Chelsea Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Prøver å drikke mindre koffeinholig drikke, men er så glad i svart te f.eks. Earl Grey med melk. Noen som vet om det finnes koffeinfri svart te?
Støvletthæl Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Prøver å drikke mindre koffeinholig drikke, men er så glad i svart te f.eks. Earl Grey med melk. Noen som vet om det finnes koffeinfri svart te? Hei. Jepp, det finnes, men jeg vet ikke helt hvor man kan få kjøpt det. Tror jeg ville sjekket ut en helsekostbutikk eller kanskje noen som selger økologiske varer, eller en tebutikk med te i løsvekt. Forresten så heter koffein thein når det er snakk om te.
gard Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Jeg kan anbefale ren rooibos te desom du ikke har smakt den typen. Det er en Sør-Afrikansk te og der hevder de at denne uten kan brukes både innvortes og utvortes :-) Men selve teen er ganske god og jeg tror ikke den inneholder noe koffein.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Jeg kan anbefale ren rooibos te desom du ikke har smakt den typen. Det er en Sør-Afrikansk te og der hevder de at denne uten kan brukes både innvortes og utvortes :-) Men selve teen er ganske god og jeg tror ikke den inneholder noe koffein. Jeg er ute i samme ærend som TS. Kan man ha melk i rooibos te?
gard Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Jeg pleier ikke å ha melk i rooibos teen men det er helt vanlig i Sør-Afrika. Men du bør nok få tak i "skikkelig" rooibos te...dvs ikke de typene som er smakstilsatt. Jeg ser at det selges en del varianter som "rooibos te med appelsin smak" etc...jeg vet ikke om de er spesielt egnet til å kombinere med melk :-)
Støvletthæl Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Rooibus ligner ikke på svart te i det hele tatt, og tror ikke den passer så veldig godt sammen med melk, men det er jo bare å prøve. I utlandet har jeg fått servert vanlig svart te uten thein. Går ut ifra at det finnes hjemme også. Dessuten finnes det grønn earl grey te, men jeg synes ikke den var noe god...
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 (endret) Rooibos te er koffeinfri og smaker veldig godt med melk. Denne er utrolig god. Har proevd rooibos te som ikke er smaksatt, men det var ikke noe for meg. Endret 18. februar 2009 av Mea Culpa
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 Rooibus ligner ikke på svart te i det hele tatt, og tror ikke den passer så veldig godt sammen med melk, men det er jo bare å prøve. I utlandet har jeg fått servert vanlig svart te uten thein. Går ut ifra at det finnes hjemme også. Dessuten finnes det grønn earl grey te, men jeg synes ikke den var noe god... Grønn te inneholder koffein, men ikke like mye som svart.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 I England har de det, på Whittard, men har ikke sett det i Norge. Ang. grønn te, jeg har hørt at man ikke skal drikke det hvis man er gravid, stemmer det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå