Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Har nettopp kjøpt en hel haug med eggløsningstester på billigtest.no (den typen strips som skal holdes i et beger med urin 15 sek og leses av innen 5 minutter, og med 2 streker hvis EL=positiv), og lurer på: *hvis jeg ikke har eggløsning i en syklus, vil det da bli negativt utslag hele testperioden, eller blir det også da 2 streker, pga hormonet er der rundt eggløsning - men at egget bare ikke løsner likevel? *står at urinen og test-stripsene skal være romtemperert...urinen må stå til "akjøling" en stund eller?? Urinen er jo sikkert rundt 37 grader og det er jo ikke romtemperatur.. *hvor sterk må den streken som indikerer EL være? Skal den ha kliss lik farge som test-streken, eller holder det med svakere farge? Står bare at hvis den ikke vises eller er svak så er EL=negativ...men hva er da "svak"? Er det alt som er generelt svakere enn test-streken, eller er det veeeeldig svak, nesten usynlig som menes.. Håper noen vet litt mer enn meg og kan svare meg har lest bruksanvisningen nøye, men finner allikevel ingen tydelige svar på dette. På forhånd takk! klem fra verpesyk
LilleEkorn Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Vel, jeg kan jo bare svare ut ifra at jeg bruker de selv, og jeg er jo ikke gravid ennå...så om egget har løsnet eller er stuck..det vet jeg ikke.. Jeg har testet på badet, rett etter å ha samlet opp urinen, og jeg har klart utslag 2 dager, deretter er det bare 1 strek igjen. Første dagen er streken litt svakere enn teststreken, andre dagen nesten sterkere. Dette blir jo veldig individuelt, ettersom det kommer an på hvor mye hormon hver person skiller ut. For meg tar det en stund før jeg får utslag, så jeg lar de alltid ligge 5 min før jeg i det hele tatt titter på de.. Det eneste jeg kan anbefale deg, er å prøve deg frem. Begynn i god tid å teste, spesielt om du akkurat har sluttet på prevensjon.. Vet ikke om du ble noe klokere av dette, men det er mine erfaringer iallefall. Lykke til
IrmaAdele Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 (endret) Testen viser kun eggløsning (postitvt resultat) om teststreken er like sterk eller sterkere. Er teststreken svakere enn kontrollstreken (uavhengig av hvor mye svakere den er) er testen negativ. Tester alltid rett etter å ha samlet opp urinen. Jeg får alltid to streker men jo nærmere EL jeg kommer jo sterkere blir teststreken. Og så blir den svakere igjen. EL-tester kan kun vise at kroppen forbreder seg på å slippe et egg, ikke at den slipper egget. Altså kan du få positive tester uten at du har eggløsning. Endret 18. februar 2009 av IrmaAdele
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Hmm... men hvis jeg f.eks skulle ha PCO/PCOS (ja jeg frykter alt innbiller meg at jeg har fler av symptomene på det, men har søern ikke turt å gå til sjekk enda *manner meg opp*), og ikke får eggløsning...slår det da ut 2 streker på testen..? Eller er det nettopp det hormonet som utløser den streken som mangler da... Jeg har nettopp begynt å teste, så har ikke fått helt oversikt enda.. Det er så urettferdig at noen skal bli gravide bare de ser på en mann omtrent - også ønsker de gjerne ikke barnet, mens andre igjen ønsker det over alt på jord og må streve seg nesten ihjel Føler med alle som sliter!
^^Sunny^^ Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Ifølge min gynekolog og fertilitets-ekspert så er det ytterst sjelden at man får LH stigning og positiv test uten at det slippes et egg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå