Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har nokså rødlig hud i ansiktet, og jeg syns det er så vanskelig å finne en bra foundation som "dekker" over det røde. Har fått vite at jeg bør gå for en litt gulere type foundation, men heller ikke dette ser ut til å hjelpe. Den ser fin ut når jeg prøver den på hånden, men når jeg får den i ansiktet ser jeg ut som en indianer Jeg ser veldig malt ut. Er det noen som kan gi meg et tips...?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Hei. Jeg har også litt røde partier i ansiktet pluss litt synlige årer. Den beste foundation jeg har er Kanebo total finish. Foundation i fast form. Svamp på vinteren og kost på sommeren. Dekker veldig godt. Finnes i mange farger. Sikkert lurt å få hjelp i parfymeriet til å velge farge. Hvis du har dårlig erfaring med at fargen blir annerledes i ansiktet kan du jo be om å få prøvd den i ansiktet. Lykke til
Hilde Christina Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Har du prøvd å bruke en grønn concealer først?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Har du prøvd å bruke en grønn concealer først? Nei..... Hvordan er den i konsistensen. Forskjellige merker? Gjest over.....
lenema Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har hatt en del problemer med røde områder pga basiron (kvisekrem) og bruker Artdeco sitt mineralpudder. Det dekker utrolig bra, + den matter ned huden. Funket hvertfall for meg og fjerne de røde områdene eller ikke fjerne, men dekker over
Gjest *smak* Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Hei. Jeg har også litt røde partier i ansiktet pluss litt synlige årer. Den beste foundation jeg har er Kanebo total finish. Foundation i fast form. Svamp på vinteren og kost på sommeren. Dekker veldig godt. Finnes i mange farger. Sikkert lurt å få hjelp i parfymeriet til å velge farge. Hvis du har dårlig erfaring med at fargen blir annerledes i ansiktet kan du jo be om å få prøvd den i ansiktet. Lykke til Det der er et veldig bra pudder! Deler dine anbefalinger der. Har det selv også. Dessuten er foundationen, Forever fra Dior også veldig bra mot rødflammende hud. Den dekker bra!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Spørsmålet er jo om du ønsker å dekke huden helt? Selv ønsker jeg ikke å gå med "porselenshud" til vanlig, det ser så unaturlig ut. Til hverdags bruker jeg Dr. Hauschkas fuktighetskrem med farge, den er enkel å påføre med fingrene og gir også fuktighet. Jeg supplerer med en concealer.
Vulpes Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg tror kanskje en grønn concealer kan være beste løsning. Har en grønn pudderconceaeler fra Everyday Minerals selv, og den er super! Hvis jeg har en del røde partier i ansiktet en dag og bruker kun den, "forsvinner" det røde mirakuløst. Concealeren synes ikke, selv ikke i dagslys nå på vinteren med snø ute! (Jeg har gått ut på verandaen og sett meg i et speil). Altså skjuler du rødfargen ved å veie opp med en grønnfarge, i stedet for å skjule rødfargen ved å legge et "lokk" med farge oppå... Sånn tenker i hvert fall jeg Endret 22. februar 2009 av Tonje!
Hilde Christina Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Nei..... Hvordan er den i konsistensen. Forskjellige merker? Gjest over..... Everyday Minerals mint concealer er veldig god! Skrevet om den her: http://www.hildechristina.com/2008/08/hved...-concealer.html Er i pudderform, påføres med kost som ikke har tett bust. Koster omtrent ingenting
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har en slags primer eller base (sånn som påføres etter fuktighetskrem og før foundation) fra Cliniques Redness Solutions serie. Det er en grønn krem som nøytraliserer det røde. Men jeg er ikke så forferdelig rød, så den ble litt too much for meg. Bruker man for mye blir det nesten som huden mister all sin naturlige farge, jeg ser litt grå og syk ut syns jeg. Men det røde forsvinner! Har Mint Concealeren fra EM og, men den har jeg bare brukt på små illrøde kviser med en concealer-børste. Men det var jo egentlig en ganske god idé å bruke den på større områder, er vel bare å bruke en kost som ikke gir et så intensivt/konsentrert fargeresultat.
Vulpes Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Har Mint Concealeren fra EM og, men den har jeg bare brukt på små illrøde kviser med en concealer-børste. Men det var jo egentlig en ganske god idé å bruke den på større områder, er vel bare å bruke en kost som ikke gir et så intensivt/konsentrert fargeresultat. Ja, det er cluet, å ta på et veldig tynt lag. Skal jo ikke så mye til før det er nok. Tar man på for mye ser man grågrønn ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå