Dalmore Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 I morgen skal jeg prøve brudekjole for første gang, og har planer om å sette opp håret og sminke meg noenlunde ordentlig (i motsetning til vanlig... ). Men er det andre ting som er smart å gjøre før man møter opp eller lurt å pakke med seg??
helenen Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Neh, de fikser egentlig det meste der. Ta på det ei skikkelig truse, så slipper du å føle deg naken der du står i gjennomsiktig underskjørt.
^^Belle^^ Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Sko bør du også ha med deg. De har diverse sko der, men det blir jo ikke helt nøyaktig din høyde (dersom du skal ha høye hæler) uansett. Dette er jo viktig dersom kjolen skal legges opp eller ned. En skikkelig truse er også greit å ha. Ikke så gøy å stå med rompa på display akkurat (slik jeg gjorde). Dersom du skal ha BH er det lurt å ha denne på også, altså den du skal bruke i bryllupet. Spesielt for meg - som har små pupper og trenger litt push-up - var dette viktig.
Dalmore Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 Takk for gode tips! Jeg lurte litt på det med skoene, jeg har nemlig en plan om å ha sko jeg har liggende fra før, så da er det sikkert smart å ta de med. Jeg aner jo ikke hvilken BH jeg skal ha, men er 120 % sikker på AT jeg skal ha BH... Og trusetipset er notert!
^^Belle^^ Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Takk for gode tips! Jeg lurte litt på det med skoene, jeg har nemlig en plan om å ha sko jeg har liggende fra før, så da er det sikkert smart å ta de med. Jeg aner jo ikke hvilken BH jeg skal ha, men er 120 % sikker på AT jeg skal ha BH... Og trusetipset er notert! Det var jeg også, 100% sikker altså. Men så endte jeg opp med en kjole med padding som faktisk så bedre ut uten BH. Så det så. Ta på deg en type BH som du kan tenke deg å ha (stroppeløs til stroppeløs kjole osv.), det trenger jo ikke være akkurat den du kommer til å bruke på bryllupsdagen da. Bare at puppene ser noenlunde slik eller slik ut i den kjolen du vil ha. Oi, og IKKE GLEM Å BARBERE DEG UNDER ARMENE!
Lilly-L Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 - Vær åpen for å prøve kjoler du ikke umiddelbart tror at kan passe deg. Det kan være at du får deg en positiv overraskelse når du prøver den på, den kan se helt annerledes ut da - Ikke vær redd for å spørre om hjelp hvis de ikke automatisk tilbyr seg om å hjelpe deg med å få på kjolene. Spesielt når det gjelder større kjoler som kan være et strev å få på selv. - Spør også om hjelp til å både velge og få på evt. slør og tiara hvis de ikke kommer løpende med dette med en gang - Ta gjerne med korsett, stroppeløs bh og undertøy (spesielt truse) som ikke strammer og lager uønskede linjer under kjolen.. - Når det gjelder sminke, så er de fleste salongene glad for at du ikke bruker FOR mye sminke slik at det kan smitte over på kjolene. Altså, ikke pøs på med pudder og rouge... - En god deo! Blir litt småsvett av å gå ut og inn av masse kjoler. - Sko trenger du strengt tatt ikke å drasse med. De fleste kjoler blir lagt opp/ned en liten stund før bryllupet uansett, og da kan du prøve med de skoene du skal ha. De fleste salonger har også sko i prøverommet med ulike høyder. - Prøv å ha en ærlig og åpen med betjeningen, så er det større sjanse for at du finner det du liker. - Bruk god tid - ikke la deg stresse. Vurder kjolene godt når du har de på, og prøv å memorisere hvordan de så ut på deg. - Før du går: spør om katalog evt, navn på kjolene du liker så kan du søke etter bilder av kjolene du prøvde på nettet i ettertid. Og det viktigste er at du skal føle deg vel i kjolen! Ikke gi deg om du ikke finner drømmekjolen på første prøving
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Ta med deg kamera. Det gjorde jeg og kjolene så helt anderledes ut på bildene en det jeg så i speilet, + at du får se kjolene litt fra utsiden for å si det sånn.
Lilly-L Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Ta med deg kamera. Det gjorde jeg og kjolene så helt anderledes ut på bildene en det jeg så i speilet, + at du får se kjolene litt fra utsiden for å si det sånn. Flere salonger som ikke tillater fotografering av kjolene...
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #9 Skrevet 13. november 2010 Aargh! At jeg ikke så denne tråden før nå!!! Var på brudekjoleprøving for et par uker siden, og jeg hadde IKKE tenkt på å ta på meg en ordentlig truse for å si det sånn.. Så jeg endte med å stå der i g-strengen, uten bh og jah.. Følte meg rimelig avkledd! Så neste gang blir det ordentlig truse. Og en stroppeløs bh i riktig farge! Uff, var ikke så hyggelig akkurat det med av og påkledning (er til vanlig ganske sjenert med tanke på kroppen).. Men fant mange fine kjoler da!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Jeg var på prøving for noen uker siden! Kjemepartig :D Jeg endte opp med den første jeg prøvde, selv om det ble prøvd maaange flere Fikk låne korsett og kjøpte dette også! Kamera var jeg veldig glad for at jeg hadde med. Artig å ha bildene fra den dagen. Ellers så hadde jeg ikke noe spesielt med sminke og håret var så å si som vanlig Du ser for deg hvordan du vil ha det når du finner kjolen, så det var greit å ha det vanlig. Det er kanskje lurt å være åpen for å prøve kjoler som du ikke hadde trodd passer deg. Jeg viste frem noen bilder av kjoler jeg syns var fine, og så plukket betjeningen ut kjoler som hun trodde passet meg. Og der hadde hun jo helt rett i det hun plukket ut
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Den kjolen som satt best på meg var faktisk den selgeren ikke ville jeg skulle prøve! Både forloverne og jeg så med en gang at den satt som støpt. Mitt råd er derfor i tilegg til å prøve de kjolene de foreslår, prøv også noen du synes ser flotte ut på hengeren! Enten for å få de ut av hodet, eller for å se om de faktisk kan passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå