kan selvfølgelig ikke svar på hvordan det er der når hun skal, men jeg vet hvordan det var...

Og jeg ville også fulgt med på yr.no eller noe sånt...

Skrevet

kom nettopp hjem fra en uke i ny :) været var fint. sol og blå himmel hver dag. et par plussgrader. litt sur vind noen av dagene. veldig fint vær å være turist i :)

Skrevet

så deilig! Håper vi får plussgrader vi også! Og sol!

Gleder meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...