Gå til innhold

Slo opp med typen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet

Jeg dumpa eksen min for noen måneder siden. Han er en utrolig grei fyr, behandlet meg som en prinsesse, men jeg følte meg ikke klar for noe forhold. Jeg ville at vi skulle være venner og ikke noe mer. Han ble selvfølgelig helt fra seg og ville ha litt avstand en stund ivertfall sa han.

En periode var han ganske stygg mot meg synes jeg. Første lørdag etter vi slo opp ble han med av hans tidlige pulevenner. Det var gankse sårt når jeg fikk vite det, men jeg kan jo ikke egentlig bli sint på ham for det. Det som såret meg mest var at han ikke engang ville si hei til meg når vi traff på hverandre (går på samme høgskole). Og de få gangene vi snakket var han ganske frekk og nedlatende.

Ca en måned etter vi slo opp kom han til meg og ba om unnskylding for oppførselen sin. Han mente jeg burde forstå ham, da han hadde det ganske vanskelig en periode. Han sa han ikke ville ha meg tilbake, men han spurte om ikke vi kunne prøve være venner. Da svarte jeg at jeg ikke ville ha noe mer med han å gjøre.

I ettertid har jeg ikke sett noe til ham. Ser ham aldri på skolen eller noe. Tror han bare sitter hjemme på hybelen.

Var det dårlig gjort av meg å kutte ham helt ut slik? Fikk meg ny type tre uker etter vi slo opp, så jeg savner ham overhode ikke. Har bare litt dårlig samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sheila_*
Skrevet

du var ikke klar for noe forhold?

Fikk deg ny type 3 uker etter at du dumpa ham?

Noe som skurrer i forklarningen din for min del

Skrevet
du var ikke klar for noe forhold?

Fikk deg ny type 3 uker etter at du dumpa ham?

Noe som skurrer i forklarningen din for min del

Signerer denne! Det virker litt rart?

Gjest postsekk
Skrevet

Jeg sympatiserer med én av dere.

Det er ikke deg.

Pluss det de andre sa.

Skrevet
Var det dårlig gjort av meg å kutte ham helt ut slik? Fikk meg ny type tre uker etter vi slo opp, så jeg savner ham overhode ikke. Har bare litt dårlig samvittighet.

Det var en ærlig sak at du valgte å dumpe han. Oppførselen hans etterpå viser at du gjorde det rette.

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere kan være så hard mot TS.

Det er ikke uvanelig å møte en fyr som på mange måter er bra, men alikevel så er man rastløs og tror det skyldes at man ikke er klar for ett forhold... Men så kommer det en å tar en med storm, også vil man bare være kjæreste alikevel...

Synes ikke du har gjort noe galt, men tror du skal la han være. Om du er bekymret kan du jo event høre med en kamerat av han at han lever...

Skrevet

Det er faktisk mannen som har sympatien min. Du dumpet ham (forferdelig ord, forresten, som man bare skulle være noe søppel), og han gjorde det han måtte for å takle det. Ingen vet hvordan man reagerer når man er i sorg. Dere var ikke sammen lenger, du slo opp, da er det ikke opp til deg hvem han vil bli med hjem til. Forøvrig fikk du jo deg type svært raskt etter at du slo opp, så du er ikke så mye bedre selv ... At han ikke snakket med deg, og var mindre grei de gangene han orket det, synes jeg du skal heve deg over. Det er en forsvarsmekanisme som han trengte for å holde hodet over vannet. Synes han var ganske grei som faktisk ba om unnskyldning! Jeg fatter ikke at du nektet å snakke med ham etter at han ba om tilgivelse og ønsket litt forståelse, og at du ikke engang ville prøve å være venner.

Jeg synes det er du som har oppført deg dårlig her, ikke ham.

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet
Det var en ærlig sak at du valgte å dumpe han. Oppførselen hans etterpå viser at du gjorde det rette.

Oppførselen hans? Ut i fra det jeg leser så taklet han bruddet dårlig. Betyr ikke han er en dårlig kjæreste for det? Har selv blitt dumpet, og reagerte noe lignende selv. Når man blir dumpet får man alle slags følelser, alt fra hat til savn. Det er helt mennesklig.

Han ba jo om unnskyldning for oppførselen sin! De fleste med litt innsikt i andres følelsesliv ville ivertfall prøvd å godta en unnskyldning i en slik situasjon.

Skrevet
Oppførselen hans? Ut i fra det jeg leser så taklet han bruddet dårlig. Betyr ikke han er en dårlig kjæreste for det? Har selv blitt dumpet, og reagerte noe lignende selv. Når man blir dumpet får man alle slags følelser, alt fra hat til savn. Det er helt mennesklig.

Han ba jo om unnskyldning for oppførselen sin! De fleste med litt innsikt i andres følelsesliv ville ivertfall prøvd å godta en unnskyldning i en slik situasjon.

Det at han gikk ut og hadde sex med en tidligere sengevenninne allerede en uke etter å ha blitt dumpet, til tross for at han sørget over bruddet, viser at han neppe ville blitt trofast i forholdet uansett. At han i tillegg hadde en ubehagelig tone overfor deg som han angivelig skulle elske, er uforskammet.

Her er det TS som har oppført deg voksent og han som har oppført seg umodent og lite sympatisk.

Gjest postsekk
Skrevet (endret)
Det at han gikk ut og hadde sex med en tidligere sengevenninne allerede en uke etter å ha blitt dumpet, til tross for at han sørget over bruddet, viser at han neppe ville blitt trofast i forholdet uansett. At han i tillegg hadde en ubehagelig tone overfor deg som han angivelig skulle elske, er uforskammet.

Her er det TS som har oppført deg voksent og han som har oppført seg umodent og lite sympatisk.

Tull, han endte sannsynligvis opp med henne og oppførte seg som han gjorde fordi han ikke taklet hvordan forholdet endte. Det at han beklaget seg i ettertid viser jo at han visste at han hadde oppført seg på en ufin måte.

Hadde han ikke unnskyldt seg så hadde jeg vært på ts sin side, men når han unnskylder seg og hun svarer med å slenge døra i trynet på ham, etter først å ha dumpet ham? Tror ikke det..

Endret av postsekk
Skrevet
Hadde han ikke unnskyldt seg så hadde jeg vært på ts sin side, men når han unnskylder seg og hun svarer med å slenge døra i trynet på ham, etter først å ha dumpet ham? Tror ikke det..

Det er viktig at kvinner gir klar beskjed til mennene om hvor landet ligger, og det å få døra i trynet, er en passende reaksjon for en som har oppført seg slik mannen her gjorde. Når hun først har dumpet ham, er det et signal på at hun ikke ønsker noen form for kontakt, og dette må mannen respektere. Hadde TS ønsket å være infam, kunne hun istedet anmeldt ham for trakassering når han tar kontakt på denne måten.

Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet
Det er viktig at kvinner gir klar beskjed til mennene om hvor landet ligger, og det å få døra i trynet, er en passende reaksjon for en som har oppført seg slik mannen her gjorde. Når hun først har dumpet ham, er det et signal på at hun ikke ønsker noen form for kontakt, og dette må mannen respektere. Hadde TS ønsket å være infam, kunne hun istedet anmeldt ham for trakassering når han tar kontakt på denne måten.

Det ville vært å gå litt for langt. Vi går på samme skole. Derfor er vi nødt til å treffes med jevne mellomrom. Han trakasserer meg ikke. Etter at jeg avviste ham sist gang, så har han unngått meg.

Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet

Forsvarer kanskje eksen min litt vel mye nå. Men han var aldri utro mot meg, det vet jeg. Han flørtet ikke én gang med andre jenter den perioden vi var sammen. Han kuttet nesten all kontakt med denne gamle flammen sin da han merket jeg ble sjalu. Jeg flørtet med andre da. Og jeg hadde utrolig dårlig samvittighet når jeg slo opp. Tror bare han ikke var rett for meg.

Tror jeg bare skal la det ligge en stund. Kanskje prøve snakke med ham seinere, så lenge han ikke fortsetter være frekk mot meg.

Gjest postsekk
Skrevet

Haha, ok. Tok litt tid, men skjønner nå ;)

Skrevet

Tror det er mannehater-gjesten her på KG som er i sving igjen...synes jeg kjenner igjen måten å skrive på, for ikke å snakke om holdningen vedkommende gjest har til menn helt generelt. Og den er ikke bra...glad det ikke er alt for mange av din sort her i verden.

Skrevet

Du ser flisen i hans øyne, men du ser ikke den feite bjelken i ditt eget.

Jeg syns du har oppført deg stygt mot han på alle mulige måter og vært jævlig egoistisk.

Gjest egoens tidsalder
Skrevet

Det er helt naturlig å ha kjærlighetssorg når kjæresten din har dumpa deg mot din vilje, som regel er ikke begge like innstilt på å gjøre slutt på forholdet og da blir det igjen en såret part. Og sårede parter kan finne på mye dumt, selv om jeg ikke syns det din ekstype gjorde var så veldig ille akkurat. At han ble med en av sine gamle "pulevenninner" kan jeg ikke forstå at du ble såret av, for du hadde tross alt dumpet han.

La gutten være i fred du, så kommer han nok over deg skal du se.

Gjest trultee
Skrevet

Jeg synes han fikk en naturlig reaksjon etter at du dumpet han. Det er klart man prøver alt for å komme over den man elsket. Å utføre handlingen er noe helt annet enn hva man følelsesmessig egentlig ønsker. Livet hans var vel håpløst, så han lå med ei anna for å prøve å døyve smerten. Veldig naturlig etter et brudd tror jeg. Mange "tar av" litt etter en slik hendelse.

Jeg synes det var dårlig gjort av deg å avvise han når han sa han ønsket et vennskap. Synes faktisk heller det er han som skal få være sur på deg, enn motsatt.

Det var DU som dumpet han.

Gjest Gjest_my_*
Skrevet

Du har da ikke noe med hvem han ligger med og ikke. La han være i fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...