Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg var på et utested i Bergen, hvor han opplevde at ikke mindre enn 3 forskjellige ukjente damer tok ham i skrittet, og ville ha ham med seg hjem på ONS. Etter det han sa, var de temmelig frampå, og tok ham i skrittet uten så mye om og men på forhånd.

Det er vel ikke vanlig å gripe tak i bulen på fremmede menn når man er på utesteder?

Har noen av dere gjort det?

Er slik oppførsel greit når det gjøres av kvinner, men ikke av menn?

Jeg ville blitt rasende om en mann tok tak i skrittet på meg, og det ville vel mange kvinner blitt. Men dere menn, hvordan reagerer dere på slik oppførsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En venn av meg var på et utested i Bergen, hvor han opplevde at ikke mindre enn 3 forskjellige ukjente damer tok ham i skrittet, og ville ha ham med seg hjem på ONS. Etter det han sa, var de temmelig frampå, og tok ham i skrittet uten så mye om og men på forhånd.

Det er vel ikke vanlig å gripe tak i bulen på fremmede menn når man er på utesteder?

Har noen av dere gjort det?

Er slik oppførsel greit når det gjøres av kvinner, men ikke av menn?

Jeg ville blitt rasende om en mann tok tak i skrittet på meg, og det ville vel mange kvinner blitt. Men dere menn, hvordan reagerer dere på slik oppførsel?

Hadde blitt rimelig paff. Eneste som har noe med å ta meg i skrittet er kona.

Om jeg er singel og en totalt ukjent kvinne som jeg aldri har pratet med før hadde tatt et balletak på meg, hadde jeg vel reagert med å dytte vedkommende bort og spurt hva faen hun drev med.

Skrevet

Hahaha, så frekke folk.

Sambo har opplevd dette, og han ga dama en real ørefik.

Skrevet

Har opplevd dette flere ganger på byen, både av jenter og homofile gutter. Jeg er ikke typen som lar meg hisse opp av sånt, jeg pleier bare å si "ikke interessert". Evt så tar jeg henne med hjem og behandler henne som en sexleke, mer fortjener hun ikke.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet

Har også opplevd noe lignende på et utested. Hun stakk faktisk hånden sin ned i buksa mi. Ble rimelig paff da og rent instinktivt dyttet henne vekk. Selv synes jeg det blir for direkte. Rett og slett turn-off.

Skrevet

Ufattelig frekt gjort! Man grafser ikke på andres kropp, hverken på menn eller kvinner.

Skrevet
Ufattelig frekt gjort! Man grafser ikke på andres kropp, hverken på menn eller kvinner.

Hadde en mann gort det samme vil han vel blitt anmeldt...

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Det er nok mere vanlig enn du tror, det er ikke bare gamle griser som blir klåfingra i fylla for å si det slik...

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Leste nylig om fenomenet et blad. "Crotch-grabbing" er visst en ny trend.

Skrevet
Leste nylig om fenomenet et blad. "Crotch-grabbing" er visst en ny trend.

Huff, kan ikke si jeg liker den utviklingen!

Altfor mye rett på sak for min del.

Skrevet
Huff, kan ikke si jeg liker den utviklingen!

Altfor mye rett på sak for min del.

Er ikke dette noe kvinnene gjør for å gjøre en mann forlegen? Det er neppe gjort av seksuell interesse, men for å demonstrere at kvinner kan ta makta i det seksuelle spillet og ikke bare være lekedukker som er til for mannens nytelse. I så måte er dette noe som kan applauderes.

Problemet er imidlertid at mennene ikke skjønner hva handlingen betyr, men de mistolker det som at kvinnen er interessert i ham, hvilket er typisk for menn som alt for ofte tror at de er uimotståelige for kvinner. Kvinners harselas med menn kan være et fiffig våpen i kjønnskampen, men det slår helt feil ut når budskapet til mannen ikke når frem til en enfoldig sjel.

Skrevet (endret)

Er dette en del av kvinners seksuelle frigjøring? Jeg så egentlig ikke for meg at dette var et problem før jeg leste om det i en tråd der TS spurte om det var greit å fike til jenta hvis hun gjorde dette. Jeg blir litt nysgjerrig på hvilken aldersgruppe det er snakk om her, om det er noe som er "in" slik Gjest_Maria_ sier. Sprøtt.

Jeg ville blitt forbanna hvis det var meg. Det er ikke greit. Og jeg kjenner ingen (så vidt jeg vet) som gjør dette. Meh, vi jenter kan visst trakassere menn seksuelt vi også. Gratulerer til oss.

edit: til gjest over meg: vær så snill å ikke applaudere eller oppmuntre til dette. Å gjøre en ukjent tilfeldig utvalgt mann forlegen vil ikke gagne noen.

Endret av Phaedra
Skrevet (endret)
Er dette en del av kvinners seksuelle frigjøring? Jeg så egentlig ikke for meg at dette var et problem før jeg leste om det i en tråd der TS spurte om det var greit å fike til jenta hvis hun gjorde dette. Jeg blir litt nysgjerrig på hvilken aldersgruppe det er snakk om her, om det er noe som er "in" slik Gjest_Maria_ sier. Sprøtt.

Jeg ville blitt forbanna hvis det var meg. Det er ikke greit. Og jeg kjenner ingen (så vidt jeg vet) som gjør dette. Meh, vi jenter kan visst trakassere menn seksuelt vi også. Gratulerer til oss.

edit: til gjest over meg: vær så snill å ikke applaudere eller oppmuntre til dette. Å gjøre en ukjent tilfeldig utvalgt mann forlegen vil ikke gagne noen.

Vennen jeg refererer til er rundt 40, så damene var nok ikke tenåringer, for å si det sånn. Sikkert mellom 25 og 35.

Nå har jeg ikke sett noen gjøre dette, men ble litt sjokkert da han fortalte det. Det ble visst han også da det skjedde.

Reagerte på at det var så mange som 3 stk på en og samme kveld som tok tak i skrittet hans etter å ha danset eller pratet litt sammen.

Endret av Illiya
Skrevet
I så måte er dette noe som kan applauderes.

Så lenge man applauderer det når det går andre veien, så går det jo greit.

Skrevet
Vennen jeg refererer til er rundt 40, så damene var nok ikke tenåringer, for å si det sånn. Sikkert mellom 25 og 35.

Nå har jeg ikke sett noen gjøre dette, men ble litt sjokkert da han fortalte det. Det ble visst han også da det skjedde.

Reagerte på at det var så mange som 3 stk på en og samme kveld som tok tak i skrittet hans etter å ha danset eller pratet litt sammen.

Dette sier mest om mannens adferd. Kvinnene gjorde dette helt sikkert for å få ham til å forstå at han hadde lagt utilbørlig an på dem. Dette var nok en hathandling og ikke en oppfordring til sex. Bare synd at mannen misforstod...

Skrevet

Det er jo helt uakseptabelt! Har selv blitt tatt på rompa og annet ute på byen, og det er IKKE ok. Og det er det ikke for menn heller.

Husker da jeg var student og var på studentparlamentmøte på et hotell et sted i Norge. Det var en meget pen pakistansk student blant oss. Og dette hotellet var på et typisk seminarhotell (les charterfeber i Norge). Husker han hadde det gøy og dansa (var i tillegg edru, i motsetning til resten av oss) og måtte gjemme seg under sofaen i peisestua fordi disse middelaldrende damene var på rovjakt. Bare som et eksempel. Han sa at han ikke hadde noe i mot litt flørting, men når disse leopard-chiffon-kledde damene gikk inn for å ta på ham så var det bare å forsøke å rømme.

Dette er ikke likestilling. Ganske enkelt. Det er ufyselig oppførsel. Om man mot formodning møter noen som liker det så er det flaks på nivå med viking lotto. Og som sagt, oddsen er i mot deg. Heldigvis.

Skrevet (endret)
Dette sier mest om mannens adferd. Kvinnene gjorde dette helt sikkert for å få ham til å forstå at han hadde lagt utilbørlig an på dem. Dette var nok en hathandling og ikke en oppfordring til sex. Bare synd at mannen misforstod...

Haha, jeg kjenner denne mannen, og han er IKKE sånn. Han er ikke den som er mest frampå selv, heller litt sjenert og rolig, og ALLTID høflig og snill.

Hvorfor er det en selvfølge for deg at det er mannen som har skylda når kvinner oppfører seg sånn?

Tror du ikke kvinner kan gjøre slikt uten at mannen har gjort noe "galt" først?

Endret av Illiya
Skrevet
Det er jo helt uakseptabelt! Har selv blitt tatt på rompa og annet ute på byen, og det er IKKE ok. Og det er det ikke for menn heller.

Husker da jeg var student og var på studentparlamentmøte på et hotell et sted i Norge. Det var en meget pen pakistansk student blant oss. Og dette hotellet var på et typisk seminarhotell (les charterfeber i Norge). Husker han hadde det gøy og dansa (var i tillegg edru, i motsetning til resten av oss) og måtte gjemme seg under sofaen i peisestua fordi disse middelaldrende damene var på rovjakt. Bare som et eksempel. Han sa at han ikke hadde noe i mot litt flørting, men når disse leopard-chiffon-kledde damene gikk inn for å ta på ham så var det bare å forsøke å rømme.

Dette er ikke likestilling. Ganske enkelt. Det er ufyselig oppførsel. Om man mot formodning møter noen som liker det så er det flaks på nivå med viking lotto. Og som sagt, oddsen er i mot deg. Heldigvis.

Huff, såpass ja!

Skrevet
Haha, jeg kjenner denne mannen, og han er IKKE sånn. Han er ikke den som er mest frampå selv, heller litt sjenert og rolig, og ALLTID høflig og snill.

Hvorfor er det en selvfølge for deg at det er mannen som har skylda når kvinner oppfører seg sånn?

Tror du ikke kvinner kan gjøre slikt uten at mannen har gjort noe "galt" først?

Jeg har ingen tro på at kvinner ville få seg til å gjøre slikt med mindre det var en hevn overfor mannen. Det er likevel mulig at det i dette tilfellet var et uttrykk for berettiget hat mot menn som sådan, og at mannen som ble "antastet" ble sett på som et passende offer. Handlingen må ses på som et behov for å vise styrke som kvinner, noe som er viktig i kjønnskampen.

Skrevet

Jeg har ikke blitt tatt i skrittet, men skikkelig på puppene og rompen flere ganger. Dette liker jeg ikke. Dytter de unna, et par ganger har jeg gitt dem "a slap in the face". ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...