Zzyzx Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg er ikke erfaren med utdrikningslag, men samboeren er invitert i et nå. Jeg har vært i bruden sitt, og det var veldig hyggelig. Problemet er at forloveren til brudgommen tydeligvis har tatt helt av i planleggingen og det medfører en kostnad på ca 2000 kroner pr deltager. Dette skal skje på lørdag, altså tre dager til. Først i dag har han fått vite at det blir så dyrt og at det i tillegg blir overnatting til søndag. Det er jo med på å trekke opp prisen, selvsagt. I tillegg til de 2000 kommer transport til stedet, mat og drikke. Går det an å si nei til noe sånt uten at folk blir fornærmet? Det er ikke akkurat sånn at vi driter penger, så bryllupsgaven blir nokså tam hvis han må være med på dette.
Neytiri Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 syns dette var en ganske så heftig pris ja!! Det er dårlig gjort av forlover å ikke snakke om priser før han planlagde alt da! Eg syns samtidig at dette er et kjipt valg. Er jo hyggeligt for brudgom at gutta er til stede men..... Tror at det kan være noen som blir fornærma, men det må man bare ta hvis ikke man vil betale 2000kr. Håper det ordner seg
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 De gangene jeg har vært i utdrikningslag har jeg vært med på planleggingen, og pris er en av tingene som har blitt tatt opp lenge før noe har blitt bestemt. Selvfølgelig kan han si nei, og si at det ble litt dyrere enn han hadde tenkt å bruke.
Piper Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å si nei til noe slikt, og så hadde jeg heller forklart brudgommen det senere, at det rett og slett ble for dyrt. Jeg forstår ikke hvorfor utdrikningslagene skal være så dyre. Jeg hadde blitt flau om min forlover hadde laget i stand noe så dyrt, men heldigvis hadde hun mer vett
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 For en latterlig forlover. Jeg har selv vært borti utdrikninglag som har kommet på rundt tusenlappen, men da har alt vært inkludert. Prisen har også vært klar god tid i forveien. Å komme med en regning på 2000,- + transport, mat og drikke (da kan man jo fort plusse på 500-1000,- til) et par dager før er helt håpløst. Din kjære kan selvsagt takke nei. Det eneste dumme med det er jo at regningen da vil bli enda høyere for resten av gjengen. Hvis ikke forloveren dekker inn resten selv da. Har dere snakket med noen andre av deltagerene? Han er gjerne ikke den eneste som får bakoversveis av prisen. Det er jo veldig dumt hvis halvparten melder avbud i siste liten. Kanskje det er mulig å gjøre litt om på programmet slik at det blir rimeligere?
Zzyzx Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2009 Han er ikke den eneste. Brudeparet hadde til og med instruert forloverne om at de ikke ville det skulle bli dyrere enn sånn og sånn for deltagerne. Brudeparet vet kanskje litt mer om deltagernes økonimi enn det forloveren gjør. Ender opp med at han må betale en god del av det selv uansett, siden han har booket ting som ikke kan refunderes og ikke alle vil være med. Dyr lærepenge, det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå