Gå til innhold

Nazistbilder i farger

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joa, gjorde kanskje det. Men hvorfor i allverden driver du å søker opp fargebilder fra nazityskland for å få følelsen at man er midt i mengden?

Skrevet

Ja, det virker mye nærnere i tid i farger. Det er naivt å tro at mennesker har endret seg noe nevneverdig, bare fordi klesmoter og noen årstall skiller. Vi har utviklet oss lite de siste årtitusener.

Det våpenkappløpet som ble satt i gang ved de to store kriger, er samtidig hva vi kan takke det tekniske utviklingsnivået vi ligger på i dag. Legg for eksempel merke til denne karen, hvor mp3-pluggen glapp ut av øret. Du ser den henger nedenfor sersjantplata.

Enda nærmere vil det virke, om falming og uskarpheter photoshoppes litt.

Skrevet

Oj! Spesielt.

Jeg er glad jeg klikket, jeg troddet dette var den linken her:

http://community.livejournal.com/euro_photos/194356.html

Viktig å vise dette synes jeg. For det er ikke så fjernt verken i tid eller oppførsel fra det enkelte gjør idag.

Ja til fargebilder på skolen også, jeg tror unger trenger å se fargebilder for å faktisk forstå at det har skjedd i "vår" tid. Nå begynner jo mange å dø fra oss, og bildene er alt vi har fra den tida. Da kan man ikke sitte og høre på bestefar lengre, for slektningen som engang var i krigen er i dag oldefar og gjerne død..

Gjest StockDama
Skrevet

Stilige bilder, ikke at jeg støttet det de gjorde =p Men bildene er utrulige gode.

Skrevet

Oi! Nå følte jeg meg litt dum, for jeg visste ikke engang at det gikk an å ta så gode fargebilder på den tiden. Man får virkelig et annen inntrykk av disse, synd jeg aldri fikk se slike bilder på skolen!

Skrevet
Oi! Nå følte jeg meg litt dum, for jeg visste ikke engang at det gikk an å ta så gode fargebilder på den tiden. Man får virkelig et annen inntrykk av disse, synd jeg aldri fikk se slike bilder på skolen!

Jo, fargefilmen var nyutviklet, både i Tyskland og USA. Men ble lite brukt, fordi fremkallingen var mer krevende, og de fleste medier opererte i svarthvitt. Men der finns også levende filmopptak fra i alle fall tysk side, som ble tatt opp, sannsynligvis i propagandaøyemed for å vise hvor teknisk avansert de var for folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...