Gå til innhold

Hilse på min kjærestens sønn for første gang,

Anbefalte innlegg

Gjest lurendrei
Skrevet

Han er rundt 8 år gammel. Hva slags gave kan han få?

En klistremerkebok? Gi et forslag :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, har ingen råd. Men jeg leste overskriften som om du skulle møte sønnen din sin kjæreste for første gang, og fikk litt sjokk når jeg kom inn i tråden og leste han var 8 år :ler:

Skrevet

Det synes jeg ikke du trenger, men har du veldig lyst så gjør det. Men klistremerkebok til en gutt på 8 år er uansett en særdeles dårlig ide. Lego starwars, Lego indiana Jones eller noe sånt er mer treffsikkert enn klistremerkebok.

Skrevet

Det er helt opp til deg selv om du vil ha med gave. Kan ikke si hverk det ene eller det andre i forhold til om det er vanlig.

Jeg hadde ikke med gave da jeg var i samme situasjon, og det gikk helt fint.

Tenker bare "høyt" jeg nå, men kanskje dumt hvis han får forventning om at du har med noe neste gang dere treffes også.. Kanskje det kan være greit å fokusere på å ta seg god tid, snakke med han og bli kjent første gangen, og evt ta med en ting til han ved et senere møte?

Jeg tror det er bare du som kan kjenne på hva som blir riktig for deg :) Velger du å ha med gave kan du kanskje spørre kjæresten din hva sønnen liker? Tror ikke det er maange gutter på 8 som sitter med klistremerkebøker...

Uansett, lykke til!! (med eller uten gave ;))

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt gave. Tenker litt som en over at det kanskje blir forventet hver gang. Men om du vil ta med noe, hvorfor ikke noe dere kan kose dere med sammen? Et brettspill e.l., eller noe godt å spise.

Skrevet

jeg har en datter som er mest opptatt å gi noe selv når noen kommer, eller hun har noe å vise, så faller liksom interessen eller hun blir litt forvirret over gaver for hun tenker så mye på hva hun selv er opptatt av, men nå vet jeg ikke om gutter er slik??? men kommer han til deg er det kanskje en ide å ha noe å finne på?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg ga ingen gave til kjærestens barn da jeg møtte dem første gang. For meg ville det føles som jeg skulle "bestikke" dem til å like meg bedre. Jeg ville følt meg beklemt hvis han skulle gitt mine barn gave ved første møte. Syns det blir litt unaturlig.

Men det er meg da...

Hvis du gjerne vil gi barnet en gave, kan du vel spørre faren hva som vil slå an?

Gjest indingo
Skrevet

jeg hadde ikke med gave når jeg var i den situasjonen. husk at hunder f.ex forventer å få gave hver gang de ser deg hvis du har med no nam til dem første gang du møter den.

Skrevet (endret)

Du er farens kjæreste... Ikke julenissen! :nissevink: Eller har barnet bursdag?

Synes ikke det er sunt å bygge opp forventninger om å få noe hver gang dere treffes. Du kan ikke kjøpe relasjon til et barn. Da er det bedre at du planlegger en aktivitet du kan finne på med barnet. Først da skaper du en relasjon. Ikke ved å gi barnet noe.

Lykke til! :)

Endret av CeeCee
Skrevet
Beklager, har ingen råd. Men jeg leste overskriften som om du skulle møte sønnen din sin kjæreste for første gang, og fikk litt sjokk når jeg kom inn i tråden og leste han var 8 år :ler:

Godt det bare ikke var meg som leste min egen variant i hodet mitt.

Og for å svare på spørsmålet; Nei, jeg hadde ikke gjort det første gangen.

3. eller 4. kanskje?

Skrevet

Jeg hadde ikke med gaver til kjærestens barn da jeg møtte dem. Synes det er litt rart, og det virker litt som å "kjøpe" seg vennskap. Kan dere ikke heller bruke pengene på å gjøre noe sammen? Kino, skøyet, skitur - eller som noen her sa: brettspill. Brettspill har forresten slått an skikkelig her når vi har tilbragt mye tid med barna. Det ble liksom en familiestemning med en gang, og mye moro. Har hatt det med på ferie også - og når barna kunne velge hva vi skulle gjøre om kveldene så dukket alltid brettspill opp :) Det er visst noe av det koseligste de vet (selv om tenåringen nå flere år etter foretrekker å spille dataspill hehe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...