Gå til innhold

hva viser jeg av norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

får besøk av en latin - amerikaner 28 juli som skal være i norge en mnd. Hva skal jeg vise han av oslo, stavanger, bergen og evt haugesund? skjer det noe spesielt i denne tiden? hvilke museer er interessante?

:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør oppover E6 fra Oslo, etter at dere har besøkt museene på Bygdøy, inkludert Folkemuseet. På Hamar har dere Vikingskipet - fortsett til Lillehammer og Maihaugen. Hele Gudbrandsdalen er jo flott.

Dere kan kjøre Valdres og over Fillefjell til Bergen. Og ta Haugesund fra der. Stavnger og så ned Lyngdal og Kristiansand tilbake til Oslo.

Det går også an å kjøre Dombås, Åndalsnes, Trollveggen, Møre, og Volda og Bergen den veien. Eller ta nordover mot Molde og ta en runde over Altalnterhavsveien. Fiskesuppe spiser dere hos Arne på Bud. Spander på karen svele og kaffe på ferga. Kjør tilbake, Sunnmøre og vips så er dere i Volda og kan fortsette til Bergen.

Museer og sånn underveis er det massevis av - skaff deg en NAF-bok, det får du ved å bli medlem av NAF, eller lån av noen som har.

Gjest Anonymous
Skrevet

I Bergen må du ta han med deg over vidden, der dere starter ved enten fløyen eller Ulriken og går fra det ene stedet til det andre. Turen tar ca 5 timer, men det er uttrolig vakkert der på denne tiden av året.

Akvariet er også en ting du kan vise han i Bergen, ellers er bryggen bare kjempe koselig på sommeren og torget selvfølgelig.

Det dere også kan gjøre er å ta fløybanen opp sent på kvelden ( om det blir så mørk da :wink: ) og se utover Bergen på alle lysene.

Ønsker dere en fin tur

Skrevet

Jeg sier bare en ting: The Golden route!

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Hvis du har tilgang til bil i Bergen, så kan du ta du turen ut til Lysøen, Ole Bulls hjem ute ved Lysekloster/Os. Veldig sjarmerende plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...