Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig med utdannelsen. Nå utlyses det en svært spennende og utdanningsrelevant stilling i hjembyen min. Det er rett og slett drømmejobben.. Erfaringen jeg har fra deltidsjobb passer utmerket inn i stillingsbeskrivelsen. Jeg har veldig lyst til å søke, men lurer litt på om jeg tør..:

For det første er jeg jo ikke ferdigutdannet før vitnemålet er i hånda i juni..Er det kanskje litt "kjepphøyt" å søke nå? Stillingen har oppstart i august.

For det andre er stillingen ganske høyt oppe i systemet. Eller for å presisere, kontoret er ganske høyt oppe i systemet, stillingen er en av flere på det kontoret. Jeg lurer på om det heller forventes at folk med lengre erfaring eller kun toppkarakterer søker denne jobben..

Det søkes primært etter folk med min utdanning, men slik jeg forstår utlysningsteksten, ønsker de muligens noen med mer "tyngde".. Vet det er vanskelig å uttale seg om på generelt grunnlag, men håper noen tar seg tiden. Tør jeg eller tør jeg ikke søke?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel bare å søke?

Det verste som kan skje er jo at du ikke får jobben, og det får du jo hvertfall ikke hvis du ikke søker.

Endret av Kakee
Skrevet
Det er vel bare å søke?

Det verste som kan skje er jo at du ikke får jobben, og det får du jo hvertfall ikke hvis du ikke søker.

Jo, jeg tenker egentlig slik. Men så slår det meg at søkerlisten "offentliggjøres" og at det kanskje oppleves som merkelig at jeg som nyutdannet søker..?

Skrevet
Jo, jeg tenker egentlig slik. Men så slår det meg at søkerlisten "offentliggjøres" og at det kanskje oppleves som merkelig at jeg som nyutdannet søker..?

Det tviler jeg på. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Burde ikke denne flyttes til "utdanning"-forumet??

Skrevet

Skjønner at det kan føles litt skummelt. Men stillingen utlyses for at de ønsker å komme i kontakt med aktuelle kandidater. Hvis du mener at utstillingsteksten ikke treffer helt, ville jeg skrevet det i søknaden, for å vise selvinnsikt.

Skrevet

Vet ikke om det gjelder i den stillingstypen du søker, men ser i avisa her når søkerlister offentliggjøres som ved rektorstillinger, lensmennstillinger osv, at det ofte er noen som har forebeholdt seg å få navnet sitt offentliggjort. Så man skulle tro at du kan gjøre det i ditt tilfelle også.

Det at du også søker så tidlig før endt utdanning, viser engasjement og iver for å komme ut i yrkeslivet, noe som jeg tror du vil ha en fordel av. :)

Så stå på, søk og vis at det er deg de vil ha! Lykke til :klem:

Skrevet

Det er bare en fordel å vise engasjement og ambisjoner! Søk i vei! Kom til å tenke på en diskusjon mellom naboparet: Hun turde ikke å søke fordi hun ikke oppfylte 1 av de ønskede kvalifikasjonene, han søkte så fort han faktisk kunne oppfylle 1 av de! :)

Skrevet

Alle som snart er ferdig med utdannelse må søke jobb. Eller de bør hvertfall. Og hva er da mer naturlig å søke en jobb som passer innenfor din utdanning?

Skriv i søknaden at du er under utdaning og at du er ferdig xx.xx.2009

Send med en kopi av f.eks forrige karakterutskrift.

Lykke til.

Skrevet

Jeg søkte på jobb da jeg hadde et halvt år igjen av utdanningen min jeg. Jeg fikk jobben og begynte å jobbe med en gang (manglet 2-3 eksamener og hadde ingen undervisning). Så jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt å søke 4 måneder før du er ferdig, trodde det var normalt jeg. :klø:

Skrevet

Søk! Er det noen tvil? Men jeg må bare si at det ikke er så lurt å nevne hva man ikke kan allerede i søknaden. Å vise selvinnsikt er bedre å gjøre på intervjuet enn i søknaden.

Skrevet

Jeg slang tilfeldigvis inn en søknad 1,5 år før jeg var ferdig med mastergraden, uten annen erfaring enn sommerjobbing. Ambisjonen med søknaden var egentlig bare å få erfaring med søknadsskriving og førstegangsintervju. Plutselig var jeg gjennom til annen- og tredjegangsintervju, og fikk en telefon med jobbtilbud. Forstår fortsatt ikke hva som skjedde. Men er veldig glad for at jeg sendte den søknaden til tross for at jeg følte meg litt overambisiøs der og da.

Skrevet

Det irriterer meg litt at ingen har flyttet denne enda...? Burde lagt på karrieresiden.

Skrevet

Søk i vei. Du har ingenting å tape. Tidsmessig, er det ikke for tidlig. Om de ønsker en med mer erfaring, velger de en annen. Hvis ikke, kan det være de velger deg. Man blir fort litt selvkritisk som nyutdannet, men man må tørre å hevde seg selv litt også.

Skrevet

Send inn en søknad og selg deg selv og din kunnskap. Det er bedre å søke enn å ikke søke!! Vil du ha jobben eller ikke? Du får den aldri om du ikke søker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...