Morea Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Ok. Nå har jeg vært på dette forumet lenge nok til å burde vite hvor jeg skulle skrive dette, men,,, Min kjære og jeg er i avstandsforhold på andre året, og han kommer på fredag. 1. Er det noen som vet om noen gode konserter el på lørdag eller søndag? Vi liker typisk musikk av typen rock/elektronika som er litt lite mainstream, type "urørt", altså noe litt nytt og spennende. Vet det skjer en del av det denne helgen, men hva er bra? Rockefeller/John Dee og alle de andre har konserter av urørt/bylarm, men hva hadde dere valgt og hvorfor? 2. Vi ønsker å gå ut og spise på et bra sted, romantisk, men ikke for dyrt. Altså 1500 for to med aperitif og alt annet er greit. 3. Han er brite. Altså, ski er ikke et alternativ, men han elsker snø. Er det noe sted i marka vi kan gå til fots, eller andre steder nært oslo som er vakkert til fots på vinterføre. 4. Noen gode utstillinger å anbefale. Liker alt fra samtidskunst til nasjonalgalleriet. Help meg! Jeg er den som alltid stiller opp på venners forslag og liker det, men er litt treig selv..... Men ønsker å få til en god package for en gangs skyld.
Gjest Gjest_vimsa_* Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Rundt songsvann er det en brøytet sti... Eller så kan dere ake i korketrekkeren, fantastusk føre der nå. Og man får leid kjelke og hjelm der oppe.. Også kan man ta en øl på frognerseteren... Skøyter i spikersuppa... Frognerparken er flott om vinteren.... Utstliiningen på Nobels fredssenter er bra:-*)
Solbærsaft Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Santinos er en fantastisk italiensk restaurant med kjempegod mat. Ganske rimelig også. Jeg og kjæresten var å spiste der og betalte 600 kroner for middag, hvitløksbrød, drikke (alkoholfri, riktignok) og dessert til begge to. Ellers er jo både sognsvann og spikersuppa foreslått. Hva med å dra på teknisk museum ?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 gå en tur i østmarka eller nordmarka og ta en kopp kakao foran peisen i en av disse skogsstuene/kafeene, det er veldig koselig og romantisk:) på yayas resturant er det rimelig og spennende, er en thilandsk resturant hvor innredningen er som du skulle vært i thiland og en gang i timen er det som om en flodbølge (tror jeg det var) kommer... god mat også...frognerparken, vigelandsparken, munch museet, eller barnekunstmuseet er også bra. teknisk museum er gøy!
Gjest KateW Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg syns YaYas var skuffende.... Jeg vil anbefale Lemongrass, eller Lasåda, som må være Norges minste Italienske restaurant, men ytterst intim og koselig. Jeg elsker Nasjonalgalleriet, er Munch-utstillinger der nå i helgene kl 14. Ellers Korketrekkern! Ja, og Amen:)
LilleBille Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Jeg syns YaYas var skuffende.... Jeg vil anbefale Lemongrass, eller Lasåda, som må være Norges minste Italienske restaurant, men ytterst intim og koselig. Jeg elsker Nasjonalgalleriet, er Munch-utstillinger der nå i helgene kl 14. Ellers Korketrekkern! Ja, og Amen:) Enig i både at YaYas var skuffende. Grei mat men ikke noe mer. Henger meg på anbefalingen av Lemongrass. Og om dere ikke vil ake/gå på ski - er jo likevel Frognerseteren helt herlig. Sitte i solen med varm kakao - og se utover vinteroslo.
Morea Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2009 Tusen takk for mange fine svar! Da har jeg litt å foreslå.
Gjest Grafica Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 Skal dere ha italiensk, vil jeg anbefale Olivias i heggedalsveien fremfor Santinos. Vært begge steder, Olivias så sent som i helgen. Nyyydelig lokale, kjempegod mat (rundt 170-180 for hovedrett pasta, under 100kr for dessert, noen andre priser husker jeg ikke), og rask servering og god service
Morea Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2009 Er det noen som vet om steder hvor det spilles blues eller jazz i helgene da? Og som ikke er en for, skitten bule. Sånn passe brunt er ok altså, a la Gamla ol. Men ikke den typen som åpner tidligere den dagen trygda kommer (Nå kommer ikke den lenger har jeg lest i avisen, men dere vet hva jeg mener...)
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Jazz på Herr Nilsen er kjempe koslig http://www.herrnilsen.no/ KOS DERE
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Ta dere en rusletur i Frognerparken en dag det er sol, er helt nydelig der nå :-) Brasserie 33 ved Stortinget, veldig god mat, treretters for 3-400 kroner.
Gjest Gjest_stinepine_* Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 se på [url=http://www.visitoslo.com]der får du opp en del tips om alt du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå