Brud84 Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Nei, jeg håper ikke det!! Vi legger i hvertfall ikke opp til det, da vi begge synes det er forferdelig pinlig og høre på. Men kommer noen trekkende med en sang, har vi ikke hjerte til å si nei.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jepp En velkomstsang vi har laget selv og en takk-for-maten-sang. Synes det hører med i bryllup
Gjest TS Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg syntes det er utrolig harry! Men føler det er veldig forventet av familien De syntes at slikt hører med. Jeg kan faktisk ikke tenke meg noe flauere, og teitere. 50 personer som ikke er spesielt flinke til å synge skal sitte der å synge en amatørskrevet sang, uten musikk til. Nei, vet du hva! Men jeg lurer på hvor vanlig dette egentlig er? dersom det er kun noe man gjorde før i tiden, skal jeg slå i bordet og nekte. Men dersom "alle" faktisk holder på med slikt enda, så får vi se.... Tusen takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Jeg syntes det er utrolig harry! Men føler det er veldig forventet av familien De syntes at slikt hører med. Jeg kan faktisk ikke tenke meg noe flauere, og teitere. 50 personer som ikke er spesielt flinke til å synge skal sitte der å synge en amatørskrevet sang, uten musikk til. Nei, vet du hva! Men jeg lurer på hvor vanlig dette egentlig er? dersom det er kun noe man gjorde før i tiden, skal jeg slå i bordet og nekte. Men dersom "alle" faktisk holder på med slikt enda, så får vi se.... Tusen takk for svar Jeg har inntrykk av at det er veldig vanlig.. Men vi har gitt beskjed om "sang"-forbud Kommer noen trekkende med en sang, får de lese den opp i stedet. Det er både grusomt og pinlig å høre på Vi har fått masse kommentarer på at "det går ikke ann" å la være, men et bryllup uten kollektiv-sang, bør folk klare..Vi gjør det ikke for å være slem, men for å verne folk mot seg selv Oss selv inkludert, så klart!
Gjest juni brud Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Vi skal ha sanger. Jeg synes det er morsomt, og håper mange vil dikte til oss. Vi skal ha et alkoholfritt bryllup med selskapsleker også. Etter å ha lest mange av inleggene her er jeg glad vi er voksne nok til å ikke la "alle andre" bestemme hva vi skal ha. og for at familliene våre , og vennene våre er barnslige nok til å ha det ordentlig topp med oss.
Solstrålejenta Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Vi skal ikke ha sanger. Jeg synes ikke det er noe stas i det hele tatt og liker dessuten ikke å synge. Så på vår egen bryllupsdag så føler vi at vi kan velge bort sanger når vi ikke synes noe om det. Vi skal forøvrig heller ikke å selskapsleker.
Lilly-L Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Vi skal ha sanger! Synes det er kjempestas, jeg! Håper at det blir mange diktede sanger til oss. Nå er dette noe som er veldig typisk her vi bor i alle fall, og veldig vanlig i vår familie ved både konfirmasjoner og bryllup o.l.
jane_austen Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Enig i at hjemmelagede sanger ofte er pinlige, og det ALLTID er en del av sangen som "halter" sånn at det bare er den som har dikta sangen som faktisk klarer å synge... Så den typen diktede sanger kan vi gjerne droppe for min del, men vet at mange som gjerne vil si noen ord synes det er lettere å dikte en sang enn å holde en tale... så kommer det en sang så skal vi da synge den! Men det jeg absolutt vil ha med er en velkomstsang og evt takk for maten sang med helt syke og tullete tekster... det letter veldig på stemingen og så er det jo artig når folk ler mens de synger!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Vi skal ikke bidra med noen sanger selv, men både mine foreldre og hans foreldre har fortalt oss at i steden for å holde tale kommer de til å skrive en sang. Jeg har ikke hjerte til å si nei, men håper virkelig ikke det blir for mange sanger. Min største skrekk er at noen på død og liv skal vise lysbilder, det er helt grusomt å sitte å se på.
Modic Skrevet 21. februar 2009 #12 Skrevet 21. februar 2009 Vi skal ha sanger - mange sanger - taler, lysbilder og alt annet som VI synes hører med, og som vi har lyst til å ha i VÅRT bryllup! Om noen av gjestene synes det er pinlig, så er det verst for dem! Mulig vi er harry, men det tror jeg nok vi er voksne nok til å leve med!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #13 Skrevet 21. februar 2009 Vi skal ha sanger - mange sanger - taler, lysbilder og alt annet som VI synes hører med, og som vi har lyst til å ha i VÅRT bryllup! Om noen av gjestene synes det er pinlig, så er det verst for dem! Mulig vi er harry, men det tror jeg nok vi er voksne nok til å leve med! You go girl! Gjestene kommer til å elske å se lysbilder og hvis ikke de gjør det er jeg enig med deg - drit i dem, det er jo deres dag.
jezza86 Skrevet 21. februar 2009 #14 Skrevet 21. februar 2009 Ja, vi skal ha sanger... velkomst- og takk for maten, hjemmediktede fra gjester og morosanger. I tillegg til taler. Synes det er både koselig og morsomt, og er i takt med en slik uhøytidelig og varm stemning som vi ønsker.
Gjest Lille Bie Skrevet 21. februar 2009 #15 Skrevet 21. februar 2009 Hjemmelagde sanger er ca det styggeste jeg vet. Om noen prøver seg på å lage noe slikt til vårt bryllup så kommer jeg sikkert til å begynne å grine av irritasjon. Det er helt grusomt å høre på. Uansett. Det samme syntes jeg om selskapsleker, det hører hjemme i barnebursdag, og kun der. Men det er en annen tråd. Så vi (mest jeg) kommer til å legge inn hjemmelagetsang-forbud.
Dalmore Skrevet 21. februar 2009 #16 Skrevet 21. februar 2009 Vi skal ikke legge opp til noen sanger fra vår side, men gir ikke beskjed om noe forbud heller. Kommer det noen med en sang som de har skrevet til oss, så synes vi det er hyggelig og tar i mot med glede, men vi kommer som sagt ikke til å lage noen selv. Jeg tipper at sambos tante kanskje skriver en sang - hun er fadder men tør nok ikke å holde tale, men kan kanskje ha lyst til å si noe til oss på den dagen likevel. I så fall synes jeg bare det er hyggelig, en liten sang skal vi da klare! ... selv om jeg må innrømme at jeg håper det ikke kommer mer enn en eller to sanger...
Concertina Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 Vi skal ikke legge opp til noen sanger fra vår side, men gir ikke beskjed om noe forbud heller. Kommer det noen med en sang som de har skrevet til oss, så synes vi det er hyggelig og tar i mot med glede, men vi kommer som sagt ikke til å lage noen selv. Sånn kommer vi og til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå