Gå til innhold

Lesbisk og mor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Jeg er, som tittelen sier lesbisk. Har ikke barn enda, av den årsaken at jeg er kun 19 år gammel.

Jeg er i et fast forhold og håper at det forholdet vil vare. Siden jeg ikke kan sitte her og påstå at vi vil alltid være sammen, så blir dette rent hypotetisk. Hvis jeg, når jeg er rundt 25 år har bestemt meg for at jeg har lyst på en unge, er midt i utdanningen og sammen med ei annen som er 3 år eldre enn meg, ville deres tanker vært at jeg var for ung?

I heterofile forhold er det ikke uvanlig å få både en og to unger før fylte 25, men blir det sett annerledes på det hvis det er et forhold med to jenter? En må jo "få hjelp" til å få en unge av legen o.l.

(Ja, jeg er babysyk, men ungen kommer ikke enda. Det er bare noe jeg egentlig har lurt litt på, hva andre tenker. Ikke at det er det som bestemmer når jeg ønsker en unge, men jeg lurer fordi om.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes du skal vente. og selv om du er lesbisk nå kan det hende du endrer mening etter hvert,,, Vent og se. Ikke bring noe barn inn i dette i all fall, du er altfor ung :)

Gjest Gjest_tatiana_*
Skrevet

Jeg syntes ikke at det at du er lesbisk har noe å si for om du er for ung eller ikke. Du vet best selv når du er klar for å få barn. Mine tanker ville uansett ikke vært at du er for ung når du er 25 år. Men hvis du er midt i en utdanning, så vil jeg kanskje ikke anbefale å få barn. Det er mange som får barn midt i utdanningen, og det går jo bra. Men det er ekstra slitsomt.

Skrevet
Jeg er, som tittelen sier lesbisk. Har ikke barn enda, av den årsaken at jeg er kun 19 år gammel.

Jeg er i et fast forhold og håper at det forholdet vil vare. Siden jeg ikke kan sitte her og påstå at vi vil alltid være sammen, så blir dette rent hypotetisk. Hvis jeg, når jeg er rundt 25 år har bestemt meg for at jeg har lyst på en unge, er midt i utdanningen og sammen med ei annen som er 3 år eldre enn meg, ville deres tanker vært at jeg var for ung?

I heterofile forhold er det ikke uvanlig å få både en og to unger før fylte 25, men blir det sett annerledes på det hvis det er et forhold med to jenter? En må jo "få hjelp" til å få en unge av legen o.l.

(Ja, jeg er babysyk, men ungen kommer ikke enda. Det er bare noe jeg egentlig har lurt litt på, hva andre tenker. Ikke at det er det som bestemmer når jeg ønsker en unge, men jeg lurer fordi om.)

personlig synes ejg det er helt likegyldig hvilken legning man har ifht barneplanlegging.

men, med det sagt - så er det jo ikke så enkelt når man er to av samme kjønn, nettopp fordi man ikke kan bruke naturmetoden.

så med mindre dere får en frivillig donor(noe jeg ikke anbefaler i det hele tatt), så må dere jo ha økonomi til å takle det alternativet dere ønsker å bruke.

og det kan fort bli veldig dyrt - helt avhengig av alternativ og situasjon.

så nei, jeg ville ikke gjort dette mens jeg var i utdanning.

jeg gir samme råd til alle: ta ferdig utdannelsen, få egen bolig - og så tenk på barn.

Skrevet
synes du skal vente. og selv om du er lesbisk nå kan det hende du endrer mening etter hvert,,, Vent og se. Ikke bring noe barn inn i dette i all fall, du er altfor ung :)

Hvis du leste hva jeg skrev, så merka du kanskje at det stod at ingen barn er planlagt, jeg bare lurte(fordi jeg er fullstendig klar over at jeg er for ung til å få barn).

Jeg syntes ikke at det at du er lesbisk har noe å si for om du er for ung eller ikke. Du vet best selv når du er klar for å få barn. Mine tanker ville uansett ikke vært at du er for ung når du er 25 år. Men hvis du er midt i en utdanning, så vil jeg kanskje ikke anbefale å få barn. Det er mange som får barn midt i utdanningen, og det går jo bra. Men det er ekstra slitsomt.

personlig synes ejg det er helt likegyldig hvilken legning man har ifht barneplanlegging.

men, med det sagt - så er det jo ikke så enkelt når man er to av samme kjønn, nettopp fordi man ikke kan bruke naturmetoden.

så med mindre dere får en frivillig donor(noe jeg ikke anbefaler i det hele tatt), så må dere jo ha økonomi til å takle det alternativet dere ønsker å bruke.

og det kan fort bli veldig dyrt - helt avhengig av alternativ og situasjon.

så nei, jeg ville ikke gjort dette mens jeg var i utdanning.

jeg gir samme råd til alle: ta ferdig utdannelsen, få egen bolig - og så tenk på barn.

Helt ærlig, jeg har faktisk ikke et clue på hvor mye det vil koste og få et barn, og noen frivillig donor vil jeg ikke ha. Det vet jeg alt nå.

Men takk for svar, og bare for å gjenta; det er null barn som forventes de neste årene. Dette var noe jeg bare lurte litt på, hva andre tenker på. Jeg vet jeg er for ung til å få barn(hadde jeg blitt gravid med et uhell hvis jeg var i et heterofilt forhold hadde jeg beholdt barnet, fordi ansvarsfull er jeg osv, men jeg er for ung til å få et barn på en annen måte).

Det blir nok ikke barn på meg før etter jeg er ferdig utdannet. Men til tross for det så er jeg ikke mer enn 24 år-25 år...uansett hvor utrolig søte og herlige barn er :jepp: (har uansett 8 søsken, som er yngre enn meg, så leke mor kan jeg gjøre hvis jeg vil :P)

Skrevet

Jeg synes du boer faa barn naar du selv foeler deg klar for det. Siden du er lesbisk kan du planlegge naar du skal faa barn, saa du kan selv velge naar du foeler at det passer inn i livet ditt.

Mange synes det er veldig greit aa faa barn under studietiden, men det avhenger nok litt av hva slags studie du tar om det passer.

Det eneste jeg synes det er viktig aa tenke over naar man planlegger et barn er om man er i stand til aa ta vare paa barnet, at man har bolig og en noenlunde stabil situasjon. Men man maa ikke dra dette for langt heller, siden man ikke kan vite hva som skjer fra man blir gravid til barnet er foedt.

Saa konklusjonen: du er ikke for ung naar du er 25 uansett legning, og du boer faa barn naar du foeler det passer inn i ditt liv :)

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*
Skrevet

Synes ikke det er for ungt å bli gravid når en er 25, uansett legning. Fin alder.

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt at du var for ung. Er du klar for barn er du klar!

Hvis det er slik at du skal bære barnet frem, så er jo din biologiske klokke lik alle andre kvinners.

Når vi bikker over til 30 er vi ikke like fruktbare som vi var da vi var noen og 20 år.

Så når du føler tiden er inne for barn, gå og få eggene dine befruktet hos lege!

;)

Gjest antigartner
Skrevet

Hvis du er under utdanning når du er 25 når gammel, og samboeren/ektefellen din er 28, er dere fremdeles unge foreldre begge to (i alle fall under gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende). Dere er jo ikke for unge til få barn, men som så mange andre sier, det kan være fornuftig å vente til du er ferdig utdannet.

Det er jo mange som får barn i 25-års-alderen, både planlagt og uplanlagt. Jeg vil tro at de aller fleste planlagte svangerskap hos denne aldersgruppen er hos foreldre som er ferdig utdannet/i jobb.

Skrevet

Tror ikke Herr Hvermannsen bryr seg om et lesbisk pars alder når de blir foreldre, heller om lesbiske burde bli foreldre i det hele tatt.

I min mening er 25 langt fra for ungt. På den andre siden er det jo veldig mye enklere praktisk sett om man er ferdig utdannet og har jobb og et ok hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...