Gjest bilkjøper Skrevet 17. februar 2009 #1 Del Skrevet 17. februar 2009 Vurderer følgende bil: Audi A6 2,0 TDI MLT 2006 modell Av ekstrautstyr er blant annet følgende: Cd veksler for 6cder, solgardin, el.bak/man.sider xenon plus lyspakke s line sportspakke s line interiørpakke navigasjonsystem dvd-basert klimaanlegg, de luxe plus el. bagasjeromsåpner tilhengerfeste, svingbart mlf/sp.ratt, 3-eket m/girfunksjon 255/35-19, 20-ekers design s-line skipose, uttakbar el.seter kombinert med s line-seter akustusk og optisk park.system (foran og bak) reservehjul 18"/19" skvettlapper foran ferdig montert bagasjeromsmatte beskyttelsesfolie for bakre støtsfanger 16" conti u/pigg ink nye sommerdekk på medfølgende alu.felger (19") Prisantydningener er kr 370.000 ink reg. Dette blir evt min første bil, og jeg synes den er veldig lekker. Selger mener nypris på denne lå rundt 650.000, og at 370.000 er en meget gunstig pris i dag. Er dere enig i dette, vil det være et godt kjøp av meg? Evt hva mener dere vil være et passende bud fra meg, evt begrunnelse? Noen andre tilsvarende biler som ville vært "bedre" kjøp? Er Audi, Mercedes og BMW som er aktuelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #2 Del Skrevet 17. februar 2009 Synes dette hørtes mye ut for den type bil. regner med du har sammenlignet den med andre av samme type. Hva er km. stand? I disse tider jo det absolutt kjøpers marked, så her er det uansett lurt å prøve seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 17. februar 2009 #3 Del Skrevet 17. februar 2009 Ser det finnes noen 2.0TDI multitronic billigere, men da gjerne ikke med samme utstyrsnivå. Personlig ville jeg holdt meg langt borte fra multitronic, ikke er jeg så veldig begeistret for 2.0TDI heller, men det er nok bare fordi jeg lot meg lokke sist gang Audi skulle gjøre noe nytt og lurt innen diesel+automat (2.5TDI og tiptronic på sent 90-tall) og fikk svi kraftig for det. Størrelsen på sommerdekk/felger er idiotisk, men det koster ikke særlig mye å gå ned til f.eks 16". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #4 Del Skrevet 17. februar 2009 Personlig ville jeg holdt meg langt borte fra multitronic, ikke er jeg så veldig begeistret for 2.0TDI heller, men det er nok bare fordi jeg lot meg lokke sist gang Audi skulle gjøre noe nytt og lurt innen diesel+automat (2.5TDI og tiptronic på sent 90-tall) og fikk svi kraftig for det. Har du lyst til å utdype? Multitronic-kassen er nydelig, og 2.0 TDI er en helt annen motor enn de feilbefengte V6-ene fra 90-tallet. Du sammenligner epler og pærer her, og jeg skjønner ikke hvordan du kommer fram til konklusjonen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 17. februar 2009 #5 Del Skrevet 17. februar 2009 Multitronic er nydelig å kjøre, men de tidlige årgangene har en høy feilfrekvens. Etter hva jeg leser på rene audiforum er det ingen mangel på problemer med A6 2.0TDI mlt, spesielt 2006 som var første årgang av denne kombinasjonen. Av dieselmotorer med 4 sylindre er 2.0TDI blant de bedre, på samme måte som klamydia er en av de bedre kjønnssykdommene. Jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe en firesylindret diesel når man lett får V6 bensin til samme pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingeniøren Skrevet 17. februar 2009 #6 Del Skrevet 17. februar 2009 Vurderer følgende bil: Audi A6 2,0 TDI MLT 2006 modell Av ekstrautstyr er blant annet følgende: (..) s line sportspakke Du skal være veldig obs på hva du gjør om du kjøper en A6 med S-line understell. Audi tilbyr forskjellige(på A6 er det vel standard, luftfjæring, sportsunderstell og S-line). S-line er beinhardt og med en nøktern 2.0 liters diesel så får du ikke betalt noe særlig for det heller. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å prøvekjøre en A6 med ett mykere understell også. Merk dog at det står mye "s-line" i mange annonser der det kun er visuelle endringer, så ikke sky alle annonser der det står noe med s-line Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 17. februar 2009 #7 Del Skrevet 17. februar 2009 Du skal være veldig obs på hva du gjør om du kjøper en A6 med S-line understell. Audi tilbyr forskjellige(på A6 er det vel standard, luftfjæring, sportsunderstell og S-line). Mener selgeren sa det var sportsunderstell, dette fungerer bedre? Skal jeg være alvorlig bekymret for denne Multitronicen? Jeg har så og si bestemt meg for bilen, synes den er rålekker, og skal snakke med banken i morgen. Men ser at det kan være litt dumt å hoppe på det første og beste, kanskje sjekke noen andre forhandlere også... Men har lyst på denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 20. februar 2009 #8 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg har en sånn tilsalgs i disse dager, riktignok en bensinmotor og et par år eldre. Dagens heteste tips. Unngå bilen som pesten, jeg visste det var dyre deler og så videre - men fy flate, så mye trøbbel som jeg har hatt siden september i fjor, det har jeg ikke hatt med en bil før. Omtrent samtidig kjøpte jeg også en Audi S4 '91modell, de to har så og si sloss om å trenge reparasjoner. Strengt har den eldste vært mest pålitelig. Sportsunderstell og Audi er noe av det potensielt dyreste jeg har vært med på, broder'n lånte bilen mens jeg var avgårde på turné med Ylvis III. Bråkjekk ungdom som han er, så greide han brase over et regnhull i asfalten i sånn 40 km/t (min mor var med, kan ikke annet enn tro henne når hun sier det ikke var mer fart), og noe av det mest banale skjer - fjæren knekker! Om du kan GJETTE deg til hva faenskapet koster å reparere.... Ut over det har jeg hatt et svare strev med vakumstyrte dørlåser, drivstoffpumpe, girkasse, bremser og for ikke å glemme - forstillingsforinger. Og, mange Audi-entusiaster, selgere, fanboys kommer til å rose de galvaniserte karosseriene opp i skyene og beyond. Det skal du ikke høre på, få bilen like forbasket sjekket for rust! For det ingen gidder nevne er at straks galvaniseringen er brutt, være det seg at du er borti noe med understell eller karosseri - så stormkoser rusten seg der det plutselig er nakent. Det har jeg smertelig fått erfare, og jeg kan love deg det er dyyyyyrt. I tillegg er Møller en flokk inkompetente bjellesauer som tror kundeservice er en fjellandsby i Nepal. Jeg takker bare Gud, Allah og alle de andre i den klubben for at jeg ikke kjøpte en Quattro, naboen kunne fortelle hva det koster for slitedeler til de udyrene. Han selv kjører kun Audi, men han sier rett ut at hemligheten er å ha dem til de er tre år gamle, og selge dem FØR det begynner bli mye turer til verkstedet. Jeg selv skjønner i alle fall hvorfor jeg fikk den billig. SKAL du ha en A6, få for guds skyld en NAF-test eller la et nøytralt verksted som vet hva det går i titte på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 20. februar 2009 #9 Del Skrevet 20. februar 2009 Da er bilen kjøpt inn, fikk prutet den ned til 362.000. Er meget fornøyd, og har forhandlet meg frem til ett års garanti, fremfor 6 mnd. Tar NAF-test før garantien går ut, så bør vel det være greit nok. Jeg er veldig fornøyd, synes bilen er utrolig flott - plutselig snur alle gutta seg etter meg :-P Reperasjon får jeg ta når den tid kommer, er ferdigutdannet i juni og kommer til å få en meget god lønn, så det får vi ta når det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 21. februar 2009 #10 Del Skrevet 21. februar 2009 Vi har en 2006 model Audi A6, disel men vanlig manuell gir. Vi kjøpte den ny, og er kjempefornøyd med bilen. Gratulerer med kjøpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlypai Skrevet 23. februar 2009 #11 Del Skrevet 23. februar 2009 Da er bilen kjøpt inn, fikk prutet den ned til 362.000. Er meget fornøyd, og har forhandlet meg frem til ett års garanti, fremfor 6 mnd. Tar NAF-test før garantien går ut, så bør vel det være greit nok. Jeg er veldig fornøyd, synes bilen er utrolig flott - plutselig snur alle gutta seg etter meg :-P Reperasjon får jeg ta når den tid kommer, er ferdigutdannet i juni og kommer til å få en meget god lønn, så det får vi ta når det kommer ' gratulerer så masse! ønsker meg også en audi a6. blir nok det ganske så snart :)du sa at du fikk pruta... var denne prisen inkludert veiavgift og omregistrering eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. februar 2009 #12 Del Skrevet 23. februar 2009 Da er bilen kjøpt inn, fikk prutet den ned til 362.000. Er meget fornøyd, og har forhandlet meg frem til ett års garanti, fremfor 6 mnd. Tar NAF-test før garantien går ut, så bør vel det være greit nok. Jeg er veldig fornøyd, synes bilen er utrolig flott - plutselig snur alle gutta seg etter meg :-P Reperasjon får jeg ta når den tid kommer, er ferdigutdannet i juni og kommer til å få en meget god lønn, så det får vi ta når det kommer Gratulerer med ny bil!:-) Vi kjøpte ny bil ifjor. Audi A6 avant -08 mod. 2,7 l motor og 163 hk. Kostet 700 000. Fikkden teflonbehanlet også for å beskytte lakken. Aner ikke alt hva vi har av ekstrautstyr på den, men det er mye. Den er bare herlig:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 24. februar 2009 #13 Del Skrevet 24. februar 2009 ' gratulerer så masse! ønsker meg også en audi a6. blir nok det ganske så snart :)du sa at du fikk pruta... var denne prisen inkludert veiavgift og omregistrering eller? Omregistrering var inkludert i prisen, veiavgift er jeg ikke sikker på - hvis dette er det samme som årsavgift, så var det ikke inkludert. Er veldig fornøyd, har kjørt trondheim-oslo-bergen i helgen, og kan ikke annet enn å si at det er en "grom" bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå