Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lest ferdig Isfolket for tredje gang, elsker denne serien! Nå lurer jeg på om jeg skal starte på Heksemesteren, er denne å anbefale? Hva med Sagnet om lysets rike? Er det ikke sånn at Isfolket og Heksemesteren på en måte flettes sammen i denne serien? Hvordan er disse seriene i forhold til Isfolket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en slags trilogi. Først Isfolket, så Heksemesteren, så Sagnet om Lysets Rike. Jeg likte alle tre serien, og har veldig sansen for Heksemesteren. Den har en litt annen stemning enn Isfolket, men absolutt verd å lese.

Sagnet om Lysets Rike kan for enkelte bli litt... voldsom. Noen mener at hun har "tatt litt av", men jeg hadde ikke problemer med å leve meg inn i det. Lysets Rike er dog mer ren fantasy-litteratur enn noen av de andre.

Skrevet

Jeg likte ikke den serien i det hele tatt.

Skrevet

Ja, jeg likte Heksemesteren ca. like godt som Isfolket. Historien er helt annerledes, men den har samme "ånden". Derimot gikk jeg grundig lei av "Lysets Rike". Den ble kjedsommelig moraliserende.

Skrevet
Den ble kjedsommelig moraliserende.

Hehe, jeg synes alle Sandemos bøker er moraliserende.

Skrevet
Hehe, jeg synes alle Sandemos bøker er moraliserende.

Forsåvidt sant, men ikke så slitsomt som i den serien.

Gjest Grafica
Skrevet

Her ikke lest lysets rike, men jeg likte hvertfall Heksemesteren veldig godt :) Og jeg elsker Isfolket. Det er en litt annerledes stemning i Heksemesteren, men isolket dukker opp litt der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...