Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet =(
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har et lite problem. Jeg har nemlig oppdaget bart, noe jeg aldri har sett påeg meg selv før, kun dun. Og jeg kommer frem til at det er nok min egen skyld, som en gang for gøy, barberte meg med barberhøvel....

Nå sitter jeg her, og er helt på gråten, for jeg føler hele verden kan se det. Jeg er klar over at jeg er nok den eneste som studerer det området, men jeg trenger hjelp.

Jeg vet man ikke skal barbere bort "barten" sin, men jeg har hørt om laserbehandling (?), hvis noen kan fortelle meg hvor jeg finner slike klinikker i oslo, så hadde det vært supert. jeg har også hørt at man ikke burde bleke "barten" sin? Men at voksing er veldig bra, og at barten holder jeg borte i 3 uker?

Kan noen være så snill og råde meg til noe bra? Jeg er virkelig fortvilet, og nekter å forlate huset før jeg gjør noe med det. Det knekker selvtilliten min. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du...slapp helt av! du behøver verken laser eller høvel. en venninne av meg har samme problemet, og bruker å vokse det bort.

det finnes voks til overleppen på HM. dette er superlett og billig måte å fjerne de på!

så ta det rolig du, det er jo virkelig ingen verdensproblem... :)

løp og kjøp og du er kvitt problemet :)

Gjest fortvilet =(
Skrevet
du...slapp helt av! du behøver verken laser eller høvel. en venninne av meg har samme problemet, og bruker å vokse det bort.

det finnes voks til overleppen på HM. dette er superlett og billig måte å fjerne de på!

så ta det rolig du, det er jo virkelig ingen verdensproblem... :)

løp og kjøp og du er kvitt problemet :)

Tusen takk, Stella K'. Vet du om jeg kan bruke vanlig voks som jeg bruker til å barbere leggene mine med? Eller må det være en som er egnet for ansikt?

Skrevet

Jeg har også litt barttendenser, men ikke direkte mørke hår. Synes likevel godt når de er tette! Har kommet frem til at jeg ikke trenger vokse, men er fornøyd med å bruke slike "øyenbrynshårforkortere", eller hva du kaller dem! 4 pk på Vita for en slikk og ingenting:)

Gjest fortvilet =(
Skrevet
Jeg har også litt barttendenser, men ikke direkte mørke hår. Synes likevel godt når de er tette! Har kommet frem til at jeg ikke trenger vokse, men er fornøyd med å bruke slike "øyenbrynshårforkortere", eller hva du kaller dem! 4 pk på Vita for en slikk og ingenting:)

Ja, jeg skjønner. I mitt tilfelle så er det litt på siden, det er nok bare jeg som kan se det, men likevel så er det fryktelig irriterende. Derfor varmer jeg opp voksen nå, og håper på mirakel. Er det noen her som vet om hårene vokser ut harde etter voksing? Er det virkelig lurt, eller burde jeg la det ligge (noe jeg ikke gjør, jeg nekter..)

Skrevet

Du må kjøpe voks som er beregnet på ansiktet!

Skrevet

når man vokser hårene, tar du det fra roten, og de kommer opp som de var eller faktisk litt mykere og midre. så dette "problemet" ditt er jo vikelig lite å bekymre seg over :)

det finnes voks på HM du får kjøpt som er egnet til ansiktet(mye mindre strips), men man kan sikkert bruke de som er beregnet på leggene også... bare klipp av i mindre deler ;)

Gjest fortvilet=(
Skrevet
når man vokser hårene, tar du det fra roten, og de kommer opp som de var eller faktisk litt mykere og midre. så dette "problemet" ditt er jo vikelig lite å bekymre seg over :)

det finnes voks på HM du får kjøpt som er egnet til ansiktet(mye mindre strips), men man kan sikkert bruke de som er beregnet på leggene også... bare klipp av i mindre deler ;)

Takk igjen, stella K'. Den jeg brukte var beregnet for både ansikt og kropp. Så der var det problemet løst. Nå har jeg vokset bort "barten" min, og er veldig fornøyd med resultaltet. Nå er jeg redd for å se ut som en mann om 3 uker, men stoler på det dere sier her. Tusen hjertelig:)

Skrevet
Takk igjen, stella K'. Den jeg brukte var beregnet for både ansikt og kropp. Så der var det problemet løst. Nå har jeg vokset bort "barten" min, og er veldig fornøyd med resultaltet. Nå er jeg redd for å se ut som en mann om 3 uker, men stoler på det dere sier her. Tusen hjertelig:)

hvis du har blitt litt rød og nuppete, er dette helt normalt, det går bort igjen etter noen timer!

og neeeei, du blir ikke seende ut som en mann,he he! du er nå litt søt også da!! men stol på det, å vokse hår gjør INGEN ting. en jeg kjenner har vokset armene sine i mange mange år, og nå er hårene faktisk nesten borte :) så der ser du :)

Gjest fortvilet=(
Skrevet
hvis du har blitt litt rød og nuppete, er dette helt normalt, det går bort igjen etter noen timer!

og neeeei, du blir ikke seende ut som en mann,he he! du er nå litt søt også da!! men stol på det, å vokse hår gjør INGEN ting. en jeg kjenner har vokset armene sine i mange mange år, og nå er hårene faktisk nesten borte :) så der ser du :)

Takk, du har virkelig klart å roe meg ned, stella K. :) Skal huske på alt det du har nevnt her over. Stusset litt over nuppene, men nå er jo saken forklart. Enda et problem som er ute av verden.

Det høres logisk ut, ja. Men enkelte ganger er logikk det siste man tenker på, dessverre :P hehe.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg og ei venninne har brukt voks, men får kviselignende (sikkert betente hårsekker) av det, og det ser nesten værre ut, for det blir endel av dem. Og de ligger røde en god stund, nesten til neste voksing. Så det jeg gjør er å ta en brødpose med isbiter mot overleppen og hammre løs med pinsetten. Da tar jeg akkurat de svarteste, og lar de lyse være igjen, så det ikke ser helt strigla ut.

Skrevet

Napp med pinsett. Pleier å sitte å gjøre det når jeg leser/ser på tv. Man trenger ikke speil til det, liksom.

Men ikke gidd å prøve å fjerne den om hårene er lyse eller ikke sees om man står mer enn 20 cm fra deg. :P

Gjest Gjest_Nadia_*
Skrevet (endret)

Slapp av frøken, skjønner godt hvor fortvilende det er, men det er alltid en løsning.

Vols kan fjerne det, og det tar lengere tid før barten vokser ut igjen i sammenlign md høvel ja, men HVIS du vil bli hårfri der, så burde du prøve laserbehandling ja.

Lykke til :klemmer:

Inlägget redigerat, se reglerne

/Furstina (mod)

Endret av Furstina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...