Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor lager de så dumme reklamer? Tror egentlig denne industrien at vi er stokk dumme?

Det er klart at de skal nå ut til forskjellige mennesker i forskjellige aldersgrupper. Men jeg tror ikke jeg kjenner til NOEN som orker å ta slike reklamer seriøst. Heller ikke da jeg var 15!

Er ikke de ute etter at man skal kjøpe produktene?

Man vet da at en rosa lippgloss som dette ikke er noe god reklame for en lippgloss? Hvem vil kysse sånt klisj-klasj ?? Hvem vil ha sånne klisjete lepper egentlig? OG nei, lippgloss forstørrer ikke leppene dine på ordentlig.

Og maskara reklame. MAN SER JO AT PERSONEN HAR JUKSEØYENVIPPER PÅ NOEN GANGER! og når man vet at det blir manipulert, virker det ekstra uproft å ha dette så synlig.

Jeg så på "style her famous" hvor en ville ligne på Salma hayek. Da hørte jeg at de sa at hun aldri har farget håret sitt!

Gjett hva slags reklame som kom litt senere? Salma Hayek i en hårreklame!!!

Ærlig talt....

Because you deserve it?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre så kjøper folk produktene likevel. Vi er sauer!!

den dagen vi frigjør oss fra at vi MÅ ha det som er populært og som er i blader og på tv, så vil også sånne reklamer slutte.

Jeg ser knapt på TV jeg :). Jeg kjøper og liker det jeg synes ser spennende ut.

Jeg har også mye rar musikk jeg ofte finner før det blir populært. Venner ser på samlingen min og hører litt på mine favoritter, og sier bare "øøøh så mye stygg musikk". Så går det 3 uker. Så er den artisten plutselig "overalt", og jeg blir spurt "har du noe av X X?". Ja så klart jeg har noe av ham, du hørte jo på ham her for 3 uker siden?? Da prater de det bare bort at de nå liker noe som de før syntes var søppel..

Jeg tror det går for det samme. Gud forby at man liker noe som ingen har likt først..

Selvstendig tankegang folkens! Hvor har den blitt av?

Skrevet

Dette må jeg bare kommentere for det er noe jeg også har tenkt på rimelig ofte. Det aller aller tristeste er at slik reklame ser ut til å være mer for at modellene skal kunne utnytte sitt dårlige skuespill"talent" i en reklame, enn å egentlig få frem budskapet.

Må le godt hver gang de skal lage "cover girl" reklame i top model :tongue: Når de skryter over hvor bra reklamen ble etterpå, at produktet ble bra fremlagt og leppene så pene blir jeg :vetikke: Fjottete industri. (for det er jo ikke bare modellenes skyld)

Skrevet (endret)

"Har du eksem? Prøv Dexem!"

"Bang, og smusset er vekk!"

:lete:

Noen ganger lurer jeg på hva folk som lager reklamer tenker.

Må ellers si meg enig ang. diverse sminke- og hårproduktreklamer. Alle vet jo at nei, øyenvippene blir ikke ti ganger større og sprer seg så pent og perfekt som på reklamen, men likevel selger produktene. Det samme gjelder shampo osv. Alle vet at du ikke får like perfekt hår som hun i reklamen hvis du farger håret selv hjemme, men likevel, så kjøper folk.

Blæ.

Endret av Wind
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg kan si meg enig i at mange av reklamene er "teite" og dårlige, men det med at vi blir påvirka av de til å kjøpe produktene skjer desverre ubevisst enten vi vil eller ikke og uansett om vi ved vårt bevisste synes at reklamene er totalt dumme.

For selv om vi bevisst ikke "løper og kjøper" noe etter å ha sett en reklame, så infiltreres reklamebudskapet inn i oss, gjennom tv, posters, internett, radio/lyd osv, og hjernen vår fungerer desverre sånn at når vi f.eks hører eller ser en ting/farge eller whatever mange nok ganger, eller ofte nok så tror hjernen at dettte er noe vi vil ha..Her spiller jo dette med musikk, moderne farger osv inn, vi tror vi synes grønn er den fiiineste fargen i verden, men sannheten er OFTE at butikkene er proppfulle av grønne varer, strategisk plassert slik at vi skal tiltrekkes av det, - og vi ser grønt på folk overalt og begynner ettehvert å synes at d er fint, selv om vi bevisst ikke vil følge "moten". Man ser jo tydlig eksempler på dette via moter som boblejakker, tights, slengbukser, vester alt ettersom hva som kommer i tiden.

Og f.eks hvis vi går i butikken og skal ha sjokolade, eller ost, eller vaskemiddel, så er det jo ofte mange forskjellige varianter å velge i, og hvem av dem vi velger avhenger selvfølgelig av mange faktorer, men sjansen for å velge det vaskemiddelet som vi bevisst eller ubevisst har blitt utsatt for slagord, eller en fargetilknytning eller har sett overalt så kjenner hjernen vår den igjen og vil da velge den kanskje framfor den andre varianten...Så å si at man ikke blir påvirka det funker desverre ikke. Man blir jo selvfølgelig påvirka av andre faktorer enn reklamefilmer på tv i seg selv, det være seg gjennom venner, bekjente, plakater i butikken, farger, design, - men alt dette er sum a sumarum reklame eller markedsføring. Det skjer overalt hele tiden, uten at vi er det bevisst, - ikke bare gjennom reklamefilmene på tv.

Skrevet
Jeg kan si meg enig i at mange av reklamene er "teite" og dårlige, men det med at vi blir påvirka av de til å kjøpe produktene skjer desverre ubevisst enten vi vil eller ikke og uansett om vi ved vårt bevisste synes at reklamene er totalt dumme.

For selv om vi bevisst ikke "løper og kjøper" noe etter å ha sett en reklame, så infiltreres reklamebudskapet inn i oss, gjennom tv, posters, internett, radio/lyd osv, og hjernen vår fungerer desverre sånn at når vi f.eks hører eller ser en ting/farge eller whatever mange nok ganger, eller ofte nok så tror hjernen at dettte er noe vi vil ha..Her spiller jo dette med musikk, moderne farger osv inn, vi tror vi synes grønn er den fiiineste fargen i verden, men sannheten er OFTE at butikkene er proppfulle av grønne varer, strategisk plassert slik at vi skal tiltrekkes av det, - og vi ser grønt på folk overalt og begynner ettehvert å synes at d er fint, selv om vi bevisst ikke vil følge "moten". Man ser jo tydlig eksempler på dette via moter som boblejakker, tights, slengbukser, vester alt ettersom hva som kommer i tiden.

Og f.eks hvis vi går i butikken og skal ha sjokolade, eller ost, eller vaskemiddel, så er det jo ofte mange forskjellige varianter å velge i, og hvem av dem vi velger avhenger selvfølgelig av mange faktorer, men sjansen for å velge det vaskemiddelet som vi bevisst eller ubevisst har blitt utsatt for slagord, eller en fargetilknytning eller har sett overalt så kjenner hjernen vår den igjen og vil da velge den kanskje framfor den andre varianten...Så å si at man ikke blir påvirka det funker desverre ikke. Man blir jo selvfølgelig påvirka av andre faktorer enn reklamefilmer på tv i seg selv, det være seg gjennom venner, bekjente, plakater i butikken, farger, design, - men alt dette er sum a sumarum reklame eller markedsføring. Det skjer overalt hele tiden, uten at vi er det bevisst, - ikke bare gjennom reklamefilmene på tv.

Helt riktig. Men man må være bevisst på det

Skrevet

Jeg er av dem som sjeldent blir påvirket av reklame fordi jeg holder meg til det jeg alltid har brukt...

Men det hender at når jeg skal kjøpe noe nytt, så er det lettere å prøve noe man har sett reklame for.

Jeg husker spesielt en gang jeg skulle ha en ny mascara, og mitt gamle merke var gått ut av produksjon.

Da husket jeg at jeg hadde sett reklame for en mascara som skulle forlenge vippene ved først å påføre en "primer" før mascaraen ble lagt på.

Dette måtte jeg prøve...

Det fungerte for så vidt, men vippene ble så tunge at jeg knapt klarte å holde øynene åpne... :fnise:

Skrevet
Jeg husker spesielt en gang jeg skulle ha en ny mascara, og mitt gamle merke var gått ut av produksjon.

Da husket jeg at jeg hadde sett reklame for en mascara som skulle forlenge vippene ved først å påføre en "primer" før mascaraen ble lagt på.

Dette måtte jeg prøve...

Det fungerte for så vidt, men vippene ble så tunge at jeg knapt klarte å holde øynene åpne... :fnise:

Haha, det har jeg også gjort! Var utrolig ubehagelig å ha på både den hvite og sorte maskaraen!

Men angående teite reklamer, så syntes jeg reklamen om Jotun Sense er så utrolig unødvendig! (Dere vet den der med barbiene i huset som tror de vil bli forgiftet av malingen)

Hva i all verden har utroskap med familievennlig maling å gjøre? Samtalen der barbien forteller at det er Trygve/Terje på kontoret som er faren til barnet hennes syntes jeg ikke har noen ting å gjøre der! Jeg blir så sint når den reklamen kommer at jeg må bytte kanal :angry:

Skrevet
Haha, det har jeg også gjort! Var utrolig ubehagelig å ha på både den hvite og sorte maskaraen!

Men angående teite reklamer, så syntes jeg reklamen om Jotun Sense er så utrolig unødvendig! (Dere vet den der med barbiene i huset som tror de vil bli forgiftet av malingen)

Hva i all verden har utroskap med familievennlig maling å gjøre? Samtalen der barbien forteller at det er Trygve/Terje på kontoret som er faren til barnet hennes syntes jeg ikke har noen ting å gjøre der! Jeg blir så sint når den reklamen kommer at jeg må bytte kanal :angry:

Det jeg synes er mest "plagsomt" med den reklamen er at de leser "Jotun Sens ....", selv om det absolutt ikke er naturlig å ta med Jotun, slik det står skrevet på bøtta. Jeg skjønner jo hvorfor, men likevel ... :snurt:

Skrevet

Hva med reklamene for bind og tamponger?

Friske og raske jenter som danser rundt med hvite truser. Ikke tegn til smerter, menskviser eller gjennomblødning der nei.

Skrevet

Sminke, hår og hudpleieprodukter er de sykeste reklamene. Før ble jeg sjokkert, da jeg var ung.

Nå ser jeg det rett og slett nesten ikke lenger, de bytter jo hele tiden og det er jo mirakelkurer etter mirakelkurer. Harry og uproft synes jeg!

Skrevet

Ja det er helt rart, men ifølge tampongreklamen er jo mensblod blått så jeg skjønner hva dette blodet dere snakker om er for no!

Gjest Langsyne
Skrevet
Ja det er helt rart, men ifølge tampongreklamen er jo mensblod blått så jeg skjønner hva dette blodet dere snakker om er for no!

Enkelte av oss kvinner er aliens i utkledning som har planer om å ta over jordkloden og gjøre alle til ottar-feminister.

Skrevet

KK-reklamen, med den fæle sangen..

Hvem i alle dager er det som finner på å lage noe sånt??? grøss..

Skrevet

Idun sin reklame, derimot!

Det passer bra med litt rødt på fiskekaker, alle vet at karbis og spaghetti smaker bedre med noen striper tomat!

Trodde vi var kvitt den melodien for mange år siden, men neida. :sukk:

Skrevet

Må si meg ganske så lei av de derre mobiltelefonkiosk reklamene.

Vendela Kirsebom's reklame for Garnier Nutrisse fikk meg til å le hver gang hun kom med den gebrokkent norske setningen; "Nei mamma, prøøøv den!"

Men de mest plagsomme reklamene i mine øyne er disse "mobiltjeneste" reklamene;

"Den nakne titter på DIN mobil! Du kan late som du ser igjennom andres klær! SMS 'Titter' til 2225!"

Gaaad.

Skrevet
Enkelte av oss kvinner er aliens i utkledning som har planer om å ta over jordkloden og gjøre alle til ottar-feminister.

:ler:

Må si meg ganske så lei av de derre mobiltelefonkiosk reklamene.

Vendela Kirsebom's reklame for Garnier Nutrisse fikk meg til å le hver gang hun kom med den gebrokkent norske setningen; "Nei mamma, prøøøv den!"

"Den nakne titter på DIN mobil! Du kan late som du ser igjennom andres klær! SMS 'Titter' til 2225!"

Gaaad.

Vet dere HVEM han fyren i telefonkiosken er? har alltid lurt på det..

Den nakne titter er uber,uber uber harry. Hva med RUMPENE som dingler der for tiden: Sms RUMPE

Skrevet

Ja de mobiltjenestereklamene er gyselige!

Gi meg en grunn til å betale 30 kr for å late som jeg kan se igjennom folks klær med mobilen. Det kan jeg da fint gjøre uten å betale en krone, hvis det var om å gjøre :roll:

Skrevet

Ja, den er FÆL. Kommer i hvert fall ikke til å kjøpe det etter den dustereklamen.

Slenger meg også på å hate Jotun Sens-reklamen. Ser ut som om den er lagd av noen på ungdomsskolen - bare mindre morsom.

Skrevet
OG nei, lippgloss forstørrer ikke leppene dine på ordentlig.

Joda, hvis de putter nok allergifremkallende midler i produktet så. Hovne lepper er store lepper! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...