Gå til innhold

Hvilken park i Danmark er best?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ferien iår går til Danmark og Legoland med våre 2 barn på 5,5 og 8 år. Men viss vi skal velge en park til å besøke, hvilken vil dere da anbefale? Det er jo så mange å velge mellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var ofte i Danmark då eg og søstra mi var mindre, og vi hadde to klare favoritta:

http://www.djurssommerland.dk/

http://www.faarupsommerland.dk/Parken.aspx

Var litt elle-melle om ka som var best av dei, men du kan no sjå nærmare på dei, og finne litt ut av ka slags aktiviteta dei har som passa din familie best:)

Det som er greit med begge er at dei har forskjellige "avdelinga" inne i parken, med forskjellige aktiviteta. Og det fine er at når en er lei og varm av sola, så kan en ta seg en tur i vann-land og kjøle seg litt ned, godt for både foreldre og barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien iår går til Danmark og Legoland med våre 2 barn på 5,5 og 8 år. Men viss vi skal velge en park til å besøke, hvilken vil dere da anbefale? Det er jo så mange å velge mellom....

Helt klart Djurs Sommerland! Se http://www.djurssommerland.dk/.

Vi har vært flere gang i Danmark, sist i sommer med våre barn på 5 og 11 år og Djurs er uten tvil den beste parken vi har vært i. Flotte grøntområder, aktiviteter man ikke trenger å stå timesvis i kø for, tilrettelagt for familier med grillområder, lekeområder etc. Og så var det en hel egen "avdeling" med apparater minstemann kunne være med på - veldig populært!

Legoland er vel et must når man drar til Danmark; ikke for å være negativ, men etter vår mening er Legoland oppskrytt - dyrt, sinnsykt masse folk etc. Vi drar ikke tilbake dit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårup er best - barnevennlig, oversiktelig, tåler mange folk og bedre utvalg enn Djurs. Det er god mat, og store utendørsgriller hvor man kan lage mat selv. Det ligger ikke veldig langt fra Alborg, hvor det finnes både et ålreit tivoli og en fin dyrehage. Hva Legoland angår, kan jeg nesten garantere barna dine et antiklimaks. Aktivitetene er for få, og menneskene for mange. Legoland passer for den som liker å spasere rundt og titte på miniatyrutgaver av verdens vidundere laget i Lego. For mine aktive barn ble det hele et langt gjesp - begge ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt enig i det begge før meg seier om at Legoland egentlig ikkje er å anbefale. Alle reiser dit, for masse folk, ofte laaaange køa i attraksjonane, for ikkje å snakke om for få:P Kjekt for dei som vil sjå på flotte ting i lego, men barn blir fort lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i Fårup, Djurs og Legoland, både som barn og i slutten av tenårene, må si at Djurs er favoritten min og har alltid vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...