Gå til innhold

Kan man trene for mye?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Hei.

Jeg begynte i januar og trene på Sats. Jeg har ikke trent mye tidligere og har vel fått en wow opplevelse av hvor gøy det er. Jeg startet med å trene to ganger i uken, men har i det siste trent nesten hver dag(bortsett fra helg). Jeg trener ca 1 1/2 time hver gang hvor jeg bytter på å sykle,ro, elipse og tar apparater.

Er det en fare for at jeg trener for mye fordi jeg ønsker ikke å slitte ut kroppen. Jeg er ikke overvektig, men har hatt veldig slappe musker før jeg begynte å trene.

Videoannonse
Annonse
Gjest CookieMonster
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det lønner seg å ha hvertfall en dag pause dersom man trener hardt de andre dagene. Du kan jo ta deg en dag pause fra treningen og heller gå en tur:)

Selv prøver jeg å trene 5 dager i uken, men noen ganger blir det bare 4. Synes det er nok jeg da:)

Skrevet

trener tre dager i uken og det funker kjempebra for min del. :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Det er klart man kan bli overtrent av aa trene for mye, men da merker man det jo ogsaa. Saa lenge du trener variert og ikke overdriver er det nok ikke saa stor fare for det, men lytt til kroppen din. :)

Skrevet

Du kan trene hver dag, men du bør trene ulike muskelgrupper slik at de musklene du trener på mandag får hvile på tirsdag osv...

Skrevet

Absolutt mulig å overtrene, kroppen trenger hvile, men man må nesten føle seg litt frem. Trener selv nesten hverdag, men varierer mellom jogg, styrke, step og turer. Trener bare vel 30 min, bortsett fra steptimer på senter og gåturer og det funker for meg da jeg har en ganske rolig jobb og er flink til å høre på kroppen min...

Som innlegget over sier så er det viktig å la muskelgrupper hvile, ikke trene mage hver dag feksempelvis.

Les litt på feks iform.no om hvile og overtrening.

Finnes mange gode artikler rundt på nettet om du søker deg litt frem =)

Gjest Huldali
Skrevet

Det som er litt skummelt hvis man ikke har trent mye før, er at man starter veldig hardt (man er jo så motivert!) også blir man utslitt også blir det ingenting... Finn en god balanse som du kan leve lenge med, gjør aktiviteter som du syns er artig samtidig som du syns du får god trening ut av dem. Ta deg en hviledag hvis du syns at du begynner å bli sliten.

Jeg trener normalt 6 ganger i uken, men har gjort det lenge. Startet pent med å gå turer i hverdagen og gikk over til å trene 4 ganger i uken, har økt treningsdagene med årene og nå er det en vane og trene 6 ganger i uken. En vane som jeg trives veldig godt med vel og merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...