Gå til innhold

er det noe galt med oss?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste tøtto
Skrevet

Hei Hei Min kjære og jeg har hatt sex i snart 1 år uten prevensjon. I begynnelsen hadde vi ingen planer om å skulle prøve å bli gravid, så vi hoppet av i svingen. Så noen måneder gikk det galt og det kom for han inni meg. Ingenting skjedde og vi begynte å lure på om jeg kanskje ikke kan bli gravid. Nå har vi hatt sex og det går for han i meg hver måned i over et halvt år. Er det normalt å da ikke bli gravid? Kan det være noe i veien med oss? Jeg er 18 år og typen min er 20. Jeg har hørt at man er ekstra fruktbar når man er så ung. så hvorfor har ikke noe skjedd?

Noen som har erfaring med dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har erfaring, ja, det kryr av oss her. Min mann og meg har prøvd aktivt i 2 år... ingenting.

Det kan være mange grunner til dette. Uansett må du ta kontakt med legen din og så gå videre derfra.

Skrevet

Er mye som skal klaffe for at man skal bli gravid, ikke bare utløsning inni deg. Har lest en plass at det er 20% sjanse for graviditet dersom man treffer på eggløsning, så det krever litt flaks også...

Skrevet

Dere bruker ikke prevensjon, men har egentlig ingen planer om familieforøkelse?

Skrevet
Dere bruker ikke prevensjon, men har egentlig ingen planer om familieforøkelse?

Det lurte jeg også på.

Om dere virkelig prøver å bli gravide ville jeg gitt det et års tid før dere snakker med lege i alle fall. Det er det de "krever" som en normal periode å prøve før man søker hjelp. Dere vil da utredes og de vil finne ut om det er noe som gjør at dere ikke har blitt gravide. Når svaret kommer kan dere vlege om dere vil prøve lenger på egenhånd eller få hjelp, alt ettersom hvilket resultat som kommer ut av utredningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...