Gå til innhold

Dekking av bord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi skal ha en slags buffet, og lurer på hvordan vi skal dekke bordet.

Det mest praktiske er jo å sette tallerkener ved buffetbordet, men synes det ser veldig tomt ut på bordet uten tallerkener. Dekketallerken er jo en mulighet, men det kan fort bli dyrt å kjøpe inn pga mange gjester.

Hvordan gjør dere det? Noen som vet om BILLIGE dekketallerkener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dekketallerken er ikke så dumt, sjekk e-bay eller nille. Mener å ha sett at de har noen fine til 10 kr stykket om jeg husker rett. men 90 blir jo 900.... nåja

Skrevet

jeg synes det fungerer helt greit at tallerknene dekkes på bordet, og så tar gjestene dem med seg når de skal hente maten.

Gjest SweeT July
Skrevet

Det du kan gjøre er å ha tallerkene ved buffet bordet, og på bordene dekker du slik du vanligvis ville ha gjort, og legger end sanghefte e.l. der som tallerkenen egentlig skulle ha lagt =) Det har vi tenkt å gjøre. :)

Skrevet

Vi legger sangheftet på kuverten der tallerkenen skal ligge. Alle rettene vi skal ha blir servert ferdig på fat.

Skrevet

Tror jeg skal snuse litt rundt etter dekketallerkener. Å plassere sanghefte der tallerken skulle ha vært er ikke dumt.

Jeg blir ikke å plassere tallerkener slik at gjestene må ta dem med når di skal hente mat. Jeg synes det er greit at gjestene kan hente en ny tallerken ved 2. servering. Evt har jeg også tenkt på at det kan plasseres en (kald og "kunstnerisk")forrett ved bordet, også blir buffeten(grillmat) hovedretten.

Har også tenkt at det jeg kan lage en slags fancy brettet serviett og plassere der tallerkenen skulle vært... Hmmm, mye å tenke på..:s

Skrevet
Tror jeg skal snuse litt rundt etter dekketallerkener. Å plassere sanghefte der tallerken skulle ha vært er ikke dumt.

Jeg blir ikke å plassere tallerkener slik at gjestene må ta dem med når di skal hente mat. Jeg synes det er greit at gjestene kan hente en ny tallerken ved 2. servering. Evt har jeg også tenkt på at det kan plasseres en (kald og "kunstnerisk")forrett ved bordet, også blir buffeten(grillmat) hovedretten.

Har også tenkt at det jeg kan lage en slags fancy brettet serviett og plassere der tallerkenen skulle vært... Hmmm, mye å tenke på..:s

Det er også vanlig å sette en brettet serviett der tallerkenen skal stå ja, så det kan du jo gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...