twinklestar Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har nå fått ja fra min venninne om å være toastmaster. Hvilken informasjon trenger toastmasteren? hvor mye "instrukser" gir dere? Jeg tenker at de skal - be gjestene sette seg til middagen - gi litt praktiske opplysninger underveis, som toalett, pauser til røyking etc - fortelle kort om menyen - introdusere talerne underveis er det noe mer de "skal" gjøre...?? Greit å forberede hun som er toastmaster og si litt om hvordan jeg tenker det i god tid.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Toastmasteren skal : - styre ordet - kommunisere med kjøkken og servitører (mtp tidspunkter til servering av retter) - klare å løfte stemningen hvis denne "faller" - følge et tidsskjema, og klare å justere dette underveis - ikke være usynlig, men heller ikke gjøre for mye av seg - ha litt kontroll på praktiske ting som feks toalett osv - være "brannslukker", dvs rydde opp i ting som kan skjære seg underveis, gjøre dette slik at ingen merker noe til det
Amadea Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Pluss organisere takk til kjøkken- og serveringsfolk hvis dere skal ha med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå