Gå til innhold

Hva skal jeg ha i denne hyllen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

Har akkurat fått hjem denne hyllen (den avlange) Den henger horisontalt på veggen over en skjenk av samme type. Men hva i alle dager skal jeg ha i den? Hadde sett for meg litt bøker og litt pynteting av ymse slag, men det jeg har passer liksom ikke inn der... Må nok til innkjøp av noe nytt. Noen kreative sjeler med ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor henger du opp en hylle hvis du ikke har noe å ha i den?

Skrevet

Det samme lurte jeg på. Men det er jo smak og behag, selvsagt. :) Kanskje veggen føltes tom uten? Men bøker du allerede har burde vel passe inn, uansett? Kan ikke skjønne annet.

Skrevet

Møbler kan også være dekorativt, ikke kun praktisk. ;)

Skrevet

Jeg kjøpte ikke hyllen fordi jeg har noen ting som jeg gjerne ville ha i en hylle opp på veggen. Hyllen er først og fremst kjøpt fordi den passer over skjenken (alternativt måtte jeg hengt opp et bilde, men har mye bilder på veggene, og ville ha variasjon) og fordi den er dekorativ i seg selv. Men jeg må jo også ha noe i den, som vil sette prikken over ien. Altså er ikke dette et praktisk møbel for meg :)

Skrevet

Hva med planter/ blomster? Kunne vært fint både med små potteplanter/ kaktuser eller hengeplanter som kommer ut av hyllen...?

Vet jo ikke hvordan resten av rommet ser ut, bare en idé :)

Skrevet

Kanskje kjøpe deg noen bøker du ønsker å lese, og sørge for at de "ser pyntelige ut" på ryggen (altså mange bøker kommer i ulike "utgaver", med forskjellige omslag - noen finere enn andre) ? Sammen med noen grønne planter, flasker, pyntefat el.l? En fin ramme med bilde av noen du er glad i? :)

Skrevet

det ser ut som om det kunne være helt perfekt for (vinyl)plater? Kanskje ypperlig mulighet å skaffe platespiller og finne fram en del plater ;)

Skrevet
Møbler kan også være dekorativt, ikke kun praktisk. ;)

slike møbler-hyller blir aldri dekorative.

dette er massproduserte klosser som vil være in et år, så er det ved......til neste vinter.

Skal man i tillegg fylle slike stygge hyller, så blir det enda verre.

Hvorfor fylle opp noe du syns er dekorativt i seg sjøl?

Skrevet

dette er massproduserte klosser som vil være in et år, så er det ved......til neste vinter.

Du føler virkelig for å kverulere og slenge ut litt dritt, skjønner jeg. Det står ingenting om at det er dekorativt i seg selv. Et møbel kan være dekorativt, men det må jo brukes. Men fyller da blomster i vaser og lys i lysestaker selv om de er dekorasjoner? Og at du ikke synes de hyllene er dekorative er vel din subjektive smak, og ikke akkurat noe som passer i en slik tråd.

Skrevet

Det er vel smak og behag det. Vi har en slik stor expedithylle fra Ikea, som i og for seg likner litt. Den passer utmerket til bøker og pyntegjenstander, så den blir da vel ikke ved til peisen neste vinter for det om den skulle "gå ut på dato" for enkelte interiørdesignere?

En hylle som skal være dekorativ må vel nesten benyttes som hylle (altså man må ha noe i den), skal den være dekorativ?

At du synes slike hyller er stygt gjør det ikke til en selvfølge at slike hyller er stygge, bare så det er sagt.

• 2 uker senere...
Skrevet
Har akkurat fått hjem denne hyllen (den avlange) Den henger horisontalt på veggen over en skjenk av samme type. Men hva i alle dager skal jeg ha i den? Hadde sett for meg litt bøker og litt pynteting av ymse slag, men det jeg har passer liksom ikke inn der... Må nok til innkjøp av noe nytt. Noen kreative sjeler med ideer?

Hvor står denne skjenken plassert hen da? Og har du noe på den?? Er den åpen eller har den dører/skuffer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...