Gå til innhold

Bilsete 9-18 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal kjøpe bilsete som er godkjent fra 9 kg og oppover, altså bilsete som skal brukes etter at det første babysetet (til 13 kg) er for lite.

Hvilket sete har dere, og er dere fornøyd? Fordeler/ulemper? Hva er "best i test"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke kjøpt enda...men vi skal kjøpe acta graco sete. Akkurat nå klarer jeg jo selvfølgelig ikke å huske hva det heter. Men det er med base som har isofix, er bare bakovervendt og kan brukes til ca 4 år. Vi har valgt det fordi det har isofix, men kan også brukes med vanlige belter (tilfelle f.eks besteforeldre skal kjøre)

Så passer det veldig godt i bilen vår.

Skrevet

Vi har bakovervendt Be safe. Fornøyd med det.

Skrevet (endret)

Amalie85: Det er sikkert et DuoLogic-sete?

Iflg forbrukerrådet sine tester, er dette en stol det er veldig lett å montere feil, fordi man får grønt signal selv om stolen er montert feil. Hodestøtten er dårlig, og stolen er kanskje litt liten så den ikke kan brukes helt til 18 kg..

Huff, jeg finner noe negativt med alle stolene....

Endret av Hedda-78
Skrevet
Vi har bakovervendt Be safe. Fornøyd med det.

Samme her. Vi har Be Safe Izi Combi, men kunne like gjerne kjøpt Izi Kid som er et rent bakovervendt sete. Kommer til å kjøpe ny beltestol den dagen han skal snus (rundt fireårsalder).

Skrevet
Amalie85: Det er sikkert et DuoLogic-sete?

Iflg forbrukerrådet sine tester, er dette en stol det er veldig lett å montere feil, fordi man får grønt signal selv om stolen er montert feil. Hodestøtten er dårlig, og stolen er kanskje litt liten så den ikke kan brukes helt til 18 kg..

Huff, jeg finner noe negativt med alle stolene....

http://forbrukerportalen.no/produkter/10587/

Stemmer at det er det setet. Vet om det med feilmonteringa, derfor isofix ;) Men jeg vet det er så mange andre seter og som gir "grønt lys" selv om de er feilmontert. Men dette setet var en av de vi syns var lettere å montere uten base enn mange andre. Og mamma skal ha en masse opplæring :fnise: og vi har jo ikke akkurat så mange planer om å ta det så veldig mye ut og inn av bilen. Og sønnen min satt så fint i det. Og han vil ikke dingle med hode om han sovner.

Vanskelig det der med sete, man må nesten finne det man syns passer en selv....vet jo om mange som har besafe og er kjempefornøyd med det, men jeg likte det ikke

Skrevet

Anbefaller Britax Hi-way. M sitter høyt og fint, har god plass til beina og det tar ikke alt for stor plass i bilen. M veier allerede 16 kg og bare to og et halvt år så jeg er glad for at det sete går til 25 kg bakovervendt.

Andre seter vi har er Britax multi tech og brio Zento, alle går til 25 kg. Vi har også hatt Britax Two Way Elite og var fornøyd med det men byttet det grunnet en kræsj og da var det andre sete (Multi tech) på tilbud.

Skrevet

vi har besafe izi combi, veldig fornøyd, men det tar STOR plass.

I min bil (saab 9-3 sedan) tar det såpass plass at det er kun veldig små folk som kan sitte foran, på veldig korte turer ;)

Skrevet
Anbefaller Britax Hi-way. M sitter høyt og fint, har god plass til beina og det tar ikke alt for stor plass i bilen. M veier allerede 16 kg og bare to og et halvt år så jeg er glad for at det sete går til 25 kg bakovervendt.

Vi har også det setet, og anbefaler det!

Britax er ikke med i så mange tester, synes jeg, men de brukes ofte av bilfabrikantene når de skal ha barneseter i sine biltester, fordi de tåler så mye.

Kjøp noe kjent som kan brukes bakovervendt, så blir det sikkert bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...