Gjest Gjest_student_* Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Hvordan er det med leverpostei? Går det ut på at man ikke kan spise hvilken som helst del av dyret eller er det bare kjøttet vegetarianere ikke spiser?
Gjest Frosk Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Nei, leverpostei er ikke vegetarisk. Vegetarianere spiser verken kjøtt eller fisk, det inkluderer da lever, nyrer, lunger og alle andre kroppsdeler Det finnes flere ulike grupper av vegetarianere: lakto-ovo vegetarianere spiser både egg og melkeprodukter, og utgjør den største gruppen av vegetarianere i Norge. Lakto-vegetarianere spiser melkeprodukter, ovo-vegetarianere spiser egg - og veganere spiser ingen animalske produkter i det hele tatt. Med andre ord, en veganer er også vegetarianer - mens en vegetarianer ikke nødvendigvis er veganer.
Gjest Ludovie Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg skjønner nå at vegetarianere har litt av hvert å stri med. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å spise borte hvis jeg hadde vært vegetarianer.
Antagonist Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Mine besteforeldre var sjokkert da de fant ut at jeg ikke kunne spise pølser, kjøttkaker og kjøttkraft som vegetarianer Jeg tror de trodde det var konsistensen på kjøttet som var problemet...
Gjest Deception Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg husker at jeg stod bak en person på et baguettsted på en flyplass, og personen spurte om de hadde noe vegetarisk. Damen bak disken svarte: "vi har kylling!"
salsera Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Jeg skjønner nå at vegetarianere har litt av hvert å stri med. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å spise borte hvis jeg hadde vært vegetarianer. Jeg føler meg av og til masete når jeg spør detaljert om hva som er i maten, men det er dessverre ofte nødvendig. Frosk kom som vanlig med en veldig bra forklaring.
cilipili Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Hehehe.. Ikke alltid like lett. Noen ganger blir jeg rett og slett målløs. "Du spiser vel salami for eksempel?" er det beste spørsmålet jeg har fått
Gjest Oza Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Jeg er sånn halv vegetarianer, kan jeg vel kalle det, jeg spiser ikke kjøtt bortsett fra kylling og fisk. Grunnen er vel egentlig at det gjør meg litt kvalm å tenke på hva det egentlig er jeg spiser, klarer liksom ikke svelge det. Kylling gjør meg og litt uggen innimellom, kommer helt ann på hvordan den er tilberedt. Jeg må spise noe kjøtt ellers blir jeg dårlig grunnet underernering. (Som nå begynner å bedre seg) Jeg spiser noen ganger kyllingpostei, men det er veldig sjelden. Endret 19. februar 2009 av Oza
Gjest Frosk Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Jeg skjønner nå at vegetarianere har litt av hvert å stri med. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å spise borte hvis jeg hadde vært vegetarianer. Som salsera sier, jeg føler meg ofte masete når jeg spør. Men når man ber om noe vegetarisk og blir tilbudt ost & skinke, kylling, fisk i alle varianter, reker... da skjønner man jo at det kan være greit å presisere hva man vil ha. Husker én gang jeg spurte om de hadde noe vegetarisk, og servitøren svarte "spiser du ost med løpe" - da ble jeg imponert, da! Jeg er sånn halv vegetarianer, kan jeg vel kalle det, jeg spiser ikke kjøtt bortsett fra kylling og fisk. En omnivor som ikke spiser rødt kjøtt, vil jeg kalle det
LilleBille Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Hvordan er det med leverpostei? Går det ut på at man ikke kan spise hvilken som helst del av dyret eller er det bare kjøttet vegetarianere ikke spiser? Denne tråden minnet meg om "Innholdet i karbonadedeig-tråden"
cilipili Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Må si meg enig med Frosk. Er ikke noe som er halvt vegetarianer. Det at noen kaller seg ting som dette er mye av grunnen til at det finnes spørsmål som: "Men du spiser vel kylling?". Og at vi plutselig får reker i "vegetarsalaten".
Sheherasade Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Må si meg enig med Frosk. Er ikke noe som er halvt vegetarianer. Det at noen kaller seg ting som dette er mye av grunnen til at det finnes spørsmål som: "Men du spiser vel kylling?". Og at vi plutselig får reker i "vegetarsalaten". Jepp. Til dere som spiser både det ene og det andre: I HIMMELENS NAVN, SLUTT Å KALLE DERE VEGETARIANERE!!! Var på en konferanse forrige uke, og spurte om de ikke hadde baguetter som var vegetariske. Fikk til svar at de hadde noen med tunfisk...
Gjest Lenti Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er halvt huleboer. Jeg bor riktignok inne, men jeg har klubbe da! Alvorlig talt, jeg er så drittlei folk som skal skryte på seg ting, og utvanne begreper. Det er utrolig mange "vegitarianere" der ute som spiser fisk og kylling, gitt. Beste er når de påpeker at det bare er en gang i blant... For å ikke snakke om hvor drittlei jeg er "veganere" som ikke helt skjønner poenget, og som tramper rundt på døde kuer, og som gjerne trekker på seg en tjukk ullgenser når det blir litt kaldt. "Men, jeg spiser jo ikke kjøtt, da, jeg er veganer jeg ass". /rant.
cilipili Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Enig. Jeg er ganske drittlei det. En vegetariener er en vegetariener! En spiser IKKE kylling, fisk, skalldyr eller pinnekjøtt bare på julaften. Det skaper mye misforståelser og fordommer når noen er "vegetarianer, men spiser kylling og fisk". Og da særlig for oss som virkelig er veggiser. Endret 19. februar 2009 av cilipili
cilipili Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 Denne tråden minnet meg om "Innholdet i karbonadedeig-tråden" Hahahaha! Den var morsom
Markjordbær Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 De "vegetarianerene" som spiser litt kjøtt en gang i blant kalles flexitarianere.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #17 Skrevet 19. februar 2009 Vegetarianere hadde i hvert fall ikke spist denne leverposteien: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6487834
Gjest gammel veganer Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 Vegetarianere hadde i hvert fall ikke spist denne leverposteien: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6487834 "Da kan bakterier komme inn og utvikle seg til mark" Evulosjon i en leverposteiboks?
Gjest Frosk Skrevet 19. februar 2009 #19 Skrevet 19. februar 2009 De "vegetarianerene" som spiser litt kjøtt en gang i blant kalles flexitarianere. ...eller omnivore
Gjest Oza Skrevet 19. februar 2009 #20 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Øh, sorry da. Kaller meg forsåvidt ingen ting, men spiser ikke det jeg ikke vil spise. Har også masse mat allergier, finnes ikke noe spesifikt navn som dekker alt dette, jeg spesifiserer ganske enkelt hva det er jeg vil/kan ha om jeg spiser ute. Endret 19. februar 2009 av Oza
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå