KR-øst Skrevet 18. februar 2009 #21 Del Skrevet 18. februar 2009 Og nettopp dette er grunnen til at jeg har liten (les: ingen) respekt for dem som begrunner sitt syn ut fra noe som står i bibelen. Ja ja, det er vel slik med dere som lever i en eventyrverden dere har fått presentert gjennom TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 18. februar 2009 #22 Del Skrevet 18. februar 2009 Ja ja, det er vel slik med dere som lever i en eventyrverden dere har fått presentert gjennom TV. TV'en er ihvertfall ikke 2000 år gammel. Men sånn på den seriøse siden: hva i all verden har TV med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #23 Del Skrevet 18. februar 2009 Men sånn på den seriøse siden: hva i all verden har TV med saken å gjøre? Innholdet av mediet er vel det man bør vektlegge her, strengt talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 18. februar 2009 #24 Del Skrevet 18. februar 2009 Religiøse mennesker tror jo mer på en 2000 år gammel bok enn de gjør på dagens vitenskap og forskning. Det i seg selv er jo nok til å miste respekt for de, Mennesker får tro hva de vil så lenge de holder meg utenfor og ikke prakker på meg masse religiøst tull(som det er i mine øyne). Dette synes jeg er det verste med kristne mennesker, nemlig det at de tror de er så mye bedre enn andre bare fordi de er kristne. Jeg kjenner mange kristne, og ingen av disse er på noen som helst måte "bedre" mennesker enn ikke-troende jeg kjenner, tvert imot. Ler hver gang jeg ser en person fortelle at han/hun er kristen hvor de deretter står og ser på deg og forventer at du skal se på de som om de er av en egen bedre rase. De står liksom der og venter på en bekreftelse.Komisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 18. februar 2009 #25 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) TV'en er ihvertfall ikke 2000 år gammel. Men sånn på den seriøse siden: hva i all verden har TV med saken å gjøre? Linken det ble henvist til, viste et klipp fra en TV-serie. Forstod du ikke det? Det er vel dette som er virkeligheten til mange i dag, TV-livet. Endret 19. februar 2009 av KR-øst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 18. februar 2009 #26 Del Skrevet 18. februar 2009 Religiøse mennesker tror jo mer på en 2000 år gammel bok enn de gjør på dagens vitenskap og forskning. Det i seg selv er jo nok til å miste respekt for de, Mennesker får tro hva de vil så lenge de holder meg utenfor og ikke prakker på meg masse religiøst tull(som det er i mine øyne). Dette synes jeg er det verste med kristne mennesker, nemlig det at de tror de er så mye bedre enn andre bare fordi de er kristne. Jeg kjenner mange kristne, og ingen av disse er på noen som helst måte "bedre" mennesker enn ikke-troende jeg kjenner, tvert imot. Ler hver gang jeg ser en person fortelle at han/hun er kristen hvor de deretter står og ser på deg og forventer at du skal se på de som om de er av en egen bedre rase. De står liksom der og venter på en bekreftelse.Komisk... Det merkelige er at jeg aldri har hørt at en kristen har sagt med ett eneste ord at h*n er bedre enn noen andre overhode. Hvor får dere dette tullet fra? Er det deres egen følelse, eller er det en løgn som er grei å servere for å sverte de kristne? Men jeg skal medgå at jeg synes at de som kommer med slike utsagn, virker litt dumme, uten at jeg dermed har sammenlignet dem med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 18. februar 2009 #27 Del Skrevet 18. februar 2009 Linken det ble henvist til, viste et klipp fra en TV-serie. Forstod du ikke det? Det vel dette som er virkeligheten til mange i dag, TV-livet. Nei, jeg tok ikke den. Skulle visst ha drukket opp kaffekoppen min FØR jeg kommenterte. Beklager! De TV-klippene var jeg strengt tatt ikke veldig begeistra for. Å trekke frem ett eller et fåtall individer for å vise hvor "teite" kristne er, blir som å sammenligne alle ateister med Stalin eller Pol Pot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kando Skrevet 18. februar 2009 #28 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva er det som plager dere ?. La dem tro på Gud er det hvirkelig så farlig at det finnes mennesker som tror på Gud ? Skader det dere ?. Jeg kan ikke snakke for andre, men for meg går det litt sport i det. Ingenting er mer gledelig enn å smadre troens fundament for noen. Det går en stund mellom hver gang jeg vinner en slik retorisk seier, men det er nesten like morsomt når de desperat forsvarer forestillingen sin mens de drives fra skanse til skanse. Morsomt og utfordrende tidsfordriv med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #29 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg kan ikke snakke for andre, men for meg går det litt sport i det. Ingenting er mer gledelig enn å smadre troens fundament for noen. Det går en stund mellom hver gang jeg vinner en slik retorisk seier, men det er nesten like morsomt når de desperat forsvarer forestillingen sin mens de drives fra skanse til skanse. Morsomt og utfordrende tidsfordriv med andre ord. Passe på å ikke gå i samme fella som meg da. Jeg også likte å smadre troens fundament, og trodde jeg vant diskusjonene med kristne. Til jeg en dag trengte Gud og ble troende selv. Og med et liv som tidligere ateist, så søkte jeg svar på de fleste tvil, men forkynnelsen som jeg finner nå, er så overbevisende og overnaturlig. Og mener at det er en ny tid der det blir slutt på den svake kirken som må ty til lover og regler, og skremme folk til helvete for å holde folk troende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #30 Del Skrevet 19. februar 2009 Til dere som ikke skjønte bæret av det første videoklippet det ble linket til her i tråden: Det handlet om at mange kristne begrunner f.eks. sin fobi mot homofile med noe som står i bibelen. Det står i bibelen, ergo må vi følge det. Så tok "presidenten" et oppgjør med dette synet. Han kommenterte noen av de andre tingene som står i bibelen. Som at man har lov å selge sin datter som slave, at man har rett/plikt til å henrette den som ikke holder hviledagen hellig osv. Det står mye tullball i bibelen. Skulle man basert livet sitt på alt som står der så ville de fleste kristne i dag slitt veldig. Videoklippet viste hvor fantastisk irrelevant det som står i bibelen er for oss mennesker i dag, og derfor burde man heller ikke bruke bibelen som sannhetsvitne på hvorfor homofili er galt. Her var det altså INNHOLDET i videoklippet som var viktig. Klipp nr. 1 altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #31 Del Skrevet 19. februar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=xWqgD7lGneU Dette klippet er genialt =D Dette er altså klippet det er snakk om. Hvorfor velger kristne å tviholde på "regler" skrevet i en nesten 2000 år gammel bok? Jeg vil anbefale dere å LYTTE til det som blir sagt her i klippet, for det er faktisk essensielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 34 Skrevet 19. februar 2009 #32 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg kan ikke forklare det, bortsett fra at det er sterke følelser av intenst hat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #33 Del Skrevet 19. februar 2009 Dette er altså klippet det er snakk om. Hvorfor velger kristne å tviholde på "regler" skrevet i en nesten 2000 år gammel bok? Jeg vil anbefale dere å LYTTE til det som blir sagt her i klippet, for det er faktisk essensielt. Det som vel er det ironiske med disse lovene. Er at bibelen ble skrevet av jøder for jøder. Men ikke prøv og fortell de kristne det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #34 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva er det som plager dere ?. La dem tro på Gud er det hvirkelig så farlig at det finnes mennesker som tror på Gud ? Skader det dere ?. Ja, når resten av verden er i krig og bruker religion som unnskyldning... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #35 Del Skrevet 19. februar 2009 Ja, når resten av verden er i krig og bruker religion som unnskyldning... :cry: Krig har ingenting med Gud å gjøre. Krig har med mennesker og gjøre. Kanskje man skal slutte og finne andre og skylde på og gi skylda til dem som skal ha skylle nemelig MENNESKENE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #36 Del Skrevet 19. februar 2009 Krig har ingenting med Gud å gjøre. Krig har med mennesker og gjøre. Kanskje man skal slutte og finne andre og skylde på og gi skylda til dem som skal ha skylle nemelig MENNESKENE Der er vi forsåvidt enige, for jeg tror ikke det finnes en gud. Men når mennesker bruker gud/religion som unnskyldning/forklaring på hvorfor de "må" drepe andre mennesker så gir det meg ikke respekt for religion. Religion har i hele menneskets historie blitt brukt som påskudd for å gå til krig, invadere, fengsle, drepe og forfølge mennesker. I Norge i dag er det ikke så mye blod, men mange kristne står fortsatt med bibelen i hånda mens de tråkker på mennesker som ikke lever livene slik DE vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 19. februar 2009 #37 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg har noe imot religion, og uten religiøse mennesker hadde vi ikke hatt religion. Derfor har jeg noe imot at folk tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #38 Del Skrevet 19. februar 2009 Menneskets biologi og kultur er grunnen til ondskap. Lol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #39 Del Skrevet 19. februar 2009 Det finnes ikke ondskap, alt er relativt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 19. februar 2009 #40 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg kan ikke snakke for andre, men for meg går det litt sport i det. Ingenting er mer gledelig enn å smadre troens fundament for noen. Det går en stund mellom hver gang jeg vinner en slik retorisk seier, men det er nesten like morsomt når de desperat forsvarer forestillingen sin mens de drives fra skanse til skanse. Morsomt og utfordrende tidsfordriv med andre ord. Svært lite forundrer meg mer enn de som tror at de gjør det du sier du gjør. Da skal en ha god tro på seg selv, og ikke kontrollere om det er riktig det en tror at en har oppnådd. God fornøyelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå