Gå til innhold

Laptop, reklamasjon og heving av kjøp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar 2007 kjøpte jeg en HP laptop, og denne har det stort sett bare vært trøbbel med. PC'en er i skrivende øyeblikk inne til reperasjon for samme feil, hovedkort, for tredje gang. Jeg slipper å betale noe for reperasjonen, siden dette er en klar reklamasjonssak, men jeg ønsker ikke lenger å ha denne PC'en. I løpet av de to årene jeg har hatt den har den vel vært på reperasjon i 6 måneder til sammen.

Har jeg rett til å heve kjøpet, eller kan jeg bare glemme det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på kapittel seks i forbrukerkjøpsloven. Der står det om dine rettigheter når tingen du har kjøpt har en mangel.

Litt usikker på hvordan det blir, men selgeren har iallfall ikke rett til å kreve å reparere samme feilen mer enn to ganger. Den tredje gangen det er noe feil, har du altså krav på en ny pc. Se § 29 og § 30.

Om du kan heve kjøpet og få tilbake penger, er jeg usikker på. Det kan sikkert noen andre svare på. Men det er helt klart at du har krav på en helt ny pc når de har forsøkt å reparere samme feilen to ganger. Det ville jeg sagt til dem med en gang!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at ved 3. gangs reparasjon så ble muligheten til å vurdere å heve kjøpet/ny pc aktuell.

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Hei

det er 3 reparasjon av SAMME FEIL ! at man får evt ny pc eller at man setter opp en avtale, kommer jo an på hva kunde og produsent ønsker.

Stå på krava dine! =)

Gjest strykebrett
Skrevet

Be dem om å bytte hoverkortet, det er den del tull med de på en del av HP sine modeller.

Hvis det er tredje gangen de holder på å fikse samme feil tror jeg du har krav på omlevering ja. Er det butikken du har kjøpt maskina du har levert den til eller er det HP direkte?

Jeg har i alle fall erfaring med at det er mye bedre service å få dersom du kontakter HP direkte i stedet for å ta det gjennom butikk..

Skrevet

Åh, håper du får det du ønsker nå. Vi kjøpte en HP Pavilion i nov og har hatt trøbbel med nettverkskort og prosessor siden :( Og måtte krangle oss til å sende den tilbake på rep. Jeg har aldri møtt verre kundeservice før i hele mitt liv! Skal aldri mer kjøpe HP :sur:

Gjest Naria ii
Skrevet

PC'en er kjøpt gjennom Siba. Dette er tredje gangen hovedkortet byttes. Jeg har en HP pavillion i dv9000-serien, og etter som jeg har forstått så har det vært mange problemer med hovedkortene på disse maskinene. Tusen takk for svar. Jeg skal se nærmere på linkene når jeg har anledning. :)

Skrevet
Hei

det er 3 reparasjon av SAMME FEIL ! at man får evt ny pc eller at man setter opp en avtale, kommer jo an på hva kunde og produsent ønsker.

Stå på krava dine! =)

NEI, det er to ganger reperasjon av samme feil. Alle har fått det for seg at det er tre, men det står i forbrukerkjøpsloven §30 at den kan repareres 2 ganger for samme feilen.

Forbrukerkjøpsloven er ufravikelig og du har 5 års reklamasjonsrett(§27) på en laptop. Gå rett til selger og si du vil heve kjøpet ts!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...