Gjest Gjest_jeanette_* Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Etter å ha lest flere innlegg om hvor stor jobb det er å pakke ut gavene på festen, ble jeg veldig glad for følgende tips: be om at ingen pakker inn gavene til dere. De jeg hørte om har gjort det i invitasjonene. Vi har skrevet det på hjemmesiden vår, øverst på ønskelisten. Gavene skal jo allikevel pakkes ut av andre enn oss, så vi ser ikke det vakre papiret og båndet. Gaveansvarlig sparer masse arbeid og tid, og vi slipper masse søppel. Vinn vinn situasjon. Også med tanke på miljøet.
sixx Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Vi pakker aldri inn bryllupspresanger. Jeg har vært med på så mange gaveutpakkinger og sett hvor mye tid det tar og hvor mye søppel det genererer. Men så er det jo de som vil pakke opp alle gavene selv da....over et par år, hver fredag kanskje...mens de sitter i bryllupsklærne og skåler i sitronbrus og åpner den ene pakken etter den andre....og blir mer og mer misfornøyd fordi ingen har kjøpt noe fra ønskelista...hvor ting tross alt ikke kostet mer enn kr 15.000,- - 98.543,-. De må iallefall bære ut søppelet sitt sjæl. Ellers: Dropp innpakningspapir, fest kortet til gaven med tråd, skriv i kortet hva dere ga (gjerne på baksiden).
VinterBrud09 Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Eller pakke inn gavene i cellofan. Da ser man hva det er uten å pakke opp og det ser veldig lekkert ut!
Honey Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Et annet alternativ er gaveposer hvor man legger gaven uinnpakket ned i og bare dekker til med silkepapir. Ikke like miljøvennlig som TS sin idè, men den sparer en for mye tid i fht gaveåpning.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Det sa et vennepar av meg også, via sin bryllupshjemmeside. Det var kjempesmart, så slapp vi å knote masse for å pakke inn en gave som de uansett ikke ville fått sett før den var pakket opp... :-P Jeg har vært med på å pakke ned gaver i et 60-års lag, mot slutten av festen, og fant da på å skrive opp hva folk hadde gitt på kortet, i tilfelle pakke og kort skilte lag underveis... Kortene sparer man jo ikke på, uansett (det var ingen fancy kort som man kanskje ville ha spart på).
Sol79 Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Sparer man ikke på kortene? Trodde det var koselige minner jeg. Da skal jeg heretter kun bruke Plantasjen-kort til 1 kr stykket!!
Strix Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Godt tips ts Sparer man ikke på kortene? Trodde det var koselige minner jeg. Da skal jeg heretter kun bruke Plantasjen-kort til 1 kr stykket!! Jeg kommer til å ta vare på kortene, men jeg tar vare på alle takkekort jeg får også fra sånne anledninger. Det er det også mange som ikke gjør fant jeg ut her på Kg. Noen har ikke interesse eller plass til å ta vare på sånt
*Numi* Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 På det ene bryllupet jeg har vært i hadde de gavebord der de hadde folk som pakket opp gavene og satte kort og gave sammen på bordet, så kunne brudeparet komme og se hva de hadde fått av hvem. Sånn sett så var jo ikke innpakningen så viktig, når jeg tenker over det.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Jeg jobber i butikk og vi selger en god del bryllupsgaver. Jeg må si at jeg synes det er litt latterlig når folk maser og kjaser med at "det er en bryllupsgave så den må pakkes pent inn". For det første så pakker vi alle gaver pent inn og for det andre er sjansene for at brudeparet faktisk ser denne fantastiske innpakningen svært liten. Jeg har selv vært med på å pakke ut gaver i bryllupet til en venninne og det var mye jobb - og det ble mye søppel. Jeg skal gifte meg neste år, og kommer definitivt til å be om uinnpakkede gaver i invitasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Jeg for min del ønsker ikke at noen andre skal åpne gavene. Jeg gleder meg virkelig til å åpne eventuelle gaver dagen etterpå med min kjære. En måte å få det hele til å vare litt lenger:) Skjønner heller ikke helt greia med å sette frem gavene til "utstilling" for de andre gjestene. Bør ikke hva folk velger å gi i gave være en privatsak mellom brudeparet og de som gir gavene...? Ikke for å vise alle andre hvor fantastiske gaver en får?
Sofi* Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 (endret) Super ide Så sparer det miljøet også Det ene bryllupet jeg var i, så pakket servitøren opp gavene og dagen etter bryllupet hadde de ryddet sammen gavene når brudeparet kom. Og kortene ble ikke lagt riktg, så brudeparet brukte utrolig lang tid på å finne ut hvilken gave som var fra hvem. I et annet bryllup jeg var i, klistret de små klistrelapper med nr på gaven og skrev liste med hvem gaven var fra. Oversiktlig og genialt Endret 20. februar 2009 av Sofi*
Sofi* Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 Jeg for min del ønsker ikke at noen andre skal åpne gavene. Jeg gleder meg virkelig til å åpne eventuelle gaver dagen etterpå med min kjære. En måte å få det hele til å vare litt lenger:) Skjønner heller ikke helt greia med å sette frem gavene til "utstilling" for de andre gjestene. Bør ikke hva folk velger å gi i gave være en privatsak mellom brudeparet og de som gir gavene...? Ikke for å vise alle andre hvor fantastiske gaver en får? jeg syntes hvertfall det er hyggelig å går rundt å se på gavene i løpet av kvelden. Men det er jo opp til hve enklelt hvordan de velger å gjøre det
Daiquiry Skrevet 20. februar 2009 #13 Skrevet 20. februar 2009 Vi kommer kommer til å be gjestene våre om å IKKE kjøpe gave, fordi bare det at de er med på bryllupet vårt som blir utenlands er gave i seg selv, men jeg ser definitivt poenget til TS, jeg har selv vært "gaveoppakker", og det ble MYE søppel....
Gjest Elize Skrevet 20. februar 2009 #14 Skrevet 20. februar 2009 I et annet bryllup jeg var i, klistret de små klistrelapper med nr på gaven og skrev liste med hvem gaven var fra. Oversiktlig og genialt Slik kommer vi også til å gjøre det. Mine forlovere skal pakke opp gavene mens vi er hos fotografen.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #15 Skrevet 20. februar 2009 Jeg for min del ønsker ikke at noen andre skal åpne gavene. Jeg gleder meg virkelig til å åpne eventuelle gaver dagen etterpå med min kjære. En måte å få det hele til å vare litt lenger:) Skjønner heller ikke helt greia med å sette frem gavene til "utstilling" for de andre gjestene. Bør ikke hva folk velger å gi i gave være en privatsak mellom brudeparet og de som gir gavene...? Ikke for å vise alle andre hvor fantastiske gaver en får? Har vært i et bryllup der brudeparet insisterte og åpne alle gavene selv. De er over middels gavefiskerte og mest opptatt av å få, få, få. Kan ikke si at det inntrykket akkurat ble mindre etter det.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Etter å ha lest flere innlegg om hvor stor jobb det er å pakke ut gavene på festen, ble jeg veldig glad for følgende tips: be om at ingen pakker inn gavene til dere. De jeg hørte om har gjort det i invitasjonene. Vi har skrevet det på hjemmesiden vår, øverst på ønskelisten. Gavene skal jo allikevel pakkes ut av andre enn oss, så vi ser ikke det vakre papiret og båndet. Gaveansvarlig sparer masse arbeid og tid, og vi slipper masse søppel. Vinn vinn situasjon. Også med tanke på miljøet. Var faktisk et veldig godt forslag! En sparer miljøet og en sparer tid, samtidig som du tvinger folk til å kjøre skikklige ting siden det står der til spott og spe om de kjøper dårlige gaver for alle og se!
Jade Skrevet 25. februar 2009 #17 Skrevet 25. februar 2009 Var faktisk et veldig godt forslag! En sparer miljøet og en sparer tid, samtidig som du tvinger folk til å kjøre skikklige ting siden det står der til spott og spe om de kjøper dårlige gaver for alle og se! Nå pakkes jo gavene som regel opp i bryllupet, så alle får jo se gaven uansett. Hvis du, Pia, er redd for å få dårlige gaver, så får du heller spesifisere i invitasjonen at du skal ha skikkelige gaver
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #18 Skrevet 25. februar 2009 Har også opplevd versjonen hvor det klistres klistremerker på tingene og så nr i en bok og på kortet. Har også opplevd at de skrev hva gaven var i kortet.
Reveal Skrevet 26. februar 2009 #19 Skrevet 26. februar 2009 Jeg fikk faktisk invitasjon til et bryllup tidligere i uken- og der sto det ; Av hensyn til miljøet ber vi om at evt. gaver ikke pakkes inn.
Rampolina Skrevet 26. februar 2009 #20 Skrevet 26. februar 2009 Slik kommer vi også til å gjøre det. Mine forlovere skal pakke opp gavene mens vi er hos fotografen. Vi var 4 stk som skulle pakke opp gavene til brudeparet og holdt på hele kvelden, i hver eneste pause gjennom hele middagen(i tillegg til tiden de bruke på å ta bilder). Utrolig kjedelig å måtte være usosial og stakkars sambo som ikke kjente noen andre enn bruden der, ble med på åpning av gaver han også. Og skal du ikke ha med forloverne på bryllupsbildene? Vil hvertfall anbefale deg noen fler enn 1-2 mennesker som får denne jobben. Selvfølgelig avhengig av str på bryllupet da, men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå