Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Hadde du jente/dame hadd problemer med og flytte inn i leilighet som typen din har fra før,i leiligheten har det bodd kjærester av han tiligere. Hun har ett barn som bor hos seg,han har 2 barn x antall dager i mnd. Om man ikke er kravstor så har leiligheten helt grei plass og 3 soverom. Parret har vært besøkskjærester i hverandres hjem i 2 år. (hun har en ganske trang leid kjellerleilighet) Alle barna går veldig greit over-ens bare så det er sagt. Vi prater men jeg skjønner ikke hva problemet er,annet enn at hun mener det er trangt,jeg mener at der det er hjerterom er det husrom,om ikke annet enn foreløpig til det kommer noe større man kan kjøpe. List opp hvilke problemer du ville hatt med og flytte inn hos kjæresten:
Gjest missLady Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 - Kanskje hun rett og slett ikke er klar for å flytte sammen? - Kanskje hun ikke vil flytte INN i en 'ferdig' leilighet, som hun alltid vil se på som DIN leilighet? Da kan dere jo heller finne en ny sammen. - Kanskje hun ikke er klar til å ta steget med tanke på barnet hennes?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 - Kanskje hun rett og slett ikke er klar for å flytte sammen? - Kanskje hun ikke vil flytte INN i en 'ferdig' leilighet, som hun alltid vil se på som DIN leilighet? Da kan dere jo heller finne en ny sammen. - Kanskje hun ikke er klar til å ta steget med tanke på barnet hennes? Vi har pusset opp noe etter hennes smak siden vi ble kjærester,som hun sier så har vi malt ut x`n min. Mulig hun ikke er klar for og ta steget med barnet,men barnet maser stadig når vi skal flytte ilag,jeg og mine går godt ilag med både mor og barn. Vi bor på en plass som det ikke er mye til leie eller salg,jeg mener nu at om man virkelig vil så kan man bo trangt eller på premisser til noe bedre kommer opp. Jeg mener det kommer bar ann på viljen,begynner og tru at hun egentlig ikke vil bo med meg/oss. Ja vi har pratet,jeg blir ikke så mye mer klok av det,for min del går det på siste verset på forholdet om det fortsetter sånn her.
Piper Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Har kjæresten den største leiligheten, er det mest naturlig å bosette seg i den. Jeg tror det er lettere for menn å flytte inn til sine kjærester enn det er for en kvinne å flytte inn til sine. Kvinner er rare enkelte ganger, men jeg ser ikke noe negativt med det foruten at barnet eventuelt må bytte skole.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Har kjæresten den største leiligheten, er det mest naturlig å bosette seg i den. Jeg tror det er lettere for menn å flytte inn til sine kjærester enn det er for en kvinne å flytte inn til sine. Kvinner er rare enkelte ganger, men jeg ser ikke noe negativt med det foruten at barnet eventuelt må bytte skole. Hun har leilighet som er halvparten i str som min,hadde det vært hun som hadde den største leiligheten så hadde ikke jeg tvilt ett sekund på og flytte inn til henne. Som du sier kvinner er rare på sånne ting,jeg sjønner det ikke.
Shaz Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Det kan være hun ikke er komfortabel med å flytte inn i din leilighet, men heller vil starte opp i noe nytt, et felles hjem hvor begge eier like mye.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Må banret bytte skole om hun flytter inn hos deg? Det er best å unngå at barn må bytte skole og flytte fra venner til så stor grad som mulig. Det ville være egoistisk av henne å flytte inn hos deg om barnet måtte bytte skole og flytte fra sine venner. Er hun klar til at du skal bli stefar for barnet hennes på fulltid? Har dere forskjellige oppdragelsessyn? En del mennesker foretrekker også å ha et forhold hvor man aldri flytter sammen, kanssje er hun en av disse?
Gjest Celina Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Dersom miljøet er tilrettelagt for ungene, og alle trives der ser jeg ingen problemer. Personlig ville jeg nok ikke likt å flyttet inn til kjæresten min dersom det var en leilighet han tidligere hadde delt med en eks. Men det hadde selvfølgelig ikke målt seg opp mot evnt ungers behov.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Må banret bytte skole om hun flytter inn hos deg? Det er best å unngå at barn må bytte skole og flytte fra venner til så stor grad som mulig. Det ville være egoistisk av henne å flytte inn hos deg om barnet måtte bytte skole og flytte fra sine venner. Er hun klar til at du skal bli stefar for barnet hennes på fulltid? Har dere forskjellige oppdragelsessyn? En del mennesker foretrekker også å ha et forhold hvor man aldri flytter sammen, kanssje er hun en av disse? Bor i en liten by så skolebytte er ikke nødvendig. Hun sier nu at jeg må si ifra til barnet om det er ting jeg mener er rett og galt. Om hun vil være besøkskjærest gidder ikke jeg dette i lengden.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Dersom miljøet er tilrettelagt for ungene, og alle trives der ser jeg ingen problemer. Personlig ville jeg nok ikke likt å flyttet inn til kjæresten min dersom det var en leilighet han tidligere hadde delt med en eks. Men det hadde selvfølgelig ikke målt seg opp mot evnt ungers behov. Det ville nok ødelagt mange forhold,hvem er det som har råd til og bytte bolig om man bytter kjærest. Enn om man bor i barndomshjemmet og kjæresten forlanger en annen plass og bo pga tiligere x`r? Da er det jo ikke minnene fra gammle kjærester som henger igjen,da vil jeg si det er barndommen som henger igjen. Skjønner ikke helt tankegangen til dere damer,har ikke hørt noen menn som hadde hatt problemer med og flytte inn om det var dama som eide boligen og har hatt tiligere samboere der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå