Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Noen som vet sånn ca hvor mange flyavganger det er hver dag? Har fullstendig flyskrekk og var så dum at vi bestillte oss syden tur,så nå er det ingen vei tilbake,reiser imorgen.Samboeren trøster meg med å si at det er tusenvis av fly som letter hver eneste dag,men er det det?
Gjest Elfrida Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har fått mye hjelp av dette kurset: http://www.fearofflyinghelp.com/lesson1.shtml Her er det masse harde fakta som viser hvor trygt det er å fly, hvorfor flyet flyr og mye om alle sikkerhetsinretninger, turbulens, rare lyder man hører osv. Å fly er uendelig mye tryggere enn å kjøre bil, og det er antagelig tryggere enn å være hjemme i stua. Det er antagelig det tryggeste du gjør i hele morgen! Tall fra USA: Fra 2002 til 2004 var det 1,5 milliarder flypassasjerer, INGEN døde. I samme periode døde det 150 000 i trafikkulykker.
Gjest Elfrida Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Samboeren trøster meg med å si at det er tusenvis av fly som letter hver eneste dag,men er det det?Tusener på tusener! Det er rundt 500 bare i Norge.
feuerstein Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 ATL hadde en knapp million take-offs og landinger i løpet av 2007, noe som gir i snitt drøyt 2700 daglig. Verdens travleste flyplass alene er altså nok til å bekrefte din samboers påstand. Man må faktisk forbi 30. plass på listen over verdens travleste flyplasser for å finne en som har færre enn 1000 daglig. Feuerstein - som ikke klarer å reise med passasjerfly uten å angre på at han valgte en annen utdanning enn pilot.
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 ATL hadde en knapp million take-offs og landinger i løpet av 2007, noe som gir i snitt drøyt 2700 daglig. Verdens travleste flyplass alene er altså nok til å bekrefte din samboers påstand. Man må faktisk forbi 30. plass på listen over verdens travleste flyplasser for å finne en som har færre enn 1000 daglig. Feuerstein - som ikke klarer å reise med passasjerfly uten å angre på at han valgte en annen utdanning enn pilot. Tusen takk,kjenner jeg er 10 kg lettere allerede...har fått utslett i hele ansiktet bare på grunn av at jeg har gått og gruet meg til dette
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Det er vel dobbelt, om ikke trippel så stor sjangs for at du dør i en bilulykke enn i et fly..
Zzyzx Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Det er mye farligere å krysse gata enn å ta fly.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå