Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2003 #1 Del Skrevet 2. juli 2003 Nå som det er sommer og dårlig vær har jeg litt ekstra tid.. Har lyst til å finne frem gamle klær, og ting jeg ikke er fornøyd med- og gjøre dem om litt! Eller lage noe med nytt stoff. Noen som har et eller flere bra tips for hva en kan finne på? Og noen greie, hjelpende råd på veien...?? Takker så mye for svar;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 2. juli 2003 #2 Del Skrevet 2. juli 2003 Hva du kan gjøre med bukser: 1) lage skjørt av dem ved å "sy sammen" beina 2) lage sekker eller vesker av dem (vanskelig, men morsomt) 3) forandre fasongen (fx sy inn sleng, øke eller redusere beinlengden, lage lavere eller høyere linning osv) 4) sy på lapper og fancy detaljer Hva du kan gjøre med gensere 1) sy dem inn så store gensere blir trangere og finere 2) lage topper ved å klippe av armene 3) lage vesker eller sekker 4) lage hårbånd ved å klippe dem i strimler og sy inn Hva du kan gjøre med andre stoffer (for eksempel gamle dynetrekk) 1) sy enkle kjoler eller skjørt 2) lappe sammen andre ting 3) sy vesker Det går fint an å bruke klær du har som mønster, men det er utrolig viktig å være nøye. Dessuten må du tråkle stoffene først, eller sy to sømmer utenfor hverandre. Hvis du syr med elastiske stoffer, må du velge en passende søm. Til ola- eller grove stoffer må du ha tykk nål. Husk å sette av nok tid. Sett av tre-fire cm til sømmånn. Lykke til, dette ble kort. Kommer kanskje sterkere tilbake senere. Noen andre med tips? Kid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2003 #3 Del Skrevet 3. juli 2003 Takk for svar!! Har tenkt at denne tråden kanskje passer bedre på velvære, KLÆR osv...!? Håper ingen blir sinte på meg når jeg skriver den der også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå