Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Jeg skal kjøpe meg langrennski, og har oppdaget at det da ikke bare er høyde som spiller inn, men også vekt..Så vidt jeg forstod så har det med vekten noe å si på hvor vekten på skiene blir lagt...Men så er problemet det at jeg veier noen kilo for mye i forhold til hva jeg vil. Er derfor på tur ned i vekt. Men hva skjer om jeg kjøper et par ski som er beregnet på 85 kilo nå, og så når jeg senere skal bruke de har jeg gått ned til 70 kilo feks. Vil det ha mye å si?..Burde jeg kjøpe ski som er beregnet på den vekten jeg har nå, eller kan jeg kjøpe feks ski for 70 kg nå, og likevell bruke de nå?Noen som har peiling?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Ja, shortcut ski spiller vekten inn pga spennet i skien, ikke lengden. Vanlige langrennski så er det høyden din og lengden på skiene. Jeg kjøpte også ski nå og valgte en helt ordinær pakke men fikk tilbud om disse, og endte om med like lange ski som jeg vanligvis ville valgt, pga vekten min. Men jeg skal bruke dem NÅ, ikke en gang langt frem når jeg veier mindre, så for meg så var saken grei. Du får fint en skipakke for en tusenlapp nå - i sentrale strøk i hvert fll - så da ville jeg kjøpt det jeg trenger nå og evt byttet senere om og når behovet endrer seg.
Gjest b Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Å hvis du ikke er godt vant til å stå på ski fra før, så pass på at du ikke får for lange ski Da forsvinner gleden av å gå på ski raskt hvis de er så lange at du ikke klarer å styre de. Lykke til med skikjøpet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå